Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يک عضو شورايعالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان بدون اشاره به تحريم انتخابات مجلس دهم از سوي اين جريان خاص سياسي گفته است: مشکل اصولگرايان مشارکت مردم در انتخابات است.

سرويس سياست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشي روزانه در لابه‌لاي اخبار و مطالب رسانه‌هاي کشور است. ما درباره اين خوانش البته تحليل‌ها و پيشينه‌هايي را نيز در اختيار مخاطبان محترم مي‌گذاريم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7:30 هر روز با بسته ويژه خبري-تحليلي مشرق همراه باشيد.

***

صوفي: مشکل اصولگرايان مشارکت مردم در انتخابات است؛ ما خوبيم...!

علي صوفي، فعال سياسي و عضو شورايعالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان اخيراً طي اظهاراتي در روزنامه اعتماد گفته است:
«مشکل اصولگرايان مشارکت مردم در انتخابات است. چيزي که مقام معظم رهبري همواره بر آن تاکيد داشته‌اند و از همه مردم خواسته تا حضور حداکثري در انتخابات داشته باشند.»[1]

*بدمستي برخي چهره‌هاي جريان خاص از يک پيروزي انتخاباتي که البته متعلق به آنها هم نيست! بر همگان روشن شده است و قضاوت درباره حرف‌هاي صوفي را بايد بر عهده مخاطبان محترم گذاشت.
طرفه آنکه سخن صوفي درست نيست و اصولگرايان خود را ملتزم به رأي مردم و مشارکت حداکثري آنها مي‌دانند.
در اينجا به تلخي بايد گفت که اتفاقاً جرياني مخالف مشارکت مردم است که مرتکب رفتار دشمنانه «تحريم انتخابات مجلس نهم» شد و تلاش کرد تا با اين تحريم از حجم حضور مردم در انتخابات بکاهد اما موفق نشد و شکست خورد.
از طرفي آقاي صوفي در حالي مدعي انتفاع اصلاح‌طلبان از مشارکت حداکثري مردم است که اين جريان خاص سياسي طي 16 سال گذشته در هيچ انتخاباتي در سطح کشور پيروز اکثريتي نبوده، مجلس و دولت را به لحاظ اکثريتي در اختيار ندارد و رئيس‌جمهور روحاني را هم نه «نامزد رسمي» خود که يک رحم اجاره‌اي مي‌داند.
به همين سبب، رؤيت بدمستي انتخاباتي از اين جريان خاص سياسي حيرت همگان را برانگيخته است.

***

«خشم جهانگيري» از منتقدان؛ شما از مردم عصباني هستيد و به حريم خصوصي افراد وارد شديد!

اسحاق جهانگيري، معاون اول دولت يازدهم به تازگي طي اظهاراتي در بيست و هفتمين همايش سالانه سياست‌هاي پولي و ارزي با بيان اينکه در اين روزها برخي نمي‌توانند عصبانيت خود از مردم را ناديده بگيرند، گفت: مردم کاري نکردند که شما عصباني هستيد، تنها حقشان را گرفتند. اين درحالي است که شما به حريم خصوصي افراد وارد شديد و بايد راي مردم را بپذيريد.
به گزارش ايلنا، او همچنين تصريح کرده است: هدف اين افراد سرگرم کردن رييس‌جمهور و دولت به اين مباحث بود اين درحالي است که رييس‌جمهور سابقه روشني قبل و بعد از انقلاب دارد و سال‌ها نماينده مقام معظم رهبري بوده است و شناخت خوبي از دنيا دارد![2]

*حکما آقاي جهانگيري در جريان اخبار سياسي کشور نيستند چون طي روزهاي اخير، اين حاميان ستادي دولت اعتدال بوده‌اند که صراحتاً از رئيس‌جمهور خواسته‌اند هزينه فعاليت سياسي را براي شهروندان افزايش دهد[3] و ايضاً از دستگاه‌هاي امنيتي نيز عاجزانه خواسته‌اند که با امنيتي‌سازي فضا و سياست «مشت آهنين» حاشيه‌هاي امن‌تري را براي دولت بوجود بياورد.
في‌المثل اينکه حسن رسولي، از فعالان اصلاح‌طلب به تازگي در گفت وگو با ايلنا چندين مرتبه تأکيد کرده است که دستگاه‌هاي امنيتي بايد ورود بيشتري به حواشي رخ داده در پيرامون دولت داشته باشند و با متخلفان نيز برخورد کنند![4]
اين صحبت‌ها به وضوح بيشتري نشان مي‌دهد که عصبانيت از مردم و ورود به حريم خصوصي شهروندان؛ کار چند نفري که در حاشيه راهپيمايي روز جهاني قدس عليه آقاي روحاني شعار داده‌اند، نيست و قضيه از جاي ديگري آب مي‌خورد...
گفتنيست مردم و منتقدان طي 4 سال گذشته از سوي اذناب ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان به ابله بودن، کودک بودن، فريب خوردن و زندان تهديد شده‌اند و جريان اصلاح‌طلب حتي براي خوش‌خدمتي به دولت اقدام به تقلا براي تصويب قانون حبس براي منتقدان صاحب سؤال نيز کرده است.
اظهار دلسوزي عده‌اي براي حواشي روز قدس نيز در حالي است که چهره‌هاي وابسته به آنها انواع و اقسام توهين‌ها را به اصولگرايان، رئيس‌جمهور سابق و رقباي انتخاباتي روا داشته‌اند و اکنون نيز ترجيح مي‌دهند کسي به ياد نياورد که آنها حتي رئيس جمهور سابق را حرامزاده هم خواندند و ايضا مدعي شدند که نظام جمهوري اسلامي ايران آفت زده است.
درباره شناخت خوب رئيس‌جمهور روحاني از دنيا که جهانگيري به آن اشاره کرده است نيز قضاوت را بر عهده مخاطبان محترم مي‌گذاريم... خاصه آنکه هم‌اکنون ملاک‌ها و سنجه‌هايي مثل پرونده بي‌دستاوردي برجام، افزوده شدن تحريم‌ها در پسابرجام، دشمني‌هاي شديدتر آمريکا و عربستان و راه ندادن حتي وزير آقاي روحاني به عربستان سعودي نيز در مقابل مردم گشوده است!

***

موسويان: ترامپ به توصيه‌هاي ظريف گوش کند!

ايسنا گزارش داد: حسين موسويان، ديپلمات سابق و عضو تيم مذاکره‌کننده حسن روحاني در ابتداي دهه 80، به تازگي طي مقاله‌اي در يک رسانه‌ خارجي درباره آمريکا نوشته است:
«ترامپ بايد ايران را به عنوان يک واقعيت در جغرافياي منطقه پذيرفته و متحدان خود را تشويق کند که به دعوت وزير خارجه ايران براي ديالوگ منطقه‌اي در جهت شکل‌دهي همکاري‌هاي مشترک در منطقه، پاسخ مثبت دهند.»[5]

*توصيه موسويان به ظريف را صد البته بايستي در چارچوب 70 هزار دلار پول نقدي تحليل کرد که موسويان از کاخ سفيد و براي ترويج برجام گرفته است.[6]
و گرنه کيست که نداند اگر ترامپ غير از ورّاجي درباره غرب آسيا هنر ديگري ندارد؛ نه بخاطر تئوري‌هاي مشعشع آقاي ظريف و توييت‌هاي انقلابي ايشان! که بخاطر خون مدافعان حرم، ايثار امثال سردار سليماني، درايت و تدبير رهبر معظم انقلاب و حضور مردم در حمايت از نظام اسلامي است.
چه اينکه ترامپ هم حتي بهتر از موسويان توييت‌ها و نکته‌هاي ظريف در زمينه توجيه برجام، قدرقدرت بودن آمريکا و ضرورت خروج حزب‌الله از سوريه را خوانده و به درست يا غلط بودن تئوري‌هاي ظريف و جهانبيني خاص او واقف است!
شايد خالي از لطف نباشد که مخاطبان محترم درباره پاسخ احتمالي ترامپ به توصيه موسويان نظر بدهند...


***
1_ http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3583691
2_ http://tnews.ir/news/bd2388865174.html
3_ http://www.mashreghnews.ir/news/743838
4_ http://tnews.ir/news/67cf88854354.html
5_ http://www.isna.ir/news/96041004145
6_ http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950304000502

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۶۷۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت

با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌های کوچک مردم در توسعه میادین مشترک نفت و گاز، کشور می‌تواند از فناوری‌های نوآورانه و بهترین شیوه‌هایی که این نهادها روی میز آورده‌اند، بهره‌مند شود. این می تواند به بهبود کارایی، کاهش هزینه ها و افزایش رقابت کلی بخش کمک کند. همچنین توسعه میادین مشترک نفت و گاز در کشور می تواند مزایای بی شماری را به همراه داشته باشد. اولاً، می تواند به افزایش تولید نفت و گاز کشور کمک کند و منجر به خودکفایی بیشتر انرژی و کاهش وابستگی به واردات شود. این نه تنها امنیت انرژی کشور را تقویت می کند، بلکه به تقویت رشد اقتصادی نیز کمک می کند.

برای تحقق تداوم رشد اقتصادی پایدار از طریق توسعه میادین مشترک نفت و گاز، ایجاد یک محیط سرمایه گذاری جذاب هم برای بخش خصوصی و هم برای افراد ضروری است. این امر از طریق برنامه هفتم توسعه با بسترسازی برای ورود مردم و توان فنی و مهندسی بخش خصوصی جهت توسعه میادین مشترک نفت و گاز فراهم شده است.

با توجه به اینکه سال 1403 با شعار جهش تولید و رشد اقتصادی کشور با حضور و مشارکت مردم نام گذاری شده است و مهم ترین بخش اقتصادی کشور نیز صنعت نفت و گاز است، باید از مواهب توسعه بدون بودجه دولت با تکیه بر مشارکت مستقیم سرمایه مردم فراهم شود. مسیر تحولی مرتبط با توسعه میادین مشترک نفت و گاز کشور باید با بسترسازی جذاب برای جلب سرمایه‌های مردمی و همچنین توان بخش خصوصی در این بخش باشد. بدون استفاده از بودجه دولت و تنها با تکیه بر مشارکت سرمایه‌های خرد مردمی و توان پیمانکاری بخش خصوصی مسیر توسعه میادین مشترک نفت و گاز جهت توسعه تجارت انرژی کشور و همچنین حل ناترازی گازی صنایع کشور هموار خواهد شد.

محمدرضا میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس پیرامون توسعه میادین مشترک نفت و گاز کشور با کمک مردم گفت: یکی از مصوبات مهم مجلس در برنامه هفتم توسعه، مربوط به مشارکت بخش غیردولتی و مردمی در توسعه میادین نفت و گاز کشور بوده است که زمینه تحقق مشارکت مردم در اقتصاد را فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: مردمی سازی صنعت نفت و گاز با تکیه بر مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه با اعطای مجوز جهت توسعه میادین مشترک کشور فراهم شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به مزیت مهم حضور بخش خصوصی و مردمی اقتصاد در توسعه بالادست نفت و گاز گفت: در سال جاری باید تمرکز را بر تسهیل فرآیند سرمایه گذاری مردمی تمرکز کنیم؛ مشارکت بخش خصوصی و سرمایه خرد مردم در حوزه بهره برداری از میادین مشترک نفت و گاز کشور از طرفی زمینه حضور مردم و بخش خصوصی در توسعه صنعت نفت و گاز را فراهم خواهد کرد؛ از طرف دیگر تولید نفت و گاز کشور را رقابتی خواهد کرد و افزایش خواهد داد.

وی  گفت: مردمی سازی صنعت نفت و گاز با ماده 15 برنامه هفتم توسعه و مشارکت مردم در جهش تولید نفت و گاز برای دولت نیز بسیار مهم و مثمرثمر است و بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت، امکان توسعه کشور فراهم خواهد شد.

دیگر خبرها

  • عصبانیت شدید رونالدو از خودش؛ مشت به توپ روی هوا! + ویدیو
  • فیلم| نمونه ای از حفظ حریم‌ خصوصی هنگام عبور قطار از مناطق مسکونی
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند