Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز،

«عباس الکاظم» افزود: این جنگ برای عربستان سعودی تاکنون 70 میلیارد دلار هزینه داشته است.
نویسنده کتاب «حاکمیت دولتی در خاورمیانه و شمال آفریقا» در ادامه تاکید کرد: حال آنکه نتیجه این جنگ، چیزی جز کشتار شهروندان، قحطی و گرسنگی، شیوع وبا و تخریب این کشور، نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی پیشتر با اشاره به اقدامات غیرقانونی رژیم سعودی، تاکید کرده بود که متاسفانه برخی از ظالمان (اشاره به آل سعود)، از سوی مجامع جهانی حمایت می شوند.
مرگ و میر ناشی از وبا در یمن در حالی است که ائتلاف تحت سرکردگی سعودی، لجوجانه به بمباران های شکست خورده و بی هدف خود در یمن ادامه می دهد.
در همین خصوص، سازمان بهداشت جهانی پیشتر در گزارشی میدانی اعلام کرد که شمار قربانیان وبا در یمن به بیش از 900 نفر رسیده است.
عربستان سعودی همراه با چند کشور دیگر از 6 فروردین 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد.
این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12 هزار یمنی، زخمی شدن ده ها هزار نفر دیگر و آوارگی میلیو نها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.
ویرانی در یمن بیداد می کند، علاوه بر اینکه بیش از 12 هزار نفر در این کشور جنگ زده کشته شده اند، دو سوم مردم یمن از قحطی رنج می برند، هفت میلیون نفر از این افراد دچار سوءتغذیه حاد هستند و همین امر سبب شده تا هر 10 دقیقه، یک کودک یمنی جان خود را از دست بدهد.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۶۶۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم

انور ابراهیم، نخست‌وزیر مالزی، روز سه‌شنبه از کشور‌های عربی و مسلمان خواست در برقراری عدالت برای مردم فلسطین «ثابت و استوار» باقی بمانند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، انور با تاکید بر لزوم محاکمه اسرائیل به دلیل «همه جنایات مرتکب شده علیه فلسطین»، گفت: «همه طرف‌ها باید نسبت به تهاجم غیرقانونی اسرائیل و اشغال سرزمین فلسطین که عامل اصلی این درگیری طولانی‌مدت است، اعتراض کنند.»

بیانیه انور پس از دیدار وی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض صادر شد.

پیش از این، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در اظهاراتی تاکید کرد که ریاض مخالف آوارگی مردم غزه است. محمد بن سلمان تصریح کرد که عربستان تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها برای توقف تنش‌ها در غزه و جلوگیری از گسترش آن، می‌کند.

ولیعهد عربستان سعودی همچنین با تاکید براینکه ریاض قاطعانه مخالف آوارگی مردم فلسطین است، گفت که کشورش همواره در کنار مردم فلسطین برای دستیابی به حقوقشان برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه است.

با گذشت بیش از شش ماه از حمله اسرائیل به نوار غزه، بخش‌های وسیعی از غزه به ویرانه‌ای تبدیل شده بود و ۸۵ درصد از جمعیت غزه در بحبوحه محاصره فلج کننده مواد غذایی، آب سالم و دارو مجبور به آواره شدن داخلی شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • تولد توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل/ آیا آمریکا مجوز غنی سازی را به عربستان سعودی می دهد؟/ ریاض در یک قدمی پیروزی بزرگ قرار دارد
  • بلومبرگ: عربستان فعالان منتقد اسرائیل را دستگیر می‌کند
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • ۱۳ میلیون دلار برای القای تاریخچه ترور و کشتار به ایران و مذهب شیعه | جعل تاریخ در سریال حشاشین
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم