Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهلول تکلوی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان در بازدید از ایستگاه اصلاح‌نژاد جعفرآباد مغان افزود: اشاعه فرهنگ استفاده از روش‌های نوین اصلاح‌نژادی در دام سبک اعم از اصلاح‌نژاد و همزمان‌سازی فحلی به منظور افزایش تولیدات دامی بویژه در مناطق عشایری منطقه و بهبود درآمد و افزایش بهره‌وری جهت دست‌یابی به اهداف سازمانی جزو برنامه‌های اولویت‌دار این سازمان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در جریان سال 95 تعداد 800 راس گوسفند مغانی درقالب عملیات همزمان‌سازی فحلی و تلاقی با قوچ اصلاح‌شده حاصل از ایستگاه پرورش و اصلاح‌شده گوسفند مغانی جعفرآباد قرار گرفت هدف از این طرح انتقال صفات ارثی مطلوب و اصلاح‌شده به گله‌های بومی می‌باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: در راستای اجرای پروژه ترکیب ژنی گوسفند در استان در سال 95 تعداد 215 راس گوسفند مغانی در شهرستان خلخال با استفاده از تکنولوژی همزمان‌سازی فحلی ولاپاراسکوپی و تلقیح با اسپرم منجمد گوسفندان رومانف قرار گرفته است که نتایج بسیار ارزشمندی در راستای اصلاح نژاد گوسفند در استان به‌همراه خواهد داشت.

تکلوی تصریح کرد : پیش‌بینی می‌گردد در جریان سال 96 در صورت تامین اعتبار از محل اعتبارات شهرستانی تعداد 600 راس درقالب پروژه‌های ترکیب ژنتیکی و 2000 راس تحت با استفاده از تکنولوژی همزمان‌سازی فحلی و تلقیح با قوچ اصلاح شده قرار گیرد و به عملکرد سال قبل اضافه گردد.

انتهای پیام/ع

ایستگاه اصلاح نژاد جعفرآباد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۴۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۵ هزار هکتار از شالیزارهای شمال یکپارچه سازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، نادر علیزاده بعدازظهر شنبه در حاشیه بازدید از طرح یکپارچه سازی شالیزارهای بزمینان آمل از اجرای طرح یکپارچه سازی حدود ۶۵ هزار هکتار از زمین‌های شمال کشور با سرمایه گذاری چینی‌ها خبر داد.

وی گفت: مدت زمان اجرای این طرح کلان حوزه زیربنایی و آب وخاک کشور حدود ۳ سال است و پیش بینی‌های لازم انجام و طرح‌های مورد نیاز این طرح نیز تهیه شده است.

مازندران ۲۱۳ هزار هکتار شالیزار دارد.

کد خبر 6096483

دیگر خبرها

  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • اجرای ۲۲۸ برنامه همزمان با هفته هلال احمر در گلستان
  • رشد۵برابری معاملات بورس انرژی در اجرای طرح اصلاح نقدینگی صنعت برق
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • افتتاح مرحله سوم محور نسیم شمال قزوین
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی
  • آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود
  • ۶۵ هزار هکتار از شالیزارهای شمال یکپارچه سازی می شود
  • طرح ملی آبرسانی به شهر تفرش در آینده ای نزدیک بهره برداری می‌شود