Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@21:58:47 GMT

روایت «عاشورای منا» از آدم کشی رژیم آل سعود

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۶۸۸۸۵

روایت «عاشورای منا» از آدم کشی رژیم آل سعود

حسین سیاف زاده از اتمام مراحل تولید مستند «عاشورای منا» خبر داد.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - کارگردان مستند «عاشورای منا» گفت: در این مستند ابتدا از چگونگی تشکیل رژیم سعودی صحبت می‌شود و از نقش حمایتی این رژیم در کشتار و افراطی‌گری گفته می‌شود و حوادث مختلف در سال‌های گذشته که منجر به شهادت حجاج شده اند موشکافی می‌شود سپس با این پیش زمینه‌ها اتفاقات حج سال 94 بررسی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگردان مستند «عاشورای منا» تشریح کرد: ایده ساخت مستند عاشورای منا 3 ماه پس از این حادثه بوجود آمد. ما مشغول پروژه ی سفیر منا روایت‌گر زندگی شهید رکن آبادی بودیم که ایشان هم از حادثه دیدگان این فاجعه بودند. به دلیل شهادت شهید رکن آبادی در این فاجعه بسیاری از کسانی که در این خصوص با آنها صحبت کردیم کسانی بودند که در حادثه حضور داشتند و به نوعی از راویان این ماجرا بودند. پس به این فکر افتادیم که در کنار ساخت مستند سفیر منا، مستندی در خصوص اصل فاجعه منا و این آدم کشی عظیم تولید کنیم.

کارگردان مستند "عاشورای منا" اضافه کرد: در این مستند ابتدا از چگونگی تشکیل رژیم سعودی صحبت می‌شود و از نقش حمایتی این رژیم در کشتار و افراطی گری گفته می شود و حوادث مختلف در سال های گذشته که منجر به شهادت حجاج شده اند موشکافی می‌شود سپس با این پیش زمینه‌ها اتفاقات حج سال 94 بررسی می‌شود.

وی افزود: اتفاق جالبی که در ساخت این مستند افتاده همراه بودن شهید سیدحمیدرضا حسینی شهید خبرنگار صدا و سیما، با روایت قصه است که تا آخر همراه این همراهی ادامه دارد. شهید حسینی موضوع سقوط جرثقیل را روایت می کند و حتی در روز عرفه هم حضور دارد اما در حادثه منا به شهادت می‌رسد.

مستند «عاشورای منا» در 30 دقیقه به کارگردانی حسین سیاف زاده در خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه شده است و هم اکنون آماده پخش از سیمای ملی است.

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۶۸۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس/ گفتگو‌ها به روز دوم کشیده شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، آن‌گونه که از روایت خبرگزاری «الجزیره» برمی‌آید، نشانه‌ای مبنی بر پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و حماس مشاهده نمی‌شود و هیچ‌یک از دو طرف حاضر به عقب‌نشینی از مطالبات کلیدی خود نیست.

مذاکرات با حضور هیئت‌هایی از حماس، مصر، قطر و آمریکا در قاهره جریان دارد. حماس خواستار اخذ تضمین‌هایی از آمریکا است تا به‌موجب آن از عدم تهاجم زمینی رژیم صهیونیستی به رفح اطمینان حاصل کند. اسرائیل، اما اعزام هیئت به قاهره را به پیشرفت مذاکره مشروط کرده و مدعی است که با یا بدون توافق، به رفح واقع در جنوبی‌ترین بخش غزه حمله خواهد کرد.

هم‌زمان، خبرگزاری «فرانس پرس» گزارش داده است که مذاکره امروز یکشنبه از سر گرفته خواهد شد.

 در بخشی از روایت این خبرگزاری آمده است که حماس هرگونه توافقی که به پایان جنگ منجر نشود را رد کرده و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به سنگ‌اندازی در مسیر مذاکره متهم می‌کند.

دور جدید مذاکرات به میزبانی قاهره در حالی در جریان است که ظاهراً حماس به‌رغم نگاه مثبتی که به آخرین بسته پیشنهادی آتش‌بس دارد، اصلاحیه‌ای را مطرح کرده و چانه‌زنی‌ها پیرامون آن جریان دارد.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • حمله شدیدالحن جواد ظریف به آل‌سعود به زبان انگلیسی
  • پلیس آل‌سعود جلوی عکس گرفتن با پرچم فلسطین را گرفت | فیلم
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • عدم پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس/ گفتگو‌ها به روز دوم کشیده شد
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی
  • روایت شهادت بانوی پاسدار و فرزندش توسط منافقین
  • روضه| آزار و اذیت‌هایی که بر امام صادق(ع) روا داشتند+صوت
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • حماسه «وعده صادق» روایت فتح می‌خواهد
  • روایت شهید فاطمیون + فیلم