Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-30@19:45:37 GMT

بادی اسپلش رقیب قدرتمند خوش بو کننده ها!

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۷۴۱۵۰

بادی اسپلش رقیب قدرتمند خوش بو کننده ها!

بادی اسپلش! قطعا این روز ها واژه بادی اسپلش زیاد به گوشتان خورده است؛ به همین دلیل قصد داریم تا اطلاعات جامعی را در این باره در اختیارتان قرار دهیم. بادی اسپلش ها محصولاتی هستند که قطعا تا چندی دیگر اصلی ترین رقبای عطر ها و ادکلن ها خواهند بود. اما این محصولات علاوه بر داشتن راحیه ای مناسب فواید دیگری را نیز نسبت سایر محصولات مشابه دارا هستند! با دکتر سلام همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بادی اسپلش، محصولی نسبتا تازه‌ وارد به بازار محصولات آرایشی و بهداشتی است که هنوز خیلی‌ها با کاربرد آن و تفاوتش با سایر خوشبوکننده‌های بدن، آشنا نیستند. بادی اسپلش‌ها که برخی به آنها، اسپری بدن هم می‌گویند، نه عطر و ادکلن هستند و نه کاربردی شبیه به مام و دئودورانت‌ها دارند. این محصولات، کاملا مایع و رقیق، بر پایه آب، الکل و ترکیبات معطر گیاهی هستند.

بادی اسپلش (body splash) نوعی دیگر از خوشبوکننده ها است, با این مزیت که در این نوع خوشبوکننده ها از مرطوب کننده ها, روغن ها و ترکیبات طبیعی استفاده می شود که قابلیت استفاده بر روی بدن را دارند. دست کمی از ادکلن‌ها نداشته و با رایحه‌های خوبی که دارند، آب‌رسانی که به پوست انجام می‌دهند و قیمت مناسبی که روی آن‌ها است، به سرعت در میان لوازم بهداشتی بانوان و حتی آقایان جا باز کرده‌اند. بادی اسپلش مردانه با آب رسانی مناسب مانع عرق کردن بدن می شود . علاوه بر این ، آب رسانی به پوست منجر به تغییراتی نظیر شفافیت و نرمی و شادابی آن می ‌شود که بادی اسپلش ها باعث می شوند دیگر نیازی به استفاده از کرم پودرها روی پوست بدن نباشد.

عطر و ادکلن را با بادی اسپلش اشتباه نگبرید!

عده ای از افراد بر این باورند که هر محصول مایعی که بوی مطبوعی داشته باشد یا عطر است و یا ادکلن، اما بادی اسپلش نه عطر است ک نه ادکلن؛ این محصول برگرفته روغن های معطری هستند که هم بوی ماندگار تری نسبت به سایر محصولات دارند و هم این که راحیه مناسب تری را ایجاد می کنند.

به دلیل همین ماندگاری کوتاه‌مدت است که استفاده از بادی‌اسپلش روی لباس، به هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود و بهتر است برای لذت بردن بیشتر از بوی آن، این محصول را مستقیم روی پوست خود اسپری کنید، در حالی که ادکلن‌ها را می‌توان برای بهره بردن طولانی‌مدت‌تر از بوی آنها، بدون دغدغه روی انواع لباس، اسپری کرد.

تمام بادی اسپلش ها ضد تعریق نیستند

خیلی‌ها به اشتباه، بادی اسپلش را جایگزین مام می‌کنند. مام‌ها، حاوی ترکیبات ضد عرقی هستند که جلوی تعریق و بد بو شدن بدن را می‌گیرند. این در حالی است که بادی اسپلش‌ها، به هیچ عنوان کاری به تعریق ندارند و فقط باعث خوشبو شدن موقتی پوست می‌شوند.

موارد منع مصرف

اگر خانم شیردهی هستید، روی پوست خود بادی‌اسپلش اسپری نکنید زیرا ممکن است زمینه ایجاد حساسیت‌ را در شیرخوار خود فراهم کنید. از بادی‌اسپلش برای کودکان زیر 6 سال هم استفاده نکنید زیرا ممکن است پوست آنها به چنین محصولی، واکنش نشان دهد. اگر دچار بیماری‌های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس یا حتی خشکی بیش از حد پوست هم هستید، به شما توصیه می‌کنیم قبل از خرید و مصرف انواع بادی‌اسپلش، با پزشکتان مشورت کنید. این محصولات می‌توانند در برخی موارد، باعث تحریک پوست و بدتر شدن شرایط بیماری شما شوند. به افراد مبتلا به آسم و آلرژی یا بیماران تنفسی هم توصیه می‌شود کاملا دور انواع محصولات آرایشی و بهداشتی معطر، از جمله بادی‌اسپلش‌ها را خط بکشند. اگر بعد از اولین نوبت‌های استفاده از بادی‌اسپلش دچار علائم حساسیت پوستی مانند قرمزی، خارش، تاول یا کهیر شدید، بلافاصله استفاده از محصول را قطع و به پزشک مراجعه کنید.

بهبود روابط جنسی و زناشویی با استفاده از بادی اسپلش

اصولا هر محصولی که در ظاهر شما تاثیر بگذارد بر رابطه جنسی و زناشویی شما نیز موثر خواهد بود. بادی اسپلش ها هم از این مزیت بهره می برند؛ یک بدن معطر، خوش بو و براق قطعا جذابیت ویژه ای را در شما ایجاد خواهد کرد. همچنین لازم به ذکر است که مطابق با تحقیقات صورت گرفته؛ یک بوی مطلوب سبب تحریک شریک جنسی و ایجاد رابطه جنسی می شود.

این در حالی است که بینی خیلی از همسران، بعد از قرار گرفتن در معرض بوی شدید، ظرف چند دقیقه، اشباع می‌شود و از یک زمان به بعد، آنها به جای لذت بردن از بوی عطر یکدیگر، دچار سردرد یا علائم آلرژی مانند عطسه، سرفه، خارش گلو و آبریزش بینی خواهند شد.
از این‌رو، استفاده از بادی‌اسپلش در چنین مواردی می‌تواند چاره‌ساز ب   لباشد. عطر حاصل از بادی‌اسپلش‌ها، سبک، خنک و ملایم است. به همین دلیل می‌توانید بدون دغدغه کنار همسرتان از چنین محصولی استفاده کنید.
به عقیده متخصصان حوزه سلامت جنسی، محرک‌های بویایی کنار محرک‌های تصویری، می‌توانند به روابط زناشویی زن و شوهر‌هایی که شروع رابطه برای آنها سخت است یا دچار سردی و یکنواختی در رابطه‌شان شده‌اند، کمک زیادی بکنند.

نحوه مصرف

بهترین زمان استفاده از بادی‌ اسپلش، زمانی است که تازه از حمام آمده‌اید و پوستتان هنوز کمی نم دارد. اسپری کردن این محصول در چنین زمانی روی پوست، احساس شادابی و تازگی بسیار زیادی به شما می‌دهد و عطر نسبتا خنکی که روی تنتان می‌نشیند، حس پاکیزگی را در شما دوچندان می‌کند. بدترین زمان استفاده از بادی‌اسپلش هم زمانی است که عرق کرده‌اید و بدنتان کمی بو می‌دهد. در این حالت، بوی نامناسبی حاصل از ترکیب عطر بادی‌اسپلش و بوی عرق بدن، به مشام خواهد رسید و حالت چسبندگی هم روی پوستتان ایجاد خواهد شد.

هشدار

_ حواستان به این نکته هم باشد که به دلیل اشتعال‌ زا بودن ترکیبات موجود در بادی‌ اسپلش‌ها، آنها را در محیط‌های گرم یا نزدیک آتش و حرارت قرار ندهید.

_ بادی‌اسپلش‌ها را در دسترس کودکان قرار ندهید. اسپری کردن ناخواسته این محصولات در چشم یا دهان آنها، می‌تواند سلامتشان را به خطر بیندازد.

_ ماندگاری بوی بادی‌اسپلش‌ها، بسیار کمتر از ماندگاری بوی عطرها و ادکلن‌هاست. بوی بادی‌اسپلش فقط حدود 45 تا 60 دقیقه روی بدن می‌ماند. اگر دنبال ماندگاری بیشتر هستید، باید استفاده از محصول را هر 1 ساعت یکبار، تمدید کنید.

 

 

در این باره بیشتر بخوانید: چگونه بصورت بهینه عطر و ادکلن مصرف کنیم؟

تدوین و گردآوری: حسن جوانبخت

هرگونه استفاده با درج نام دکتر سلام و لینک دهی مستقیم مجاز است

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۴۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون

داده‌های یک مطالعه جدید نشان می‌دهد نشانگر اولیه «مولتیپل اسکلروزیس» یا «ام‌ اس» می‌تواند به پزشکان کمک کند تا بفهمند چه کسی در نهایت طعمه این بیماری «دژنراتیو عصبی» می‌شود.

به گزارش ایسنا، متخصصان در تاریخ ۱۹ آوریل در مجله Nature Medicine گزارش دادند در یک مورد از هر ۱۰ مورد ابتلا به ام اس، بدن سال ها قبل از شروع علائم، شروع به تولید مجموعه مشخصی از آنتی بادی ها در خون می‌کند.

متخصصان دریافتند این الگوی آنتی بادی ۱۰۰ درصد تشخیص ام اس را پیش بینی می کند. هر بیمار حامل این مجموعه از آنتی بادی ها به ام اس مبتلا شد.

آنها امیدوارند این آنتی بادی ها روزی مبنای یک آزمایش خون ساده برای غربالگری ام اس باشند.

دکتر «مایکل ویلسون»، متخصص ارشد مغز و اعصاب از دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو (UCSF) گفت: در چند دهه اخیر، حرکت در زمینه درمان ام‌ اس جدی‌تر و قوی‌تر صورت گرفته است.

ام اس زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن به سیستم عصبی مرکزی حمله می‌کند و به غلاف محافظ اطراف رشته‌های عصبی به نام میلین آسیب می‌رساند. این امر سیگنال‌های ورودی و خروجی مغز را مختل می‌کند و باعث بروز علائم مختلفی می‌شود که حواس را مختل کرده و بر توانایی حرکت تأثیر می‌گذارد.

برای این مطالعه، متخصصان نمونه های خون گرفته شده از ۲۵۰ بیمار مبتلا به ام اس را که قبل و بعد از تشخیص آنها جمع آوری شده بود، غربالگری و آنها را با نمونه خون افراد سالم مقایسه کردند.

متخصصان تصور می‌کردند با مشاهده اولین علائم بیماری در بیماران ام‌ اس، شاهد جهش در آنتی‌بادی‌ها خواهند بود.

در عوض، آنها دریافتند که ۱۰ درصد از بیماران ام اس سال ها قبل از تشخیص، سطوح بالایی از آنتی بادی های اتوآنتی بادی - آنتی بادی هایی که می توانند به خود بدن حمله کنند – داشتند.

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، هنوز مشخص نیست که چه چیزی باعث ام اس در ۹۰ درصد دیگر بیماران می شود، اما متخصصان بر این باورند که آنها اکنون یک علامت هشدار اولیه قطعی مبنی بر بروز این بیماری، دارند.

علائم ام‌ اس می تواند حاد یا مزمن باشد و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. مهم این است که از علائم مختلف این بیماری آگاه بود. علائم بیماری ام‌ اس ممکن است شامل موارد زیر باشد:

- مشکلات حرکتی مانند احساس خستگی یا ضعف هنگام راه رفتن، صحبت کردن یا بلعیدن

- گزگز یا بی حسی در اندام ها

- اختلال عملکرد مثانه و روده

- اختلال شناختی

- تغییرات خلقی یا افسردگی

- لرزش یا اسپاسم

- سرگیجه

- اختلال بینایی

در موارد شدید، افراد مبتلا به ام‌اس ممکن است دچار نابینایی و/یا فلج شوند.

در حال حاضر هیچ درمان شناخته شده‌ای برای ام‌اس وجود ندارد. بنابراین، مدیریت علائم، فاکتوری ضروری برای داشتن یک زندگی سالم همراه با این بیماری است. پزشک ممکن است بسته به شدت علائم بیماری درمان‌های استروئیدی، تزریق خون یا فیزیوتراپی را انتخاب کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شرایط مشابه گرایی با رقیب برادرش؛ در ۸۲ کیلو کشتی نمی‌گیرد
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • علم و فناوری به عنوان مولفه‌های مهم قدرت محسوب می‌شوند+فیلم
  • (عکس) قالیباف و رقیب‌اش شکار دوربین عکاسان شدند
  • ایران، سرآمد در حوزه دفاعی و امنیتی، با وجود تهدیدات متعدد
  • بنر توهین‌آمیز در دستان دومفریز؛ جشن قهرمانی اینتر، رقیب همشهری را عصبانی خواهد کرد
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • اتلتیکو مادرید ۳-۱ اتلتیک بیلبائو؛ تثبیت رتبه چهارم با غلبه بر رقیب مستقیم