Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: حتما جریانات سال های اول انقلاب باید به مناسبت های مختلف برای مردم بازگو کرد خصوصا جوان هایی که در آن دوران نبودند. به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور امشب در برنامه نگاه یک ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه با اشاره به حوادث تاریخی دهه 60 اظهار کرد: حتما جریانات سال های اول انقلاب را باید به مناسبت های مختلف برای مردم بازگو کرد خصوصا جوان هایی که در آن دوران نبودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امروز شاهدیم در دنیا به این جریان ضد انسانی باز پر و بال می دهند. همین امروز در کشور فرانسه که خودش را مهد آزادی میداند در حالی که وزیر امور خارجه ما مهمان آنجا بوده کفرانسی با محوریت سازمان منافقین برگزار می‌کند.
دادستان کل کشور تصریح کرد: در برخورد با جریان نفاق اگر چنانچه حضور مردم و اقتدار دستگاه قضایی و امنیتی و اطلاعاتی نبود بلایی را بر سر کشور می آوردند که امروز داعش بر سر سوریه و عراق آوردند.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری با اشاره به برنامه های هفته قوه قضائیه بیان داشت: فردا یک همایش سراسری با حضور سران سه قوه برگزار می شود و روز دوشنبه این هفته نیز ملاقات بخشی از مسئولین دستگاه قضایی در محضر مقام معظم رهبری صورت می گیرد.
وی در پاسخ به این سئوال که دادستانی کل کشور در مقام مدعی العموم چه وظایفی را برعهده دارد، گفت: دادستان کل کشور در قانون اساسی شکل گرفته و در آنجا تعریف شده است وظایف و مسئولیت هایی را برعهده دارد که در قانون احصا شده است. ما در قوانین مختلف وظایف و مسئولیت هایی را می بینیم که قانونگذار بر عهده دادستان گذاشته است و بیش از 70 وظیفه بر عهده دادستان کل گذاشته شده است.
دادستان کل کشور اظهار کرد: دادستان کل کشور علاوه بر این وظایف عضو شورای پول و اعتبار، عضو شورای بورس، عضو شورای عالی فضای مجازی و ... است.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری ادامه داد: در فصل دهم قانون آیین دادرسی کیفری اخیرالتصویب وظایف و مسئولیت های دادستان مشخص شده است که یکی از وظایف درون قوه ای دادستان کل نظارت بر دادسراها است.
وی با اشاره به مکانیزم مورد استفاده برای نظارت، گفت: عملکرد کیفی و کمی دادسراها نظارت می شود. قبلا نظارت به صورت میدانی بود و هراز چندگاهی هیئت هایی به شهرستان ها اعزام شده و از عملکرد دادسراها گزارش تهیه می کردند ولی از زمانی که این مسئولیت را بر عهده بنده گذاشته شد نظارت بر دادسراها را سیستمی کردیم و با آماده سازی زیرساخت ها از اواخر سال گذشته سیستم نظارتی را بر مجموعه دادسراهای کشور به راه انداختیم و مدیرکل نظارتی دادستانی در یک لحظه می تواند به مجموعه دادسراها نظارت داشته باشد.
این مسئول عالی قضایی بیان داشت: هدف از نظارت این است که نواقص برطرف شود ولی بهترین ناظر بر مجموعه عملکرد دادسراها خود مردم هستند و از مردم انتظار داریم که اگر چنانچه در عملکرد دادسراها اشکال مغایر قانون را ملاحظه کردند در سامانه ای که در سایت دادستانی کل کشور وجود دارد با ذکر مشخصات خود، ثبت کنند.
خبر در حال تکمیل است...

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۶۶۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری؛ در این مجموعه می‌توانید خبر‌های زیر را ببینید:
- برگزاری مرحله استانی بیست و یکمین مسابقات قرآنی در مدارس سمپاد استان
- نواختن زنگ کار و تلاش به مناسبت هفته کار وو کارگر خانمیرزا
-غبارروبی و عطر افشانی قبور مطهر شهدای استان به مناسبت هفته کار و کارگر
-شرکت ۱۵۰ دانشجو معلم استان در طرح آموزشی- تربیتی معراج به میزبانی فرخشهر
-گرامیداشت سالروز شهادت سردار حجازی و رحلت حاج جمعلی کیانی در سامان
-برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره زیست محیط در فرخشهر
- افتتاح سومین پایگاه ۱۱۵ اورژانس بخش ارمند
- افتتاح نخستین آزمایشگاه مرکزی شهرستان خانمیرزا در شهر آلونی
-ارائه خدمات رایگان پزشکی به اهالی روستای شوراب صغیر
- معدوم سازی یک تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در کوهرنگ

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • مرزبانان کشور برای دفاع ازمرزها و انقلاب دراوج آمادگی قرار دارند
  • قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • اجرای ۱۲۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته کار و کارگر در زنجان
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • سردار رادان در جمع اعضای جامعه مدرسین حاضر شد
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری