Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- اولین دوره مسابقات ماهانه عکاسی در فضای مـجازی با مـحوریت «مـیراث فرهنگی نامـلموس» در استان فارس بـرگزار می شـود.

رئیس انجمن سینمای جوانان استان فارس در گفت و گو با خبرنگار مهر،گفت: این انجمن با همکاری دفتر تسهیلـگری منطقه تاریخی و فـرهنـگی شیراز و با حمایت مرکز مطالعات و پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس یونسکو اولین دوره مسابقات ماهانه عکاسی در فضای مجازی با محوریت «میراث فرهنگی ناملموس» را برگزار می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا توکل افزود: این مسابقه بـا هـدف مـعرفی و شناسـایی عکـاسان جوان، مستـعد و متـعهد استان فارس و همـچنین تاکید بر اهمیت میراث فرهنگی ناملموس جهت آشنایی اذهان و تلاش برای حفظ و نگهداری آنها برگزار می شود.

وی با توجه به اینکه فرهنگ های ناملمـوس (آثار مـیراث فرهنگی غیر مـادی و معنوی) شـامـل آداب و رسوم، اعتقادات، اخلاقیات، باورها، آثـار ادبـی، هنری، فکری، موسیقی، حرکات موزون، بازی های محلی، اساطیر و افسانه ها، آیین هـای مذهبی و جـشن است افزود: این میراث فضاهای فرهنگی کـه فعالیت های فرهنگی، سنتی و مردمی در آن مکان به اجرا در می آید ومکان های خاصی که به اجرای آیین های مذهبی ،تاتر ،جشن، قصه گویی اختصاص می یابد را هم در بر می گیرد.

توکل عنوان کرد: موضوع فراخوان مسابقات ماهانه با توجه به هدف گفته شده یکی از فرهنگ های ناملموس است که انتخاب و داوری آثار به صورت متمرکز در مکان دبیر خانه(انجمن سینمای جوانان –دفتر شیراز)توسط اساتید ،فعالان و کارشناسان حوزه عکاسی و میراث فرهنگی انجام می شود.

این مسئول افزود: در پایان هر ماه طی مراسمی به منتخب های مسابقه جایزه و تقدیرنامه ای توسط «مرکز مطالعلت وپاسداری از میراث فرهنگی ناملموس یونسکو» ، «انجمن سینمای جوانان استان فارس» و «دفتر تسهیلگری منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز» اهدا می شود.

توکل یادآوری کرد: اولین دوره مسابقات ماهانه عکاسی در فضای مجازی با موضوع «مراسم و آیین ها» با داوری محمد امین دانشور، دکتر فرزاد گواهی و غلامرضا یزدانی در تیرماه جاری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین مهلت ارسال اثر به این مسابقه ۲۵ تیر ماه ۹۶ است که علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط و قوانین مسابقه و همچنین ارسال آثار خود،به کانال های (@cinemajavan_syrah) و (cinemajavan.syrah) بپیوندند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۲۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، اولین دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی (طرح مرجع و ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای آموزش و توانمندسازی بانوان برای تبلیغ و ترویج عالمانه و هنرمندانه حجاب و زیست عفیفانه) با همکاری کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت برگزار می‌شود.

توانمندسازی در پاسخگویی به شبهات حجاب و شیوه‌های مواجهه و مناظره، آموزش شیوه‌های تبلیغ، جذب و ارتباط مؤثر با مخاطبان و روش‌های نوین فعالیت‌های فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف از موضوعات این دوره آموزشی به شمار می‌رود.

این دوره آموزشی همراه با اعطای گواهینامه و ادامه دار بودن آموزش در سطوح بالاتر (تکمیلی و تخصصی) و شرکت در عملیات‌های روشنگری و تبیین بعد از قبولی در آزمون علمی و کسب امتیاز عملی است.

اولین دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت از ساعت ۷:۱۵ تا ۱۳:۱۵ برگزار می‌شود. این دوره ۸ ساعت حضوری به همراه ۸ ساعت مجازی در سایت دانشگاه مجازی تخصصی عفاف است.

کد خبر 6088994 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود
  • آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد
  • معیار انتخاب و اعزام ورزشکاران برای مسابقات کشوری پرس‌سینه
  • «اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» برگزار می‌شود
  • نشست «ارمغان سعدی» برگزار شد
  • آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد
  • آن‌سوی تاریخ نصف‌جهان به روایت میراث ناملموس