Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: امسال باید ۱۴هزار و ۵۰۰ شغل دولتی در آذربایجان غربی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر صادق اسکندری عصر شنبه در همایش تجلیل از اصناف اظهارداشت: سهم استان آذربایجان غربی از ایجاد اشتغال دولتی ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر است و اصناف بیشترین سهم را در تحقق این رقم دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اشتغال زایی از برنامه‌های اصلی دولت تدبیر و امید در سال ۹۶ بوده و قرار است برای یک میلیون نفر امسال شغل ایجاد شود و در حوزه صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد شغل برای ۴۵۰ هزار نفر برنامه ریزی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۲۰۰ هزار نفر در آذربایجان غربی در قالب اصناف مختلف در بخش‌های تولیدی، توزیعی، خدماتی و فنی مشغول به‌کار هستند.

وی افزود: تأثیر گذاری فعالیت‌های صنفی در ارزش افزوده در اقتصاد بالغ بر ۲۰ درصد است و رقمی فراتر از تصور در حوزه پول، معدن، تجارت و کشاورزی است و به تنظیم بازار نیز کمک می‌کنند و در راستای اشتغال زایی نیز بیش از پیش مؤثر هستند که از بروز مشکلات اجتماعی در جامعه جلوگیری می‌کنند.

اسکندری خاطرنشان کرد: اصناف با بخش تولید، خدمات و سایر بخش‌های مربوطه یک زنجیره اقتصادی تشکیل داده‌اند و در آذربایجان غربی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر در حوزه تولیدی، توزیعی، خدماتی و فنی اصناف مشغول به کار هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: به ازای هر ۱۰ الی ۲۰ میلیون تومان تسهیلات در حوزه صنعت یک شغل پایدار ایجاد می‌شود و در سایر بخش‌ها این رقم متفاوت است و توجه بیشتر به اصناف می‌تواند در ایجاد اشتغال پایدار نقش به سزایی داشته باشد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۶۵۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی از سرمایه‌گذاری ۱۸ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومانی و اشتغال هفت هزار و ۸۲۷ نفری در بخش معدن و صنایع معدنی استان خبر داد.

حیدر فتح‌زاده در نشستی با معاونان شورای نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد:  بخش اعظمی از سهم ارزش افزوده استان مربوط به بخش معدن بوده و بر اساس آمارگیری سال گذشته حدود ۱۳.۷ درصد سهم ارزش افزوده معدن کل کشور در آذربایجان شرقی است.

وی اضافه کرد: حدود ۱۸ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان در بخش معدن استان سرمایه گذاری شده و میزان اشتغال این بخش هفت هزار و ۸۲۷ نفر است.

وی وضعیت نرخ مشارکت و نرخ بیکاری استان را مطلوب دانست و افزود: ۴۲ درصد ارزش افزوده استان مربوط به صنعت و معدن، ۹ درصد در بخش کشاورزی و مابقی ارزش افزوده استان در بخش خدمات است.

فتح زاده افزود: اصلی‌ترین قابلیت فراروی توسعه استان، تعدد و توانمندی بخش خصوصی استان است که توانسته بخش اعظم فرصت‌ها و منابع توسعه در استان از جمله اراضی حاصلخیز، معادن، بازار خدمات، مرز و ... را در مسیر فرآوری و مولدسازی قرار دهد و با هدایت سرمایه‌گذاری‌های گسترده و ایجاد کارگاه‌ها و کارخانه‌های متنوع، بستر مطلوبی برای ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی فراهم سازند.

وی گفت: بر اساس آخرین برآوردهای مرکز آمار ایران این استان با ۴ میلیون و ۷۵ هزار نفر جمعیت دارای ۲۳ شهرستان، ۷۲ شهر، ۱۴۲ دهستان و ۵۲ بخش است. تبریز به عنوان پرجمعیت ترین شهر آذربایجان شرقی، ۴۱ درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، فتح‌زاده تصریح کرد: آذربایجان شرقی ۲۳۵ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای آذربایجان و ارمنستان دارد و سهم ارزش افزوده این استان از کل کشور ۳.۶ درصد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فروش لاستیک های تاریخ گذشته به جای لاستیک دولتی؟ | واکنش انجمن صنعت تایر را ببینید
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی