Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین ملایی یکشنبه در گفتگو با ایرنا، افزود: برخی افراد بدون توجه به منافع ملی، با فضاسازی و شایعه پراکنی به دنبال ایجاد فضای بی اعتمادی و تشویش اذهان عمومی هستند.
ملایی گفت: به عنوان یک شهروند،به نظر من، اقتصاد کشور ما بانک محور است و مسائل و مشکلات نظام بانکی، مسائل امنیتی کشور را تحت تأثیر قرار می دهد،بنابراین به دلیل اینکه اقتصاد کلان کشور به حیات و موجودیت بانک ها و مؤسسه های مالی و اعتباری گره خورده و رابطه مستقیم با امنیت کشور دارد، هر فرد وطن پرست باید در حفاظت و حراست از کشور و جلوگیری از بی اعتمادی و هرج و مرج بکوشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: کسانی که با شایعه پراکنی، تشویش اذهان عمومی و برخی فعالیت های سیاسی و اجتماعی خواسته یا ناخواسته به تخریب اعتماد مردم از نظام پولی و بانکی می پردازند، امنیت کشور را به مخاطره می اندازند.
این کارشناس افزود: نظام بانکی به عنوان اهرم بسیار مهم و تأثیرگذار در اقتصاد کلان کشور باید از سیاسی شدن به دور باشد و نباید حربه ای برای برخی افراد و سیاسی کاری ها و ابزاری برای تبلیغات در دوره های زمانی ویژه شود چرا که بی توجهی به این امر مهم باعث ناامنی، تشویش، نگرانی و اضطراب آحاد جامعه می شود.
ملایی خاطر نشان کرد: رقابت ها و سیاسی کاری ها، بهتر است به دور از فضای امنیتی و پولی و بانکی کشور باشد.

**فضای روانی ایجاد شده علیه بانکها ریشه در تبلیغات انتخاباتی دارد**
به گفته ملایی، فضای روانی و بی اعتمادی که علیه بانک ها و مؤسسات ایجاد شده ریشه در تبلیغات انتخابات اخیر دارد.
این کارشناس اضافه کرد: مردم فقط باید به اطلاعیه ها و اخبار صادره از بانک مرکزی به عنوان تنها مرجع ذیصلاح در امور بانکی و پولی استناد کنند و آنچه بانک مرکزی اعلام می کند باید فصل الخطاب بانک ها و مؤسسات مالی باشد لذا مردم فقط به بیانیه ها و اطلاعیه های بانک مرکزی اعتماد کنند.

**مشتریان کاسپین اصفهان افرادی هستند که بر اساس تبلیغات به اینجا نیامده اند**
مدیر امور شعب ناحیه چهار کاسپین در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون مسائل پیش آمده برای مؤسسه اعتباری کاسپین گفت: کاسپین اصفهان با همان پشتوانه و اعتبار حسنات پیشین در حال کار است و مشتریان این مجموعه بنابر شناخت و اعتماد چندین ساله خود با ما فعالیت می کنند .
ملایی افزود: حسنات اصفهان پیوند محکمی با مشتری های خود داشته و دارد و با انتقال به مجموعه کاسپین در بهمن ماه سال گذشته، همان اطمینان و اعتبار گذشته را دارد.
وی اضافه کرد: سرو صداهایی که از سپرده گذاران در کشور وجود دارد مربوط به یکی از تعاونی هاست که بانک مرکزی در مورد آنها توضیح داده است اما برای مردم این امر مشتبه شده که کاسپین باید پاسخگو باشد.
وی گفت: مؤسسه کاسپین، با هشت شعبه در اصفهان مشغول به کار است.
مدیر امور شعب ناحیه چهار کاسپین افزود: تمامی بانک ها و مؤسسه ها، 80 درصد منابع مالی خود را بصورت وام به افراد پرداخت می کنند و بخشی را هم برای پرداخت های روزانه نگه می دارند.
او اضافه کرد: اگر سپرده گذاران،بیش از این میزان اعتبار (پرداخت های اضطراری)، برای گرفتن سپرده های خود به بانک و مؤسسات هجوم بیاورند حتی بانک های دولتی را نیز به بحران کسری نقدینگی خواهند کشاند.
ملایی گفت: مطالبات معوق بانکها و مؤسسه ها مسأله ای مهم است که البته تأثیری بر انجام تعهدات بانک ندارد و تنها باعث می شود که توانایی وام دهی کاهش یابد.
وی پیرامون کاهش سقف برداشت از دستگاه های خودپرداز این مؤسسه گفت: تا الان خود پردازهای این مؤسسه به شبکه شتاب متصل نبود اما هم اکنون این امر در حال پیگیری و انجام است و به همین دلیل کاهش سقف برداشت از دستگاه های خودپرداز به جهت هماهنگی با سیستم بانکی انجام شده است.
به گزارش ایرنا، مؤسسه اعتباری کاسپین در اسفند ماه 1394 با شرط ادغام هشت تعاونی اعتباری غیرمجاز شامل فرشتگان، الزهرا، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، عام کشاورزان مازندران، حسنات اصفهان، پیوند مشهد، بدر توس و امید جلین از شورای پول و اعتبار مجوز گرفت.
در یک سال گذشته هیأت های تسویه این تعاونی ها و بانک مرکزی مشغول شناسایی دارایی ها و صورت حساب های آنها بودند تا بانک مرکزی به تناسب دارایی های شناسایی شده، برای تعیین تکلیف سپرده های مردم خط اعتباری در اختیار کاسپین قرار دهد.
در نهایت از 28 اردیبهشت ماه امسال مرحله نخست تعیین تکلیف حساب های کمتر از 100 میلیون ریال (10میلیون تومان) سپرده گذاران فرشتگان آغاز شد و آنها می توانستند تا هشت خرداد 90 درصد موجودی حساب های خود را دریافت کنند.
در گام بعدی که از 9 خرداد آغاز شد و تا 17 خرداد ادامه یافت، نوبت تعیین تکلیف حساب های زیر 200 میلیون ریال (20میلیون تومان) بود تا به این ترتیب 90 درصد از سپره گذاران تعیین تکلیف شوند.
بر اساس اطلاعات بدست آمده از سایت بانک مرکزی، تعاونی فرشتگان 458هزار و 826 سپرده گذار دارد و با انجام مرحله سوم و تعیین تکلیف حساب های زیر 500 میلیون ریال، که از پیش از عید سعید فطر آغاز شد، 93 درصد از سپرده گذران تعیین تکلیف می شوند.
تعیین تکلیف حساب ها به معنی تسویه قطعی با مشتریان نیست بلکه بر اساس برنامه ریزی انجام شده بخشی از سپرده های خود را به صورت نقد دریافت می کنند و قرار است تا در یک بازه زمانی، مبالغ باقیمانده را با توجه به دارایی هایی که بانک مرکزی شناسایی می کند، تسویه کند.
ت/7153 ** خبرنگار: هُدا استکی ** انتشار: سلطانمرادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۲۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ تند همتی به انتقاد خبرگزاری دولت/ دانشجوی سال اول اقتصاد هم فرق تورم نقطه‌به‌نقطه و تورم سالانه را می‌داند؛ شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید ندانید

رئیس کل اسبق بانک مرکزی نوشت: یک دانشجوی کارشناسی سال اول اقتصاد، تفاوت تورم نقطه به نقطه و تورم سالانه را به خوبی می‌داند ولی شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید که ندانید.

‏به گزارش خبرآنلاین، عبدالناصر همتی در تازه‌ترین یادداشت در فضای مجازی نوشت: خبرگزاری رسمی دولت به طور بسیار مبتدی، مدعی شد که تحلیل این‌جانب در مورد ⁧نرخ تورم ⁩اشتباه است!

‏این خبرگزاری متوجه این موضوع هست که من نیز به مانند رییس‌جمهور دولت سیزدهم که در مقام مقایسه عملکرد، به آمار تورم بانک مرکزی در شهریور ۱۴۰۰ استناد می‌کردند، به آمار بانک مرکزی در خصوص نرخ تورم سال ۱۴۰۲ استناد کرده‌ام، نه به نرخ تورم نقطه به نقطه اعلام شده توسط مرکز آمار!

یک دانشجوی کارشناسی سال اول اقتصاد، تفاوت تورم نقطه به نقطه و تورم سالانه را به خوبی می‌داند ولی شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید که ندانید.

هر توجیهی که بیان کنید، دولت بایستی پاسخگوی کوچک شدن سفره مردم و کاهش ارزش ریال باشد.
‏این دو مورد را چگونه توجیه می‌کنید؟!

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نرخ تورم در دولت رئیسی چند؛ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟
  • تورم در دولت رئیسی چند؟ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • پاسخ تند همتی به انتقاد خبرگزاری دولت/ دانشجوی سال اول اقتصاد هم فرق تورم نقطه‌به‌نقطه و تورم سالانه را می‌داند؛ شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید ندانید
  • پاسخ همتی به انتقاد خبرگزاری دولت
  • دولت با نظام بانکی شوخی ندارد
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • بانک مرکزی: تورم ۲۷ درصد کاهش یافت!
  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی