Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- پایگاه خبری دیلی‌میل در گزارشی ضمن اشاره به شکل‌گیری ناتو نوشت که بسیاری از ایده‌های بنیادی ناتو از سوی چرچیل بعد از جنگ جهانی دوم مطرح شده‌اند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان،پایگاه خبری دیلی‌میل در گزارشی ضمن اشاره به شکل‌گیری ناتو نوشت که بساری از ایده‌های بنیادی ناتو از سوی چرچیل بعد از جنگ جهانی دوم مطرح شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دیلی‌میل نوشت: در حالی که چرخش کاملی در جنگ جهانی دوم در حال رخ دادن است، مخفی نگه داشتن مذاکرات سطح بالا از چشم و گوش‌های کنجکاو بسیار حیاتی است اما به نظر نمی‌رسد این امر زمانی که شما یک ناهار در حضور «وینستون چرچیل» دارید رخ داده باشد.

چنین برخورد شگفت‌انگیزی موجب شد تا طرح مخفیانه سال 1948 چرچیل بر روی یک دستمال توالت نوشته شده و در سراسر آتلانتیک پخش شود.
این اقدام از سوی فرستاده آمریکا انجام شد که در طول ناهار با چرچیل حافظه خود را متمرکز کرده بود، چرچیل درخواست یادداشت برداری از طرح خود را رد کرد اما نماینده آمریکا درون دستشویی مخفی شد تا تمامی آنچه را که بیان می‌شود روی قابل دسترس‌ترین کاغذ یادداشت کند و بسیاری از ایده‌های ناتو بعد از گذشت هفت دهه از آن زمان همچنان پابرجا هستند.

ژنرال «آدریان برادشاو»، که سه سال را به عنوان معاون فرمانده کل نیروهای متحد اروپایی در اروپا گذرانده است، این داستان را منتشر کرده است.
دیلی‌میل نوشت: برادشاو با تشریح جزئیات این ماجرا توضیح می‌دهد که چرا روسیه همچنان به عنوان تهدیدی برای ناتو به حساب می‎آید.

در ادامه این گزارش آمده است: بعد از جنگ جهانی دوم اروپای غربی رو به ضعف گذاشته و در مقابل، شوروی روز به روز قوی‌تر می‌شد بنابراین چرچیل تصمیم گرفت تا اتحادی قوی در برابر شوروی ایجاد کند و در ماه مارس 1948 آمریکا و انگلیس و کانادا مذاکرات خود برای ایجاد یک پیمان جدید را آغاز کردند، پیمانی که سال‌های بعدی این کشورها را تشکیل داد.
دیلی‌میل نوشت: بسیاری از ایده‌های چرچیل که در آن زمان بیان شدند سال های بعد در تشکیل ناتو به کار گرفته شدند.

انتهای پیام/













منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۶۵۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جملات وایرال شده پیمان یوسفی در وصف نکونام!

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در شرایطی موفق شد برابر ذوب‌آهن پیروز شود که در دقیقه ۶ و روی ضربه مجید علیاری گل دریافت کرده و در پایان نیمه اول بازنده به رختکن رفته بود.

با این حال در دقیقه ۶۴ مسابقه ماشاریپوف گل اول را برای آبی‌ها به ثمر رساند و در ادامه نیز استقلال به تلاش خود ادامه داد تا در نهایت در دقیقه 4+90 گوستاوو بلانکو گل پیروزی آبی‌ها را وارد دروازه حریف کرد.

این پیروزی در شرایطی رقم خورد که استقلال در صورت تساوی یا شکست در این مسابقه، صدر جدول را از دست می‌داد و پرسپولیس که برابر نساجی پیروز شده بود، به صدر صعود می‌کرد.

زمانی که بلانکو گل برتری آبی‌ها را به ثمر رساند، پیمان یوسفی، گزارشگر بازی، جملات جالبی را درباره حس و حال نکونام به زبان آورد که مورد توجه هواداران و رسانه‌ها قرار گرفت.

ویدئو: 332050

یوسفی این صحبت‌های خود را با شادی سرمربی استقلال آغاز کرد و سپس اشاره‌ای به تغییرات مدیریتی این باشگاه و خوشحالی نکونام به برکناری خطیر داشت.

او گفت: جواد نکونام الان روی اوج و روی ابرها سیر می‌کنه. گوستاوو بلانکو او رو به این شرایط رسوند. جواد نکونام که دیگه اخیرا خواسته‌های مدیریتیش هم به دست اومده و به زعم خودش اونطور که میگه همه همسو شدن و به خواسته‌هاش رسیده.

یوسفی سپس به یک بیت شعر از حافظ اشاره کرد و ادامه داد: الان دیگه مصداق شعر معروف گل در بر و چی چی بر کف و به کام و اینها.‌ همه چی به کام جواد نکونام هست فعلا.(اشاره پیمان یوسفی به شعر گل در بر و می در کف و معشوق به کام است، بود).

دیگر خبرها

  • عکس‌| کنایه آقای گل استقلالی‌ها به گزارش پیمان یوسفی
  • سانسور شعر حافظ به سبک پیمان یوسفی در پایان مسابقه استقلال - ذوب‌آهن
  • جملات وایرال شده پیمان یوسفی در وصف نکونام!
  • شعرخوانی با سانسور به سبک پیمان یوسفی! / فیلم
  • چلسی به دنبال گئورگی سوداکوف، وینگر ۶۵ میلیون پوندی شاختار دونتسک / دیلی میل
  • تساوی «آویسپا» در حضور ۲۰ دقیقه ای زاهدی
  • اثرات مقاومت در آن سوی آتلانتیک
  • تنظیم بازار و جهش تولید با مشارکت تشکل ها
  • ژست سیگار به دستِ سحر دولتشاهی در کنار پیمان معادی در پشت صحنه افعی
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود