Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-07@04:39:30 GMT

خرید تضمینی گندم از 5 میلیون تن گذشت

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۷۴۹۶۵

خرید تضمینی گندم از 5 میلیون تن گذشت

به گزارش ایسکانیوز؛ یزدان سیف در جلسه خبری امروز با اشاره به اینکه تا امروز 5 میلیون و 158 هزار و 754 کیلو گندم از کشاورزان خریداری شده است، افزود: خرید تضمینی گندم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به علت کاهش میزان بارندگی در مناطق دیم و سرمای دیرهنگام در بهار حدود 5/5 تا 6 درصد کاهش یافته است.
او گفت: پیش بینی می شود امسال تا پایان فصل برداشت 10 میلیون و 500 هزار تن گندم به صورت تضمینی خریداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران همچنین از ارتقای کیفیت محصول گندم امسال خبر داد و افزود: گندم امسال از لحاظ میزان پروتئین و گلوتن در شرایط مطلوب و کیفیت بالایی است.
سیف میزان پروتئین در گندم را در محصول امسال بالای 12 اعلام کرد و گفت: در برخی استان ها به علت تلاش کشاورزان و اجرای طرح های به زراعی عدد پروتئین به 14 تا 15 نیز رسیده است.
او میزان خرید تضمینی گندم را در 5 استان شاخص گندم خیز کشور مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در استان های خوزستان 1 میلیون و 350 هزار تن، گلستان 1 میلیون و 64 هزار تن، فارس 733 هزار تن، خراسان رضوی 291 هزار تن و در اردبیل 283 هزار تن گندم خریداری شده است.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران همچنین درباره نحوه پرداخت و دیرکرد پرداخت پول گندم کاران گفت : شرمنده کشاروزان هستیم تاکنون حدود 6600 میلیارد تومان گندم خریداری و 34 هزار میلیارد ریال از پول کشاروزان پرداخت شده است.
سیف گفت: با پیگیری وزارت جهاد کشاورزی امیدواریم تا هفته آینده بقیه پول کشاروزان پرداخت شود.
او تأکید کرد: امیدوارم تا هفته آینده کشاورزان 50 درصد از کل مطالبات خود را دریافت کنند.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: در پرداخت پول گندم کاران دوازده روز تاخیر کردیم و امیدوارم با تخصیص اعتبارات بتوانیم زمان پرداخت را به 48 ساعت کاهش دهیم و 50 درصد از مطالبات گندم کاران را برای تأمین هزینه های ضرورزی آنان برای کشت دوم بدهیم.
سیف تأکید کرد: شرکت بازرگانی دولتی هیچ گندمی را از غیرکشاورز تحویل نمی گیرد و پول را به حساب کشاروز که در بانک اطلاعاتی وزارت جهاد کشاورزی پروانه بهره برداری دارد ، واریز می کند.
او درباره اجرای طرح عرضه محصول گندم به بورس گفت: عرضه محصولات کشاورزی براساس قانون افزایش بهره وری انجام می شود و قرار است محصول گندم ابتدا در بورس استان های خراسان شمالی، مرکزی، سمنان، زنجان و اردبیل از مهرماه عرضه شود و پس از آن در سراسر کشور اجرا می شود.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: دستورالعمل اجرای طرح عرضه گندم به بورس در چهار استان اواسط خردادماه ابلاغ شد بنابراین زمان اجرای آن مهرماه خواهد بود.
سیف گفت: سازوکارهای اجرای طرح عرضه گندم به بورس تدوین شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

402

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۴۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد

سید حبیب علوی گفت: خرید کلزا در فارس توسط شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس با مشارکت اتحادیه و شرکت‌های تعاون روستائی در شهرستان‌های استان درحال انجام است.

او طی بازدید از مراکز خرید کلزا در اظهار داشت: بیش از یک هزار تن کلزا تا کنون در شهرستان‌های شهرستان‌های مهر، لار، زرین دشت و جویم خریداری شده ودر حال بارگیری به کارخانجات روغن کشی است. 

علوی با بیان اینکه خرید در این شهرستان‌ها همچنان ادامه دارد، گفت: طبق قرارداد با شرکت صنایع غذایی کورش مقرر شده است حداکثر یکماه پس‌از بارگیری بهای خرید به کشاورزان پرداخت شود.

او ادامه داد: نرخ خرید تضمینی کلزا در سال جاری ۳۵ هزار تومان با افت ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت اعلام شده است.

مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس خاطر نشان کرد: با توجه تغییر در شیوه خرید کلزا در سال جاری، شبکه تعاونی‌های روستایی نسبت به تحویل کلزا از کشاورزان گرامی و ذخیره سازی در انبار‌ها اقدام کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان
  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • قیمت گندم مشخص شد
  • خبر جدید برای گندمکاران/ قیمت گندم مشخص شد
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید
  • گندم‌کاران نسبت‌به آفات غافل نباشند/هرکیلو گندم دوروم ۱۸هزارتومان
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم