Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها>همدان - مدیر کل مدیریت بحران استان همدان گفت: طبق روال گذشته با اعلام پیش بینی هواشناسی و پالایش وضعیت آلاینده ها و آلودگی هوا، بروز پدیده ریزگردها در سطح استان، اطلاعیه های هشدار و اقدامات پیشگیرانه شهروندان، از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی به صدا و سیمای مرکز همدان و دیگر رسانه های استان منعکس و اطلاع رسانی لازم صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ علی طالبی، در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان گفت: روند كاهشی آلاينده های هوای استان ادامه دارد و روز دوشنبه 12 تيرماه با جوی آرام در سطح استان مواجه خواهيم بود.

وی خاطرنشان کرد: طبق پيش بينی های بعمل آمده پديده ريزگرد در سطح استان از بعدازظهر روز شنبه دهم تيرماه همراه با رعد و برق و رگبار خفيف اتفاق افتاد.

مدير كل مديريت بحران استان اضافه كرد: طبق روال گذشته با اعلام پيش بينی هواشناسی استان و پالايش وضعيت آلاينده ها و آلودگی هوا و يا بروز پديده ريزگرد در سطح استان، اطلاعيه های هشدار و اقدامات پيشگيرانه شهروندان، از سوی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی ، درمانی استان به صدا و سيماي مركز همدان و دیگر رسانه ها منعكس و اطلاع رسانی لازم به هم استانی های عزيز صورت گرفته است.

خدابخشی، مسئول کنترل آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی نیز با اعلام ناسالم بودن هوای استان گفت: میزان ریزگردها هم اکنون در استان 260 میکروگرم بر متر مکعب است که در شرایط ناسالم برای گروههای حساس می باشد.

وی از سالخوردگان ، کودکان و بیماران ریوی تنفسی و زنان باردار خواست از خانه های خود خارج نشوند و افزود: میزان ریزگردها به تدریج افزایش خواهد یافت.

مسئول کنترل آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: میزان ریزگردها در حالت عادی 150 میکروگرم بر متر مکعب است.

نادر پیرتاج همدانی، کارشناس هواشناسی استان هم با بیان اینکه منشا این گردو غبار خارجی و از کشور عراق است گفت: حضور ریزگردها تا فردا ادامه دارد و از فردا بعدازظهر میزان گردو غبار به تدریج کاهش می یابد.

46

کلید واژه‌ها : گرد و غبار - ریزگرد -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۳۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بروز مشکلات تنفسی در خوزستان در پی گرد و غبار

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، میثم معزی امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: از آغاز پدیده گرد و خاک از بامداد تا ساعت ۷ صبح امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) ۸۱۵ نفر و از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱۳، ۲۵۴ نفر به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

وی افزود: مجموع مراجعان به بیمارستان‌ها یک هزار و ۶۹ نفر بوده ااست که ۸۸ نفر در مراکز درمانی بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان و از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: مطابق معمول روزهای گرد و غبار، کلیه بیمارستان‌ها آماده ارائه خدمات به مراجعان هستند و از هم استانی‌ها می‌خواهیم در این شرایط ضمن تردد حداقلی در فضای باز، از کودکان، سالمندان و کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای قلبی و ریوی هستند، مراقبت کنند.

گرد و غبار اهواز به بیش از ۸ برابر حد مجاز رسید

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: این پدیده به علت نفوذ توده گرد و خاک از کشور عراق به وقوع پیوسته است و تا اواسط وقت امروز ادامه دارد.

توده گرد و خاک نفوذی از کشور عراق با بیش از هشت برابر حد مجاز برخی شهرهای خوزستان را فرا گرفت.

به گزارش مهر، مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: صبح امروز میزان گرد و خاک در شهر اهواز به یک هزار و ۲۴۱ میکروگرم بر متر مکعب رسید

داوود میرشکار افزود: این میزان در شهرهای شوش ۶۰۵، شادگان ۱۹۶ و شوشتر ۱۶۱ میکروگرم بر متر مکعب ثبت شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان نیز گفت: اندیمشک ۱۹۰، رامهرمز ۱۶۱، بهبهان ۱۵۶، ماهشهر ۱۲۴ و شادگان ۱۱۰ میکروگرم بر متر مکعب ثبت شد.

محمد سبزه زاری مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: پدیده گرد و خاک تا عصر امروز یک شنبه در استان فعال است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: این پدیده به علت نفوذ توده گرد و خاک از کشور عراق به وقوع پیوسته است و تا اواسط وقت امروز ادامه دارد.

محمد سبزه زاری با اشاره به هشدار زرد گرد و خاک افزود: از اواخر وقت امروز احتمال خیزش گرد و خاک محلی در استان پیش بینی می‌شود.

حد مجاز گرد و خاک ١۵٠ میکروگرم بر متر مکعب است.

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جزئیات آلودگی‌ هوا در شهرهای خوزستان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • بروز مشکلات تنفسی در خوزستان در پی گرد و غبار
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق