Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-05-06@15:12:46 GMT

کباب معروف ترین غذای ایرانی است

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۷۲۹۰۱

کباب معروف ترین غذای ایرانی است

به گزارش بولتن نیوز، تارنمای این روزنامه افزود:غذاهای ملی ایرانی ازافتخارات مردان و زنان این کشور به حساب می آیند و ایرانیان دارای غذاهایی متنوع و خوشمزه می باشند ته دیگ، یکی از غذاهای معروف درآشپزی ایرانی است. برنج نیز هژمونی آشپزی ایران محسوب می شود.
کباب یکی ازغذاهای معروف ایرانی است که درجهان معروف است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنج ایرانی که با کباب خورده می شود به عنوان چلوکباب از آن یاد می شود که دانه های سفید برنج همراه با کره و زعفران بر روی آن همراه با کباب سرو می شود .
امروز برنج به عنوان هژمونی آشپزی در این کشور محسوب می شود و وقتی که شما وارد یک خانه ایرانی می شوید می توانید بوی برنج پخته شده را استشمام کنید که بدون زعفران یا همراه با زعفران بر روی آن دیده شده و عطر خاصی منتشر می کند.
این روزنامه اتریشی درادامه اضافه می کند، اول از همه همراه با برنج در ایران کباب صرف می شود . رستوران های ایرانی انواع کباب ها را تهیه می کنند. در این کباب ها گوشت زیادی بکار می رود. کباب ایرانی معمولا با زغال پخته می شود . البته کباب معروف ایرانی از گوشت چرخ شده درست شده وکباب کوبیده نام دارد.
همچنین کباب غذایی مربوط به ایران باستان و دوران ناصرالدین شده است. این شاه آشپز مخصوصی داشت وانواع کبابها را درست می کرد . اما در ایران همیشه کنار برنج خورشت های متنوع دیگر نیز دیده می شود.نه تنها در ایران بلکه در عراق نیز زائران شیعه از غذاهای ایرانی استفاده می کنند.
این روزنامه اتریشی درادامه نوشت: یکی از غذاهای معروف ایرانی ، خورشت فسنجان است که همراه با برنج مصرف می شود، مواد تشکیل دهنده اصلی این خورشت گردو و رب انار است که معمولا این خورشت دارای شیرینی ملایمی بوده و دربسیاری از نقاط ایران بسیارمحبوب است و با یک نوع گوشت پخته می شود.در این غذا گردوی رنده شده با پیاز و زردچوبه و نمک پخته می شود. وقتی که گردو پخته شد در نوبت بعدی رب انار به آن اضافه می شود و تکه های گوشت را که قبلا با پیاز، زردچوبه و زعفران در حرارت ملایم پخته شده به آن اضافه می کنند.
از غذاهای دیگر ایرانی می توان به قرمه سبزی اشاره کرد که با سبزی و تکه های گوشت پخته می شود و بسیار خوشمزه است . همچنین می توان به املت اشاره نمود که با تخم مرغ های بسیار و گوجه درست می شود . از دیگر غذاهای ایرانی می توان به انواع کوکوها اشاره کرد از جمله کوکو سبزی که با سبزی طبخ می شود .
از دیگر غذاهای ایرانی کله پاچه است که در صبح های زمستان بسیار پر طرفدار بوده وازسر و دست و پای گوسفند پخته شده درست شده است و همراه با سوپی که این غذا در آن پخته شده مصرف می شود .

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۲۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در این جشنواره گفت: ایجاد شور و نشاط اجتماعی با استفاده از ظرفیت‌های هر منطقه از اهداف برگزاری جشنواره‌ها در سراسر استان است که جشنواره غذاهای سنتی در همین راستا در روستای مهره شهرستان گرمی برگزار می‌شود.
حسن محمدی ادیب افزود: از دیگر اهداف برگزاری جشنواره‌ها معرفی ظرفیت‌های گردشگری بومی هرمنطقه است و با توجه به طبیعت بکر این منطقه از شهرستان گرمی برگزاری جشنواره غذاهای سنتی در روستای مهره می‌تواند گام مهمی در معرفی گردشگری منطقه باشد.
او تاکید کرد: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با همکاری فرمانداری‌ها و سایر نهادها جشنواره‌ها و رویدادهای متعددی را برای طول سال در تمامی شهرستان‌ها و متناسب با ظرفیت آنها در نظر گرفته است.
در انتهای این جشنواره از افراد برتر در تهیه غذاهای سنتی و بازی‌های بومی و محلی با اهدای جوایزی قدردانی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی

 

دیگر خبرها

  • طرز تهیه چاپلی کباب توسط آشپز خیابانی اهل پاکستان (فیلم)
  • نمایه شدن نشریه معروف مطالعات مدیریت دانشگاه تهران در پایگاه SSCI
  • طرز تهیه غذای هندی چوله پالک + فیلم
  • غذای پزشکی تولید شد
  • تهیه «غذای پزشکی» از امول ژل‌های حامل لیپاز پانکراسی
  • حضور ناشران پخته‌خوار در نمایشگاه کتاب محدود می‌شود
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • آماده سازی ۱۵۰۰ سیخ کوبیده توسط آشپز ترکیه ای (فیلم)
  • آب چاه بخورید اما آب بسته‌بندی شده نه! | حرف‌های جنجالی مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی ؛ دروغ بزرگ مافیای روغن چیست؟ | برنج ایرانی بخورید چون..
  • ۱۰ کشور با بهترین غذاها در جهان؛ کدام کشور بهترین کیفیت غذا را دارد؟ (+عکس)