Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: حجت الاسلام حسن امیری معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: آیین ترتیل خوانی حرم حضرت محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل، از جمله برنامه های شاخص کشور و دارای نمود ملی و فراملی است.
وی این حرکت قرآنی را از برکت وجودی حضرت محمدهلال(ع) دانست و خاطر نشان کرد: آغاز این رویداد بزرگ فرهنگی و قرآنی از این حرم مطهر شکل گرفت و در بقاع متبرکه استان اصفهان و کشور نهادینه شد و اکنون این آیین در بسیاری از بقاع، ظرفیت ملی شدن را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: اجرای آیین ترتیل خوانی در اکثر مساجد و اماکن متبرکه سطح استان، یادمانی است که جرقه آن از حرم مطهر هلال بن علی(ع) اتفاق افتاد و افتخاری برای شهر نمونه قرآنی آران و بیدگل است.
امیری با اشاره به پخش آیین ترتیل خوانی حرم حضرت محمدهلال بن علی(ع) آران و بیدگل، سلطانعلی بن امام باقر(ع) اردهال کاشان، آقاعلی عباس(ع) بادرود و امامزاده ابراهیم(ع) نرمی از رسانه ملی خاطر نشان کرد: استان اصفهان تنها استان کشور است که آیین های جزء خوانی ماه مبارک رمضان در چهار بقعه متبرکه آن از شبکه های مختلف رسانه ملی پخش شد.
دبیر طرح ضیافت الهی در استان اصفهان با اشاره به اینکه این طرح در ۲۰۶ بقعه متبرکه شاخص در سطح استان برگزار شد، اظهار داشت: محافل انس با قرآن، بیان احکام و اخلاق و مسایل شرعی، اجرای برنامه شب های قدر، برپایی خیمه های معرفت با حضور مبلغان دینی از جمله برنامه های اجرا شده در قالب این طرح بود.
حجت الاسلام امیری با تقدیر از تلاش شبانه روزی خادمین قرآن در بقاع متبرکه گفت: فعالیت های صورت گرفته در سطح استان بسیار مطلوب بود اما برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری و تبدیل بقاع به قطب فرهنگی انتظار بیشتری است و باید کمبودها را شناسایی و در جهت رفع آن تلاش کنیم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۴۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع عزاداران امام صادق (ع) در ۳۰۰ بقعه متبرکه استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛حجت الاسلام «ولی الله روان» افزود: این مراسم روز شهادت با حضور هیات‌های مذهبی و برنامه‌های فرهنگی در این مراکز همراه خواهد بود که سخنرانی و مداحی در وصف رئیس مذهب شیعه از برنامه‌های روز شهادت در بقاع متبرکه است.
وی گفت: مراسم عزاداری در شب شهادت نیز برگزار می‌شود که همراه با نمایشگاه فرهنگی و خدمات مراکز افق است.
حجت الاسلام روان افزود: موقعیت جغرافیایی، طبیعی، فرهنگی و جاذبه معنوی این مراکز برای سفر و زیارت مناسب بوده و مسافران زیادی را جذب می‌کند.
وی ادامه داد: سعی شده خدمات فرهنگی برای زائران ارائه شود تا مسافران از معنویت و موقعیت معنوی این بقاع بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین پایانی ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی در استان بوشهر
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • برگزاری آیین چهارپایه خوانی در روستای ده زیار کرمان
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)
  • اجتماع عزاداران امام صادق (ع) در ۳۰۰ بقعه متبرکه استان
  • ۶ روستای دشتستان میزبان جشنواره ملی رضوی + تصویر
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • تجلیل از منتخبین رویداد‌های فرهنگی استان یزد
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان