Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@22:43:50 GMT

تولید 800 تن پیله‌تر ابریشم در کشور

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۷۱۳۸۶

تولید 800 تن پیله‌تر ابریشم در کشور

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: تاکنون 800تن پیله تر ابریشم در کشور تولید شده است که 370تن آن از استان گیلان است.

مهندس علی اصغر داداش پور در گفت‌وگو با ایسنا از ادامه خرید پیله‌تر ابریشم تا پایان تیرماه سالجاری خبر دادو گفت: یکی از ویژگی‌های سالجاری مهم سالجاری تولید مطلوب پیله‌تر ابریشم در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تاکنون 800تن پیله تر ابریشم در کشور تولید شده است، افزود: 370تن از این میزان محصول در استان گیلان تولید شده است.

داداش پور ادامه داد: نوغانداران تمامی محصولات خود را تاکنون به بخش خصوصی فروخته‌اند که قیمتی بالاتر از قیمت خرید تضمینی پیشنهاد کرده‌اند و این خبر خوبی است زیرا نوغانداران درآمد بیشتری را از تولید نوغان بدست می آورند و تصدی گری دولت در این حوزه نیز کمتر می‌شود.

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور با بیان اینکه هر کیلوگرم پیله تر ابریشم به طور میانگین توسط بخش خصوصی 25هزار تومان در کشور خریداری شده است،خاطر نشان کرد:قیمت خرید تضمینی این محصول 18هزار و صد تومان است.

وی تصریح کرد: این آمار خوب به ما نوید می‌دهد،با توجه به کشش بازار در سال‌های آینده شاهد رویکردهای بهتری در بین جامعه نوغانداری باشیم.

داداش‌پور از نوغانداران گیلانی که برخی از آنها هنوز پیله‌هایشان را برداشت نکردهاند خواست، با توجه به گرمی هوا نسبت به کنترل دمای اتاق پرورش کرم اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید از دادن برگ گرم به کرم‌ها به جد خودداری شود، گفت: تولید و پرورش محصول خوب منجر به تولید ابریشم مرغوب و ارتقای درآمد نوغانداران خواهد شد.

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشوراز آمادگی کامل برای پایگاههای تعیین شده برای خرید تضمینی پیله تر ابریشم و بخش خصوصی از نوغانداران سراسر کشور خبر داد و افزود: پیش بینی می‌شود برای سال آینده رویکردهای بهتری را برای نوغانداری کشور شاهد باشیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۱۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: هم‌اکنون نسبت به پارسال روزانه بیش از ۸۰ هزار بشکه افزایش تولید نفت داریم، همچنین خوراک شماری از پالایشگاه‌های کشور را نیز تأمین می‌کنیم.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، غلامرضا کمالی در آیین روز کارگر گفت: اگر پایداری تولید داشته‌ایم به همت کارگران است و هرچه به کارگران خدمت کنیم بازهم کم است.

وی با قدردانی از همه افرادی که در تحقق حداکثری تولید نفت تلاش کرده‌اند، افزود: گستره جغرافیایی شرکت نفت و گاز گچساران در چهار استان است که افزایش تولید با همت دولت سیزدهم و تلاش در مجموعه نفت کشور رقم خورده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران تصریح کرد: هم‌اکنون نسبت به پارسال روزانه بیش از ۸۰ هزار بشکه افزایش تولید نفت داریم، همچنین خوراک بیشتر پالایشگاه‌های کشور را نیز تأمین می‌کنیم.

کمالی با بیان اینکه امروز جشن تولید ۶۳۰ هزار بشکه نفت در روز را می‌گیریم، افزود: کارگران رزمندگان جبهه اقتصاد هستند، اما دنیا ما را تحریم کرده است و نمی‌خواهد روی پای خودمان بایستیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۰درصد نفت کشور در این منطقه تولید می‌شود، بیان کرد: در همه کتاب‌های مدیریتی از نیروی انسانی به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه یاد می‌شود. نقش نفتی‌ها در اقتصاد کشور بیش از هزار و ۴۰۰ همت در سال است که انتظار می‌رود مشکل‌های کارکنان صنعت نفت رفع شود.

علی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، در ادامه گفت: متخصص‌ترین و کارآمدترین نیروهای حوزه کار کشور در اینجا هستند. گچساران نه‌تنها بزرگ‌ترین سرمایه ملی، بلکه پنجمین ابرمخزن نفت جهان است. اینجا بزرگ‌ترین سرمایه نیروی انسانی بی‌مانند را دارد و شهدای نفت گواه این مهم هستند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس تأسیسات نفت و گاز گچساران بارها بمباران شد، اما تولید متوقف نشد. حیف است کشورهای منطقه به‌دلیل مسائل مالی، جوانان ما را جذب خود کنند. دولت باید تدبیری در این زمینه بیندیشد.

دیگر خبرها

  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم برگزار شد
  • توسعه مناسبات تبریز با شهرهای استراتژیک مسیر جاده ابریشم
  • تولید ۲۹ درصد از پیله ابریشم کشور در گیلان
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود
  • وعده‌های پوچ نمکی بر زخم اهالی شهرک ابریشم چهارباغ
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان