Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه>میراث فرهنگی و گردشگری - میزان نوشت: مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی توس گفت: پلمب معادن غیرمجاز فعال در حریم شهر تاریخی توس و ممنوعیت رفت‌وآمد کامیون‌ها در این محدوده قطعی شد.

حسان زهره‌وندی مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی توس با اعلام این خبر گفت: موضوع رفت‌وآمد کامیون‌ها و فعالیت معادن شن و ماسه در محدوده عرصه شهر تاریخی توس از معضلات این منطقه در سال‌های اخیر بود که از سال ۱۳۹۴ به‌طور جدی پیگیری می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با پیگیری و همکاری رسانه‌ها و نیز مسئولیت‌شناسی دستگاه‌های متولی در این زمینه، طی مکاتبات انجام‌شده با همکاری استانداری خراسان‌رضوی، بالأخره این موضوع در مرحله مطلوبی قرار گرفت و مصوبات ممنوعیت و ممانعت از این فعالیت‌ها در سطوح مختلف اخذ شد.

مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی توس گفت: مصوبه شورای ترافیک استان در زمینه ممانعت از رفت‌وآمد کامیون‌ها و مصوبه کارگروه گردشگری در زمینه ضرورت جلوگیری از فعالیت معادن غیرمجاز در این محدوده تاریخی و گردشگری بخشی از موفقیت‌های کسب‌شده است.

زهره‌وندی افزود: براساس این مصوبات، احکام لازم به سازمان صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی و پلیس راهور اعلام شد و اقدام در این زمینه در چند روز آینده ازسوی همین دستگاه‌ها انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: طبق مصوبات شورای ترافیک خراسان‌رضوی، پلیس راهور با نصب چهار دستگاه دوربین در محور بلوار شاهنامه با کامیون‌های متخلف برخورد قانونی می‌کند و در این زمینه شهرداری منطقه ۱۲ مشهد نیز همکاری لازم را دارد.

مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی توس ادامه داد: همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی موظف به پلمب ۱۳ معدن غیرمجاز شن و ماسه در این محدوده شده است، چراکه فعالیت این معادن صدمات و لطمات فراوانی به عرصه فرهنگی و تاریخی شهر توس وارد کرده است.

وی با اشاره به فرارسیدن ۱۹ تیرماه، سالروز بازدید مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۵ از شهر تاریخی توس و دستور تاریخی معظم‌له برای توجه به این منطقه تاریخی، افزود: تلاش می‌شود تا هم‌زمان با فرارسیدن سالروز این رویداد، شاهد آزادسازی این میراث فرهنگی و تاریخی ارزشمند از فعالیت‌های غیرمجاز و لطمه‌های جبران‌ناپذیر باشیم.

محدوده ۳۶۰ هکتاری توس جزو آثار ثبت‌ملی است و هر گونه حفاری در این منطقه غیرمجاز محسوب می‌شود.

کلید واژه‌ها : سازمان میراث فرهنگی و گردشگری - ابوالقاسم فردوسی - میراث فرهنگی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۳۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ۵۹ شیء تاریخی از سوی یک خانواده ملایری به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر اهدا شد و پس از تعیین قدمت در مخزن‌های نگهداری و در موزه‌های استان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

به گفته معصوم علیزاده این آثار تاریخی مربوط به دوره‌های پیش از تاریخ، تاریخی و دوره اسلامی است که پدر مسعود محبی، اهدا کننده این اشیاء، آنها را خریداری و در موزه شخصی نگهداری کرده است.

او همچنین گفت: این اشیاء قدیمی هم اکنون به رایگان در اختیار موزه‌های استان قرار گرفته است و با نام اهدا کننده در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی