Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@12:04:18 GMT

چهار هزار زلزله‌زده در ماه رمضان اطعام شدند

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۷۰۲۷۲

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) خراسان رضوی، محسن مسعودیان‌راد، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی روز گذشته 10 تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: ماه رمضان ماه اوج نیکوکاری‌ها و ظهور همبستگی ملی است و امسال شاهد رشد قابل توجهی در اقدامات صورت گرفته درخصوص این موضوع بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسعودیان‌راد با اشاره به فرهنگ نیکوکاری و طرح اطعام ساده بیان کرد: طرح اطعام ساده به عنوان یک طرح موفق به خوبی در مساجد و دستگاه‌های اجرایی تبلور یافت و تاکنون بالغ بر 92 میلیارد ریال جهت این امر هزینه شده است که شاهد رشد 3 برابری آن نسبت به سال گذشته هستیم.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان نزدیک به چهار هزار نفر از ساکنان مناطق زلزله‌زده فریمان و رضویه و مناطق حاشیه‌ای شهرهای استان با مشارکت خیران نیک‌اندیش اطعام شدند.
وی همچنین ادامه داد: در ماه مبارک رمضان امسال 20 هزار مددجو از سفره اطعام حرم مطهر رضوی بهره‌مند شدند و اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان برای اعطای سبد کالا به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) اختصاص یافت.
مسعودیان‌راد در ادامه اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان 180 هزار نفر در کل کشور آمادگی خود را برای شرکت در طرح اکرام ایتام اعلام کرده بودند که از این میان 18 هزار نفر در خراسان رضوی بودند و تاکنون مشخصات 10 هزار نفر از آن‌ها در سامانه‌های اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی ثبت شده است.
وی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان 16 هزار حامی در طرح محسنین شرکت کردند و سرپرستی 18 هزار نفر از فرزندان محسنین را به عهده گرفتند.
مسعودیان‌راد با اشاره به استقبال پرشور مردم از بازارچه‌های خیریه رمضان تأکید کرد: در سطح استان 8 بازارچه فعال خیریه بودند که 2 بازارچه در مشهد دایر بود که در مجموع در این بازارچه‌ها در مجموع 3 میلیارد و 200 میلیون ریال درآمدزایی برای مددجویان شده است.
مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی با تأکید بر اینکه امسال نظارت‌های ویژه‌ای بر صندوق‌های جمع‌آوری فطریه و کفاره صورت گرفته بود تا به مسائل شرعی پرداخت‌ها بیشتر توجه شود، تصریح کرد: در همین راستا مسئولان صندوق‌ها و عوامل اجرایی آموزش‌های لازم را فرا گرفته بودند.
وی همچنین گفت: امسال برای اولین بار شاهد حضور روحانیون در پای صندوق‌های جمع‌آوری فطریه و کفاره برای پاسخ‌گویی به مسائل شرعی بودیم.
مسعودیان‌راد ضمن اشاره به تأکیدات نماینده ولی فقیه در استان مبنی بر سرعت بخشیدن به توزیع کمک‌ها در بین نیازمندان اظهار کرد: امسال تاکنون بالغ بر 25 میلیارد ریال فطریه و کفاره از 2700 پایگاه در سطح استان جمع‌آوری شده است که از این میان منطقه یک مشهد با مبلغ 15 میلیارد ریال مقام اول و شهرستان‌های سبزوار و خواف به ترتیب با مبالغ 14 میلیارد و 500 میلیون ریال و 3 میلیارد و 500 میلیون ریال مقام دوم و سوم را داشتند که این مبالغ بلافاصله به حساب مددجویان واریز شده است.
وی در پایان با بیان اینکه هنوز نتوانسته‌ایم به طور شایسته به موضوع نیکوکاری زائران خارجی بپردازیم، از برگزاری همایش خیران جهان اسلام و تأسیس مرکز نیکوکاری مربوط به زائران خارجی در آینده نزدیک خبر داد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۰۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل محمدی در خراسان رضوی

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، محمد میری در گفتگویی با بیان اینکه سطح زیر کشت گل محمدی این استان به دلیل خشکسالی و افت چاه‌های آبیاری حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است، اظهارکرد: سطح زیر کشت گل محمدی در استان خراسان رضوی از هزار و ۳۲۷ هکتار در سال ۱۴۰۱ به حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه برداشت گل از اواسط اردیبهشت ماه جاری در مناطق گرمسیر به ترتیب تا سایر مناطق آغاز می‌شود، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲ هزار و ۸۰۰ تن گل محمدی تر در استان برداشت شود.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: اکنون در استان تعداد ۲۵ واحد صنایع بزرگ گلاب‌گیری و فراوری گل محمدی و حدود ۳۰۴ واحد سنتی فعالیت می‌کنند.

میری بیان اینکه میزان اشتغالزایی در طول دوره برداشت گل محمدی حدود ۴۲۰ هزار نفر روز است، اظهار کرد: امسال تولید گل محمدی در خراسان رضوی، ۲ هزار و ۸۰۰ تن پیش‌بینی شده است.

وی گفت: حدود ۶۰ درصد گل محمدی تولیدی استان فراوری شده و به تولید گلاب می‌رسد و خراسان رضوی از نظر سطح زیر کشت گل محمدی رتبه پنجم در میان سایر استانهای کشور را دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901375

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل محمدی در خراسان رضوی
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • تامین ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۶۱ طرح آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود
  • سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه