Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه قطر در سخنانی گفت که با هر خواسته‌ای که حق حاکمیت این کشور را نقض کند مخالف بوده و این کشور خواستار روابط مثبت و سازنده با ایران است. به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر در کنفرانس خبری درباره خواسته کشورهای عربی از قطر گفت: با هیچ خواسته‌ای که حق حاکمیت ما را نقض کند موافق نبوده و اجازه نخواهیم داد موضوعی از خارج از قطر بر ما تحمیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در ادامه سخناش گفت:ادعاهای دولت‌های محاصره کننده قطر هدف‌های اشتباهی داشته و به دنبال همراهی و همبستگی کشورهای غربی است.

وی افزود: هدف خواسته‌هایی که کشورهای محاصره کننده مطرح کرده‌اند تحت سیطره قرار دادن قطر است.
وزیر امور خارجه قطر ادامه داد: واشنگتن از همان ابتدای بحران، تشدید اوضاع را از طریق بیانیه‌های وزارت‌های دفاع و خارجه رد کرد.

وی افزود: لیست درخواست‌ها آماده شد تا رد شود و ما بر ارائه خواسته‌ها بر پایه‌های واضح تاکید داریم.
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی اضافه کرد: موضع روسیه آشکار و خواستار گفت‌وگو بوده و با هرگونه تشدید اوضاع مخالف است.

وزیر امور خارجه قطر از عدم تحرک اتحادیه عرب نیز انتقاد کرد و گفت:اتحادیه عرب از زمانی که تحریم‌های ظالمانه علیه قطر اعمال شد هیچگونه تحرکی نداشته است.

وی گفت: ما هیچگونه واهمه‌ای نداشته و آماده مقابله با هر پیش آمدی پس از پایان مهلت دولت‌های محاصره کننده هستیم.

این مقام قطر اضافه کرد: قوانین بین‌المللی و همپیمانان بین‌المللی ما با هرگونه تشدید اوضاع موافق نیستند و اتهام قطر به تروریسم غیر قابل قبول بوده و مبارزه قطر با تروریسم کاملا مشهود است.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی گفت: کشورهایی که قطر را به تروریسم متهم می‌کنند سازمان‌ها و شخصیت‌هایی در این کشورها حضور دارند که متهم به تروریسم هستند.

وی افزود: خواستار روابط مثبت و سازنده با ایران و بر اساس احترام متقابل هستیم.

وزیر امور خارجه قطر درباره خواسته کشورهای عربی برای تعطیلی شبکه خبری الجزیره گفت: شبکه الجزیره نقش تریبون آزادی برای میلیون‌ها نفر در جهان عرب را ایفا کرده و به کسانی که می‌خواهند این شبکه را تعطیل کنند می‌گوییم که شبکه‌ای ایجاد کنید که بتواند با آن رقابت کند. شبکه الجزیره پیشرو بوده و باعث افتخار قطر به شمار می‌‌آید.

وی افزود: قطر باعث ایجاد انقلاب‌های بهار عربی نبوده و این ملت‌ها بودند که پس از چندین دهه سرکوب، این انقلاب‌ها را ایجاد کردند.

وزیر امور خارجه قطر در حالی این سخنان را مطرح می‌کند که کشورهای تحریم‌کننده قطر قصد دارند پایگاهی نظامی در بحرین احداث کنند.

به نوشته الاهرام العربی این اقدام یکی از 4 اقدامی است که در صورت عدم پاسخ قطر به خواسته‌های عربستان، امارات، بحرین و مصر علیه آن اتخاذ می‌شود.

منابع عربی بلندپایه که خواستند نامشان فاش نشود گفتند که علاوه بر احداث پایگاه نظامی، مواردی همچون تشدید تحریم‌های اقتصادی، تعلیقعضویت قطر در شورای همکاری خلیج فارس، و بلوکه کردن دارایی‌های قطر در کشورهای تحریم کننده در دستور کار است.

عربستان سعودی و متحدانش قطر را به حمایت از گروه‌های «تندرو» متهم کرده و تمامی روابط خود با این کشور را قطع کرده‌اند. قطر این اتهام را رد کرده و اقدام این کشورها علیه خود را «محاصره» نامیده است.

عربستان،‌ امارات و بحرین نیز می گویند، تمامی مسیرهای دریایی، زمینی و هوایی با قطر را مسدود کرده اند.
این کشورها بعد از قطع روابط خود با قطر فهرستی از مطالبات خود را در 13 بند به قطر ارائه داده اند که با مخالفت این کشور مواجه شده است.

مقامات دوحه اعلام کرده‌اند که درخواست‌های عنوان شده از سوی کشورهای عربی همسایه قطر، غیرقابل قبول و غیرقابل اجراست.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۶۵۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از کانال تلگرامی وزارت امور خارجه، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در دیدار با عبدالله جوپ وزیر امور خارجه کشور مالی در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفتگو و تبادل نظر کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وزیر خارجهایران با ابراز خرسندی از سفرش به مالی و مذاکرات و توافق‌های صورت گرفته تاکید کرد ما از پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی کشورمان به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشور‌های آفریقایی در برخی عرصه ها، بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری‌ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعانه ایران را تمجید می‌کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

دیگر خبرها

  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • حوضه خلیج فارس یکی از آلوده‌ترین پهنه‌های آبی در جهان است/ اولویت دیپلماسی زیست‌محیطی خلیج فارس
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • ‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران