Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:09:04 GMT

رسانه ها باید به دنبال همگرایی مذاهب اسلامی باشند

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۷۳۴۷۶

رسانه ها باید به دنبال همگرایی مذاهب اسلامی باشند

مشهد- رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت:رسانه ها باید به دنبال همگرایی مذاهب اسلامی باشند و بر روی نقاط مشترک تاکید کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عمار حکیم صبح امروز در مراسم افتتاحیه نهمین اجلاس رادیو و تلوزیون کشورهای اسلامی در مشهد اظهارکرد:با توجه به شرایط امروز منطقه و پیروزی های ایجاد شده در جبهه مقاومت از امام رضا(ع) می خواهیم این تحولات را به نفع جهان اسلام سوق دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تمدن اسلام همواره دارای ویژگی هایی بوده که شامل هویت اصیل واقتدار است که باید به این دو بخش توجه کرد.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق بیان کرد: ما به رسانه های جهان اسلام می گوییم اگر می خواهندرسالت خود را عملی کنند باید دارای هدف مشخص که همان احیای فرهنگ اسلامی است باشند.

حکیم تاکید کرد: رسانه ها در جهان اسلام باید متعهد به ارزش ها و به دنبال ایجاد وحدت باشد نه تفرقه و باید گفت وحدت یک شعار و رویا نیست و یک راه عملی برای همه مسلمانان است.

وی گفت: وقتی از وحدت صحبت می کنیم یعنی میان مذاهب مختلف اسلامی یک وحدت عملی ایجاد کنیم و رسانه های اسلامی نیز بر نقاط مشترک باید تاکید کنند و حقایق را برای امت اسلام بیان کنند البته از هر وسیله ای نباید برای تحقق اهداف استفاده کنیم.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق افزود: رسانه ها باید به موضوع فلسطین توجه ویژه ای داشته باشند و در مقابل گروههای تکفیری نیز خود تولید کننده خبر باشند نه اینکه تحت تاثیر خبرهای دیگر قرار گیرند.

حکیم خاطرنشان کرد: باید به عنوان جامعه ای که دارای ارزش است،همه عرصه ها خصوصا بخش فکر و اندیشه را تقویت کنیم و رسانه ها را در جهت صحیح به کار گیریم تا نتایج مطلوب حاصل شود.

وی تصریح کرد: در دیدگاه اسلامی باید رسانه منصفانه عمل کند و نباید در شرایطی مجبور شویم به دلیل اختلاف نظر دروغ بگوییم بلکه باید به دنبال همگرایی بین مسلمانان باشیم.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق اظهارکرد: باید خودمان را از هیاهوی تبلیغاتی دشمنان دور کنیم و اگر با صداقت در مقابل آنها ایستادگی کنیم کار به جایی نخواهند برد ودر این مسیر بایدهمه امکانات خود را بسیج کنیم.

حکیم گفت:یک رسانه متعهد به دنبال دشمن سازی نیست بلکه در مسیر مقابل این تفکر حرکت می کند تا افراد بیشتری را جذب کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز اسلام به دست تندروها ربوده شده و باید تلاش کنیم اسلام حقیقی را احیاء کنیم .داعش تنها یک گروه نظامی نیست و به معنای تجاوز به حقوق دیگران است و پدیده داعشی را نباید در حوزه نظامی تحلیل کرد.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید کرد:در عراق تلاش کردیم داعش را به یک فرصت تبدیل کنیم تا به یک وحدت عملی بین اقشار مختلف مردم برسیم و توانستیم با همکاری نیروی های بسیج مردمی و ارتش عراق در مقابل دشمن به پیروزی برسیم.ما دراین جنگ دوستان خودمان را از جمله جمهوری اسلامی ایران را پیدا کردیم که همواره پشتیبان ما بوده است.

حکیم گفت: ایجاد یک دشمن به نام ایران و دوست خواندن اسرائیل از راهبردهای دشمن در منطقه است و باید این توطئه را خنثی کنیم.

وی تاکید کرد: باید فضای مجازی را به عنوان یک رسانه برای هر فرد گسترش دهیم تا بتوانیم از این مسیر به اهداف مورد نظر و مقابله با دشمن برسیم.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در پایان تصریح کرد: نباید در عراق حتی یک سرباز بیگانه باقی بماند و هیچ کس نمی تواند فکر کند که می تواند با تجزیه این کشور به جایی برسد و باید حشد الشعبی به عنوان یک نیروی مردمی به مردم عراق در عرصه های مختلف کمک کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۳۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالی

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد هدفی مهم را در بلندی‌های اشغالی جولان هدف حمله پهپادی قرار داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مقاومت اسلامی عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد: مجاهدان ما با استفاده از پهپاد هدفی حیاتی را در جولان اشغالی هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی عراق تاکید کرد که این حمله در راستای مقابله با دشمن صهیونیستی و حمایت از مردم غزه و پاسخ به جنایات اشغالگران صهیونیست علیه غیرنظامیان فلسطینی به ویژه زنان، کودکان و افراد سالخورده انجام گرفته است.

حمله پهپادی مقاومت عراق به جولان اشغالیروز 198 طوفان‌الاقصی|حمله پهپادی به جولان اشغالیعملیات پهپادی مقاومت عراق در جولان اشغالی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالی
  • دیدار مؤسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • چهارمین پیش‌نشست دوازدهمین همایش فلسفۀ دین معاصر در دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
  • رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • مطهری امام
  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی