Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@11:14:06 GMT

باید از ساحل علوم قرآنی بگذریم و به متن آن برسیم

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۷۲۵۸۰

باید از ساحل علوم قرآنی بگذریم و به متن آن برسیم

رئیس سازمان اوقاف گفت: باید از ساحل علوم قرآنی بگذریم و به متن آن برسیم. یکی از مصادیق این عبور، تبیین مبانی علوم قرآنی و ترویج گفتمان انقلابی است.

به گزارش خبرگزاری مهر،حجت الاسلام و المسلمین محمدی پیش از ظهر امروز در همایش مشترک رؤسا ، مدیران و معاونان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با مسئولان سازمان اوقاف با بیان اینکه این خطر وجود دارد که زندگی و شیوه و روش امام را به گونه ای دیگر مطرح و آن را تحریف کنند گفت: جاذبه های شخصی و عمومی امام راحل برخاسته از شعارهای محوری و اصلی انقلاب اسلامی یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود و ما نباید خط و راه و سیره امام را گم کنیم، برخی درصدند این راه را تحریف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه یکی از ویژگی های زندگی امام راحل ساده زیستی و دوری از تجمل و اشرافیت گرایی بود افزود: در تمام مقاطع زندگی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران شاهد این ویژگی بارز در سیره و منش امام راحل هستیم که این شاخص برجسته باید الگوی مسئولان و مدیران نظام جمهوری اسلامی هم قرار گیرد.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه دشمن براساس بیانات امام و مقام معظم رهبری درصد استحاله و براندازی نظام با استفاده از روش ها و ترفندهای گوناگون است تصریح کرد: در پروژه نفوذ کسانی را برای مدیریت های آینده تربیت می کنند که فکر و اندیشه غرب و لیبرالیسم را دارند و با همان تفکر به حمایت از او می پردازند .

رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه براساس فرمایشات امام و مقام معظم رهبری اگر از فرهنگ جهادی دست برداریم شکست خواهیم خورد افزود: عده ای می خواهند امام را به گونه ای دیگر مطرح کنند، اما امام راحل تا آخرین لحظه با دشمن سازش نکرد، در مقابل آمریکا اصلاً کوتاه نیامد و حرفش را با قاطعیت زد و در مقابل دشمن ایستاد.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف با تبیین محورهای سخنان مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام راحل تصریح کرد: انتظار از مدیران و مسئولان دانشگاه علوم و معارف قرآن این است که مبنای قرآنی فرمایشات و سخنان مقام معظم رهبری را استخراج و به دانشجویان عرضه کنند.

رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه تجارب گذشته تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی نشان می دهد دشمن در هر شرایطی از نظام اسلامی راضی نخواهد شد افزود: مقام معظم رهبری در مراسم ارتحال امام فرمودند که منافع ملی که مکرر از آن یاد می شود در راستا و در سایه هویت ملی که اسلام، انقلاب و تاریخ شاخصه های برجسته آن هستند هویت می یاید و محقق می شود.

وی تاکید کرد : امام با تاسیس نظام و انقلاب اسلامی هویت ملی و اسلامی را به ملت ایران برگرداند و مردم در دوره جمهوری اسلامی به برکت اسلام، انقلاب به هویت دینی، اسلامی و انقلابی خود دست یافتند.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با تاکید بر آنکه باید مطالبات قرآنی و کلیدی رهبر معظم انقلاب در قالب گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاههای علوم قرآنی مطرح و تبیین شود افزود: برخی درصدند گفتمان سازش را در برابر گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاهها مطرح کنند تا ذهن دانشجویان را از افکار انقلابی و قرآنی خالی کنند. لذا باید گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاها تبیین و بر سایر گفتمان ها غالب باشد .

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب و تاریخ اسلام دو خط عافیت طلبی و راحت طلبی و در مقابل آن مجاهده و مبارزه با ظلم و ظلم ستیزی در مقابل هم قرار داشته اند افزود: تمام انبیاء و معصومین راه مبارزه و مجاهده را در برابر دشمنان و معاندان و منافقان انتخاب کردند و هیچ کدام از این ها با دشمن سازش نکردند و خط سرخ شهادت را برگزیدند.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی براساس راه دوم و خط سازش ناپذیری در مقابل طاغوت و دشمن پدید آمد، والا امام هم می توانست در خانه بنشیند، درحوزه درس بدهد اما در مقابل دشمن ایستاد و مجاهده و مبارزه کرد و راه ائمه را برگزید که راه سعادت و خوشبختی بشریت است.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: هر چه از عمر انقلاب اسلامی می گذرد اقدامات دشمن سخت تر و پیچیده تر می شود لذا ما باید همواره برای ایثار و از خودگذشتگی و مقابله با دشمن آماده تر شویم.

وی تاکید کرد: در عین حال قدرت دشمن و آمریکا و صهیونیسم بین الملل هم رو به زوال و افول است و شما می بینید که از ابتدای انقلاب تا کنون چقدر آمریکا قدرتش را از دست داده و رو به ضعف نهاده است.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تاکید کرد: ماباید از ساحل علوم قرآنی بگذریم و به متن آن برسیم لذا یکی از مصادیق این عبور تبیین مبانی علوم قرآنی و ترویج گفتمان انقلابی و مبارزه و مجاهده با ظلم و ظلم ستیزی انقلابی در دانشگاه و تربیت دانشجویان بر مبنای قرآن و فرهنگی انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: آمریکا و حاکمیت آمریکا با دشمن مبارزه کرد و فرهنگ اسلام ناب محمدی و انقلابی را در دانشگاهها عرضه کرد و استید و مدیران و دانشجویان هم با الهام از آیات قرآن اسلام ناب را به جامعه عرضه کنند.

محمدی تصریح کرد: رشته های علوم قرآنی باید پاسخگوی شبهات پیرامون قرآن و پاسخگوی نیازهای روز جامعه در ایران و سطح جهان باشند و ضروری است نیازها اولویت بندی هم شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۲۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن دوباره خباثت کند، با اقدامی بزرگتر پاسخ داده می‌شود

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر دشمن بازهم از این خباثت‌ها علیه جمهور اسلامی کند، دوباره اقدامی بسیار بزرگ‌تر علیه آن‌ها انجام می دهیم.

سردار علی فدوی ظهر روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مراسم اجلاسیه ۹۲ شهید شهرستان باشت افزود: هفت ماه جنگ نابرابر رژیم صهیونیستی، علیه مردم غزه ادامه دارد و در این هفت ماه جنگ در غزه ۹۲ کشور دنیا حرف‌هایی را زدند که امام راحل در سال‌های انقلاب درباره این رژیم سفاک و کودک‌کش صهیونیستی زده بودند.

وی با بیان اینکه چه افتخاری بالاتر از این‌که ملتی به پا خیزند و با مستکبران و جنایتکاران عالم مقابله کنند، اظهارکرد: باید خودمان وسط میدان باشیم و خودمان باید مؤثر واقع شویم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار کرد: جنگ بین حق و باطل دائمی و همیشگی است و شیطان از خداوند مهلت گرفت تا بندگان خداوند را یک‌لحظه راحت نگذارد و انسان‌ها را به دنبال خود بکشاند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شیطان بزرگ آمریکا دائم به شکست‌های خود در مقابل ایران اسلامی اعتراف کرده است، خاطرنشان کرد: مردم ما پایداری صبر و استقامت دارند و این را باید ادامه بدهیم تا همه مشکلات حل شود و اگر ما به تکالیف‌مان ادامه بدهیم، دست نصرت خداوند را خواهیم دید.

سردار فدوی با بیان اینکه ما امروز به‌جایی رسیدیم که می‌توانیم خبیثان عالم را تنبیه کنیم، تصریح کرد: از روز اول جنگ غزه آمریکایی‌ها فرماندهی جنگ را برعهده گرفتند و هنوز هم هستند و اگر برخی کشورها این رژیم کودک کش را همراهی نمی‌کردند حتما تا الان این رژیم کودک کش امروز نبود.

وی افزود: این اقدامات در غزه علیه جبهه متحد شیطان بزرگ انجام شد و فقط جبهه حق می تواند چنین عمل کند.

وی ادامه داد: یکی از تبلورهای خاص باطل، همین درست کردن رژیم غیرقانونی، اشغالگر و کودک کش اسرائیل است برای اینکه تضمین‌کننده منافعشان باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به عملیات بزرگ وعده صادق عنوان کرد: با وجود اینکه امپراطوری شیطان بزرگ و غرب تمام تلاشش را برای سانسور همه جانبه این عملیات انجام دادند، اما عالم متوجه شد و فیلم‌ها و تصاویر زیادی از این تنبیه پر قدرت توسط مردم بیرون آمد و این عظمت بزرگ جمهوری اسلامی است. اگر دشمن بازهم از این خباثت‌ها بکند، دوباره اقدامی بسیار بزرگ‌تر علیه آن‌ها انجام می دهیم.

سردار فدوی با بیان اینکه شهدا به اعلی‌علیین رسیدند و ذهن ما نمی‌تواند به‌جایی که شهدا رسیده‌اند هم خطور کند، تاکید کرد: امروز به نام شهدا جمع می‌شویم و در واقع برای خودمان جمع می‌شویم ما حتی ذهن‌مان به مقام شهدا نمی‌تواند خطور کند، اما شهدا می‌توانند دست ما را نیز بگیرند چرا که شهدا مقام شفاعت دارند.

وی اظهارکرد: در خصوص مقام شهدا هزاران حدیث وجود دارد و عالی‌ترین حدیث هم در تفسیر مجمع‌البیان آورده شده است که خداوند مقام شهیدان را یاد می‌کند و این حدیث از لحظه‌ای که رزمنده برای حرکت در راه خدا، نیت می‌کند که جهاد کند تا زمانی که به بالاترین مقامی که غیرمعصوم می‌تواند برسد را شرح می‌دهد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در این حدیث از شهید و خانواده شهید بسیار یاد شده است و هر شهید می‌تواند ۷۰ هزار نفر از اهل‌بیت(س) خود را شفاعت کند.

فدوی افزود: عزت و اقتدار انقلاب اسلامی وعده حق خداوند است و خدا را شاکر هستیم که به برکت حضرت امام راحل و انقلاب اسلامی که در سال ۴۲ پایه‌گذاری شد و در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رسید، روندی وجود دارد که هر لحظه تحقق وعده خدا را می‌بینیم چراکه وعده خداوند حق است.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد:هم اکنون ما شاهد عزت، اقتدار و افتخار نظام اسلامی هستیم.۴۵ سال است که دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی ایران هر کار کردند شکست خوردند. دشمن ما دائم اعتراف کرده که در طول این مدت حتی یک پیروزی در مقابل ایران بدست نیاوردیم و این بخاطر پایداری، صبر و استقامت ملت ماست.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیت کمی که دارد ۲۰۰۰شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است تا به تکلیف خود عمل کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • دشمن دوباره خباثت کند، با اقدامی بزرگتر پاسخ داده می‌شود
  • فرمانده سپاه: رسما اعلام کردیم که می‌زنیم و همه می‌دانستند؛ این عملیات قابل تکرار است
  • عملیات وعده صادق ظهور قدرت اراده ملت ایران بود
  • فرمانده کل سپاه: «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • سردار سلامی: عملیات وعده صادق استثنایی ترین تصمیم نظام بود
  • «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • سردار سلامی: عملیات وعده صادق استثنایی ترین تصمیم یک نظام بود
  • کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد
  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است