Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، طرح پیشنهادی مجلس شورای اسلامی را برای مقابله با مصوبه اخیر سنا جهش بزرگی برای دستیابی به اهداف مقابله با اقدامات آمریکایی ها دانست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سید حسین نقوی حسینی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره طرح تقابل با مصوبه اخیر مجلس سنای آمریکا بر ضد کشورمان افزود: این طرح؛ بسیار خوب و در مقابل مصوبه سنای آمریکا، جامع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نقوی حسینی گفت: باید همه ملت ایران برای تقویت نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران و نیروی قدس و تقویت آنها حرکت کنند.
نقوی حسینی نیروهای نظامی آمریکا را عامل کشتن زنان و کودکان بسیاری در جهان و لشکرکشی آنها به مناطق مختلف دنیا خواند و افزود: در طرح مجلس شورای اسلامی، ارتش آمریکا باید به عنوان ارتش تروریسم به جهانیان معرفی شود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تاکنون محاکم قضایی جمهوری اسلامی ایران بیش از 70 میلیارد دلار بر ضد آمریکایی ها حکم صادر کرده اند و هر جای دنیا به این منابع دسترسی داشته باشیم آنها را به نفع کشورمان ضبط می کنیم.

کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نیز گفت: پیش نویس طرح مقابله با مصوبه اخیر سنا بر اساس برجام، قوانین ضد تروریسم کشورمان و قوانین حمایت از اتباع ایرانی تهیه شده است. این طرح پاسخ متقابل به مصوبه اخیر مجلس سنای آمریکا است.جلالی افزود: در این طرح یکهزار میلیارد تومان در اختیار وزارت دفاع برای گسترش صنایع موشکی و یکهزار میلیارد تومان در اختیار سپاه قدس برای مقابله با تروریسم در منطقه قرار می گیرد.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: بیشتر کار تهیه این طرح در مرکز پژوهش ها و با همکاری وزارت دفاع، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و برخی دیگر از وزارتخانه های دولت انجام شد و این طرح مربوط به یک جریان خاص نیست.
جلالی با بیان اینکه در مسائل ملی نباید عینک جناحی داشته باشیم و باید بر اساس منافع ملی حرکت کنیم افزود: تردیدی نیست که باید در مقابل زیاده خواهی های آمریکایی ها با وحدت و جدیت در کنار یکدیگر باشیم.
وی گفت: وظیفه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس قانون، صیانت از اساس انقلاب اسلامی است و نیروی قدس سپاه؛ جدی ترین نیروی مقابله گر با تروریست ها در منطقه است.
جلالی با بیان اینکه آمریکایی ها خود اعتراف کرده اند که داعش را ایجاد کرده اند افزود: این اظهارات نشان می دهد که آمریکایی ها حامی تروریسم هستند و ما در طرح مقابله با مصوبه اخیر مجلس سنا، کسانی که در فهرست تروریست های ما قرار گیرند مجازات می کنیم.
وی گفت: اشخاص آمریکایی که از تروریست ها و ازجمله منافقین و رژیم صهیونیستی حمایت می کنند در لیست حامیان تروریسم ما قرار می گیرند و دستگاه قضایی کشور موظف است شعبه های ویژه ای را برای محاکمه افرادی که با آمریکایی ها و گروه های تروریستی همکاری می کنند ایجاد کند.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس افزود: اشخاصی که افراد مختلف را در آمریکا خارج از رویه قضایی شکنجه کرده یا کشته اند در فهرستی قرار می گیرند که جمهوری اسلامی ایران آنها را تحریم کرده است.
جلالی گفت: طولانی ترین بازه زمانی اجرای طرح پیشنهادی مجلس برای مقابله با مصوبه اخیر مجلس سنای آمریکا شش ماه و مربوط به تعیین راهبرد دولت برای مقابله با آمریکاست.
وی افزود: با توجه به بار مالی دوهزار میلیارد تومانی این طرح، تا کنون منابع مالی آن مشخص نشده است.
جلالی گفت: بر اساس این طرح، برای کسانی که در فهرست حامیان تروریسم قرار بگیرند، روادید برای سفر به ایران صادر نمی شود، حساب های بانکی آنها نیز مسدود و اموال آنها در فضای سرزمینی ایران ضبط می شود.
وی افزود: آنچه در این طرح آمده است مغایرر برجام نیست در حالی که اقدامات آمریکایی ها با برجام تناقض دارد.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: هدف از طرح مقابله با مصوبه اخیر مجلس سنای آمریکا این است که آمریکایی ها بفهمند ایران مقتدر است و در مقابل فشار، تسلیم نمی شود.

کمال دهقانی فیروزآبادی نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در این برنامه با بیان اینکه تصویب طرح پیشنهادی مجلس برای مقابله با مصوبه اخیر مجلس سنای آمریکا برای دولت لازم الاجراست گفت: راهبرد اصلی دولت در این طرح، امنیتی و تداوم و تقویت سیستم دفاع بازدارندگی است و باید در تقویت بنیه دفاعی کشور سرمایه گذاری کند.
وی با بیان اینکه فعالیت های موشکی کشورمان به طور کامل قانونی است، افزود: در این زمینه فقط آمریکایی ها خصومت ها را ادامه می دهند.
دهقانی گفت: در زمینه اقتصادی نیز دولت باید با آمریکایی ها مقابله به مثل کند زیرا در زمینه های اقتصادی شرایط بسیار خوبی در جهان داریم.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۰۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش جمشیدی به مقابله با دانشجویان آمریکایی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، متن پیام محمد جمشیدی، معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در صفحه شخصی خود در فضای مجازی به شرح زیر است: تک تیراندازان در دانشگاه ایندیانا برای مقابله با اعتراضات دانشجویان به نسل کشی در غزه. اگر این اقدام زشت در کشور دیگری اتفاق می افتاد رسانه ها و سیاستمداران امریکا و اروپا چه می کردند!!

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گلرو: طوفان‌الاقصی باعث بیداری دانشجویان آمریکایی شد
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • واکنش جمشیدی به مقابله با دانشجویان آمریکایی
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • سیل انتقادها به رئیس دانشگاه کلمبیا به دلیل سرکوب معترضان
  • میانیگن قبض برق مشترکان با کولر گازی بالای دو میلیون تومان می‌شود
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران