Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز اصفهان،مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان با اشاره به اهداف و برنامه های سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری گفت: از سال ۸۴ تا ۹۴ تعداد ۸۷ تقاطع به شبکه فیبر نوری متصل شده بود که این رقم در ۲ سال گذشته به ۱۵۰ تقاطع رسیده است و با توجه به ارتباط خوبی که با معاونت حمل و نقل و ترفیک و مدیریت مرکز کنترل ترافیک شهرداری وجود دارد بر اساس اعلام نیاز این حوزه نسبت به توسعه آن اقدام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحید حیدریاندر پاسخ به سوالیکی از شهروندان دربارهمشکلات خدمات سیستم مکانیزهشهرسازی یادآور شد: وقتی فرایندهای اداری از حالت سنتی به مکانیزه تبدیل می شود، زمانی جهت انتقال این روال نیاز است و پس از آن کاملاً الکترونیکی خواهد شد،در این زمینه حدود یکماه قبل سیستم جدید شهرسازی در کل مناطق شهرداری تسری یافته و امید است در آینده شهروندان بتوانند از کلیه قابلیت های این سامانه به صورت الکترونیکی استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان فاوا با اشاره به فعالیت های واحد تولید نرم افزار سازمان فاوا در ۲ سال گذشته توضیح داد: این سازمان با احیا و توانمندسازی مدیریت تولید توانست نرم افزار و وب سایت هایی از جمله نرم افزارهای ارزشیابی کارکنان، امور پیمانکاران و امور مالیاتی، مدیریت پل ها، مدیریت پسماند، موبایل اپلیکیشن ۱۳۷ و تعدادی از وب سایت های شهرداری را به صورت داخلی تولید کند.

وی درباره نرم افزارها و خدمات الکترونیکی شهرداری اضافه کرد: در شهرداری نرم افزارها و خدمات الکترونیکی زیادی وجود دارد که نه تنها شهروندان بلکه مدیران شهری نیز از آن اطلاع زیادی ندارند که در این زمینه صدا و سیما و رسانه ها نقش بسزایی در آگاه کردن شهروندان ایفا می کند.

وی در خصوص اهمیت وب سایت ها و پرتال های سازمان ها و دستگاه های کشور، خاطرنشان کرد: ما باید سفیران و نمایندگان خوبی برای کشورمان باشیم و هرچه ما کار انجام دهیم اما نمود خارجی نداشته باشد، در معرفی جایگاه شهر و کشورمان موفق نخواهیم بود.

حیدریان ادامه داد: وب سایت ها مانند ویترین مغازه ها هستند که ما بر اساس کیفیت آن، کل مجموعه را قضاوت می کنیم که در این راستا در سایت سازمان فاوا سعی کرده ایم آنچه در مجموعه فاوا شهرداری اتفاق می افتد را به سایر دستگاه های اجرایی اطلاع رسانی و منتقل نماییم.

مدیرعامل سازمان فاوا با اشاره به مشکلات شهروندان در استفاده از خدمات الکترونیکی موجود تصریح کرد: از جمله مشکلات مردم در استفاده از خدمات الکترونیکی، مشکلات زیرساختی مربوط به پهنای باند و سرعت اینترنت در کشور استکه با توجه به سرعت بالای شبکه فیبر نوری شهرداری تصمیم گرفتیم خدمات الکترونیکی شهرداری را از طریق کیوسک های اطلاع رسانی شهری در دسترس شهروندان قرار دهیم.

وی ادامه داد: در این راستا در فاز اول، خدمات الکترونیکی شهرداری اصفهان در کیوسک های اطلاع رسانی شهرداری بارگذاری شده است و در فازم دوم تمامی خدماتی مورد نیاز گردشگران داخلی و خارجی و نهایتاً در فاز سوم خدمات بقیه دستگاه های اجرایی در آن بارگذاری خواهد شد.

حیدریان یادآور شد: در اواخر سال ۹۵ یک دستگاه از این کیوسک های اطلاع رسانی در ضلع جنوبی پل خواجو به صورت پایلوت راه اندازی شد که در تلاش هستیم در سال جاری ۱۰۰ دستگاه و در آینده ۴۰۰ دستگاه از آن را در کل شهر نصب و راه اندازی نماییم.

وی در بحث امنیت به مشکلاتی که به تازگی توسط باج افزار واناکریWannaCry) ) به وجود آمده و بیش از دوهزار قربانی در کشور داشته اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با اقداماتی که در این زمینه پیش و پس از این حمله سایبری انجام شد، حتی یک سیستم شهرداری هم آسیب ندید.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان در پایان با اشاره با قابلیت های موجود در مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری بیان کرد: از مدیران شهر درخواست می کنم از پروژه ها و خدمات شهرداری در حوزه فعالیت های این سازمان استفاده و از انجام کارهای موازی پرهیز تا ضمن صرفه جویی در زمان و هزینه، خدمات بهتر و سریع تری را به شهروندان ارائه کند.

انتهای پیام/م

اجرای شبکه فیبرنوری در سطح ساختمان های شهرداری و تقاطع های سطح شهر اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۱۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد ۲۰ میلیون پوشش طرح فیبر نوری تا پایان دولت سیزدهم

به گزارش خبرنگار مهر، میثم عابدی ظهر پنج شنبه در سفر به رودسر و در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح ملی توسعه فیبر نوری منازل کسب و کار از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم آغاز شده است که ۲۰ میلیون پوشش را تعهد داریم که تا پایان دولت ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه ۳ میلیون اتصال تا پایان سال جاری در کشور رقم خواهد خورد، افزود: در طول برنامه ۵ ساله هفتم ۲۰ میلیون اتصال برنامه ریزی شده انجام گرفته شده است.

عابدی مزیت مهم این طرح را سرعت بخشیدن به طرح‌ها عنوان کرد و گفت: پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها سبب می‌شود سرویس‌هایی با سرعت‌های چند صد مگابیت بر ثانیه بر بستر شبکه به مردم ارائه شود.

عابدی ادامه داد: این طرح چون بر بستر فیبر نوری بوده از پایداری و کیفیت بالاتری برخوردار است که امیدواریم شرکت‌ها در این فضای رقابتی که به وجود آمده سرعت‌های بالاتر را با قیمت پایین‌تر در اختیار مردم قرار دهند.

وی بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم ۷ میلیون پوشش را ایجاد کردیم و تعهد ما بر این است که آن را به ۱۴ میلیون پوشش گسترش دهیم.

گام نخست اجرای پروژه فیبر نوری در گیلان توافق با حوزه شهری است

«سعید زاهدی» مدیر کل ارتباطات فناوری اطلاعات گیلان در ادامه با اشاره به اینکه گام نخست اجرای پروژه فیبر نوری توافق با حوزه شهری است، گفت: گام دوم توسعه آن در حوزه روستاها خواهد بود.

زاهدی تصریح کرد: مقرر شده ۵۶ حوزه شهری گیلان تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد و حداقل ۸۰ درصدی که برای این پروژه تعریف شده تلاش ما بر این است تا کل استان را تحت پوشش قرار دهیم.

کد خبر 6081774

دیگر خبرها

  • تسریع توسعه فیبر نوری در تهران/ بسته‌ فیبر رایگان و مودم اقساط ارائه خواهدشد
  • گلایه مردم از ساخت تقاطع های غیرهمسطح در رشت
  • فیبر نوری ویژه کسب و کارها را افزایش می دهیم
  • آغاز اجر‌ای طرح اتصال مدارس خوی به شبکه فیبر نوری 
  • ماهواره‌های سنگین‌تر با برد بیشتر پرتاب خواهد شد | پوشش فیبر نوری؛ بیش از ۷ میلیون خانوار
  • افتتاح طرح های صنعت برق و مخابرات در میامی
  • راه‌اندازی ۳۵ کیلومتر شبکه فیبر نوری در تاکستان
  • مهمترین اقدامات ایرانسل در پژوه ملی فیبر نوری در سال ۱۴۰۲
  • تعهد ۲۰ میلیون پوشش طرح فیبر نوری تا پایان دولت سیزدهم
  • آخرین وضعیت فیبر نوری در کشور