Web Analytics Made Easy - Statcounter

مُدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کُردستان گفت: امسال ۹۴ مرکز آماده خرید گندم از گندمکاران کُردستانی هستند که ۷۳ مرکز مربوط به اتحادیه شرکتهای تعاونی و مابقی سیلو‌ها و مراکز بخش خصوصی هستند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کُردستـــــان، جمال صالحی، عصر دیروز در نشست هماهنگی خرید گندم شهرستان قروه، افزود: ۵۵۶ هزار و ۵۰۰ هکتار زمینهای کشاورزی استان در سال زراعی جاری به کشت گندم اختصاص یافته است که پیش بینی می‌شود ۶۵۰ هزار تُن گندم از آن برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کُردستان در سال گذشته، رتبه چهارم برداشت و خرید گندم را در بین استانهای کشور به دست آورده است، تصریح کرد: با توجه به کاهش برداشت ناشی از سرمازدگی، میزان خرید نیز با کاهش چشمگیری مواجه می‌شود که پیش‌بینی‌ها حاکی از خرید ۵۰۰ هزار تُن گندم است.به گفته صالحی سال گذشته، یک میلیون تُن گندم در کُردستان تولید و ۸۵۶ هزار تُن مازاد آن از کشاورزان خریداری شد.وی از آمادگی کامل مراکز خرید و انبارهای نگهداری گندم در استان خبر داد و تصریح کرد: ناظران فنی در راستای حمایت از حقوق گندمکاران در مراکز خرید گندم حضور دارند که گندم تولیدی کشاورزان به قیمت تضمینی هزار و ۳۰۰ تومان با ۴ درصد اُفت مفید و ۲ درصد اُفت غیرمفید خریداری شود.این مسئول خاطرنشان کرد: تا ۲ درصد سن زدگی، مشمول کسر ب‌ها نمی‌شود، امّا بیشتر از آن به ازای هر درصد سن زدگی، ۱۵۰ ریال کسر می‌شود.به گفته این مسئول، امسال کلیه مراکز خرید، مؤظف به تهیه اینترنت برخط هستند و به محض تحویل گندم، بلافاصله وارد سامانه جامع شرکت بازرگانی دولتی شده تا در پرداخت وجه گندم تسریع شود.وی خاطرنشان کرد: بر اساس ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی، گندم سنواتی، کپک زده، گازوییلی، سم زده و وارداتی تحویل گرفته نمی‌شود.مُدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کُردستان افزود: پارسال بیجار با تحویل ۲۳۶ هزار تُن و قروه با ۱۵۰ هزار تُن به ترتیب اولین و دومین شهرستانهایی بودند که بیشترین میزان تحویل گندم را داشتند.وی افزود: عاملیت خرید گندم با بانک کشاورزی است که امیدواریم دولت با تأمین منابع مورد نیاز، پرداخت بهای گندم کشاورزان را به موقع انجام دهد.فرماندار قروه هم گفت: بستر سازی برای جمع آوری محصول یکی از مهمترین دغدغه‌های مسئولین است که باید با برنامه ریزی درست، مشکلات برداشت و خرید و انتقال گندم را کاهش دهیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۲۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل گندم به مراکز سرپوشیده خوزستان با توجه با بارندگی‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا سید احمدی پیش از ظهر امروز دوشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: بنا بر پیش بینی اداره کل هواشناسی خوزستان، در سه روز آینده احتمال بارش در استان وجود دارد.

سید احمدی افزود: از تمامی کشاورزان استان درخواست می‌شود در این مدت محصول گندم خود را به مراکز سرپوشیده، سیلوهای استاندارد و کارخانه‌های آرد تحویل کنند.

وی ادامه داد: همچنین شرکت غله و خدمات بازرگانی به کشاورزانی که گندم خود را به مراکز استاندارد تحویل دهند هر کیلوگرم ۸۰ هزار تومان هزینه حمل پرداخت می‌کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از برداشت ۶۵۰ هزار تن گندم در استان خبر داد و گفت: روزانه ۹۱ هزار تن گندم در استان برداشت می‌شود.

سید احمدی افزود: ۲ هزار و ۷۵۰ دستگاه کمباین برداشت گندم در استان را انجام می‌دهند و نرخ فعالیت هر کمباین توافقی است.

وی اظهار کرد: در صورت نرسیدن توافق بر اساس نرخ سازمان نظام مهندسی کشاورزی بین گندمکاران و صاحبان کمباین انجام شود

کد خبر 6091910

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • تحویل گندم به مراکز سرپوشیده خوزستان با توجه با بارندگی‌ها
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان