Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال مجموع اعتبارات این شرکت ۱۲۰ میلیارد تومان بوده است گفت: در صورت تخصیص این اعتبارات ۹۳ روستا از تنش و بحران آبی خارج و از گردانه آبرسانی سیار حذف می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی‌اکبر بسکابادی ظهر امروز در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب استان با اصحاب رسانه اظهار داشت: سال گذشته 50 روستای استان از چرخه آبرسانی سیار خارج شدند و امید است این روند ادامه داشته باشد و تعداد روستاهای بیشتری از چرخه آبرسانی سیار خارج شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی از وجود 974 آبادی زیر 20 خانوار در استان خبر داد و بیان کرد: 907 آبادی بالای 20 خانوار نیز در خراسان جنوبی وجود دارد.

بسکابادی با اشاره به اینکه با توجه به خشکسالی‌های اخیر در حال حاضر 60.62 درصد روستاهای استان فاقد تنش آبی هستند تصریح کرد: 19 درصد روستاهای استان دچار تنش آبی و 20 درصد روستاها فاقد آب هستند.

وی از وجود 128 هزار و 686 مشترک روستایی در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد 3 درصد مشترکین عمومی، 92 درصد مسکونی، 4 درصد صنعتی و یک درصد آب آزاد هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از معضلات اجتماعی روستاهای حاشیه شهرها هستند یادآور شد: در حال حاضر در حاشیه شهر بیرجند 28 هزار نفر مشترک داریم که در سال جاری برای تامین آب آن ها 57 لیتر بر ثانیه آب نیاز است.

بسکابادی اظهار داشت: این در حالی است که مجوز ما 49 لیتر بر ثانیه است و متأسفانه در اردیبهشت ماه امسال تنش آبی شدیدی در این مناطق اتفاق افتاد و با پیگیری‌های انجام شده به 60 لیتر در ثانیه رسیدیم.

وی افزود: درحال حاضر تنش آبی شدیدی در این مناطق نیست اما به دلیل فرسودگی شبکه قطعی‌ها به وجود می‌آید که در کوتاه مدت افزایش دبی چاه و مخزن 2 هزار در برنامه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی گفت: در برنامه بلندمدت از خط انتقال ماژان به سمت بیرجند 60 لیتر در ثانیه مجوز داریم که 50 لیتر آن در حاشیه بیرجند و 10 لیتر آن در مجتمع خوسف مصرف خواهد شد و با این امر تا 10 سال آینده نگرانی وجود ندارد.

بسکابادی بیان کرد: امسال مجموع اعتبارات آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی 120 میلیارد تومان بوده است و در صورت تخصیص این اعتبارات 93 روستا از تنش و بحران آبی خارج و از گردانه آبرسانی سیار حذف می‌شوند.

وی تصریح کرد: شرکت فاضلاب روستایی خراسان جنوبی دو وظیفه تامین آب شرب و بهداشت روستاها و جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب روستاها را برعهده دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی یادآور شد: مشکلات آبرسانی به روستاها بر اثر خشکسالی بسیار پیچیده شده است و گاهی باید 50 کیلومتر خط انتقال آب با چندین ایستگاه پمپاژ مداوم برای آبرسانی به روستا اجرا شود و این هزینه‌ها را افزایش می‌دهد.

بسکابادی اظهار داشت: درحال حاضر هزینه انتقال آب 2 هزار و 390 تومان به ازای هر مترمکعب است و به ازای هر خانوار میانگین 15 میلیون تومان برای انشعاب هزینه می‌شود و این در حالی است که به ازای هر مترمکعب 230 تومان از روستاییان دریافت می‌شود.

وی یادآور شد: 5 هزار و 209 مشترک تجاری و صنعتی و 3 هزار و 976 مشترک عمومی اداری سطح استان سال گذشته 404 هزار و 664 متر مکعب مازاد مصرف آب داشتند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی گفت: براساس مصوبه شورای آب استان با مشترکان عمومی و اداری مکاتبه می‌شود و در صورت عدم رعایت الگوی مصرف انشعاب آنان قطع خواهد شد.

انتهای پیام/

R41348/P4001/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۵۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گزارشی از میزان خسارت وارده شده به تاسیسات و زیرساخت‌های این استان را ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، محمدعلی آخوندی، امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ با اشاره به ارزیابی‌های صورت گرفته درخصوص میزان خسارت‌های سیل اخیر در استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی بارندگی‌های اخیر که اکثر نقاط استان را تحت تاثیر قرار داد، ضمن برنامه‌ریزی برای پیگیری و آمادگی دستگاه‌های ذیربط، به مردم و کشاورزان و دامداران نیز اطلاع‌رسانی گسترده صورت گرفت.

وی افزود: باوجود بارندگی‌های بسیار شدید در زمان کم (در بعضی نقاط مثل زیرکوه ۶۴ میلی‌متر و خوسف ۵۹ میلی‌متر)، اما خوشبختانه خسارت جانی در پی نداشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: به واسطه سیلاب‌های شدید و بارندگی هم‌زمان با آن، خسارت زیادی به بخش‌های مختلف وارد شد که بیشترین این خسارت ها مربوط به زمین‌های کشاورزی، قنوات، جاده بین مزارع، عمران شهری، دیواره‌های حفاظتی و جاده‌های اصلی و فرعی و روستایی در سطح استان است.

وی طی گزارشی از میزان خسارت‌های واره به تأسیسات استان و با بیان اینکه این ارزیابی‌ها تا دهم اردیبهشت جمع‌بندی شده است و البته همچنان ادامه دارد، گفت: سیلاب و بارندگی‌های اخیر بر اساس بررسی‌های اولیه به بخشی از زیرساخت‌ های استان به ویژه کشاورزی و راه‌ها خسارت زد که مجموع ارزش آن ۱۹ هزار و ۵۵۳ میلیارد ریال برآورد شد.

آخوندی به بیان جزئیات خسارات ناشی از سیل اخیر پرداخت و ادامه داد: سیلاب به ۲۹ کیلومتر کانال انتقال آب در حوزه جهاد کشاورزی به مبلغ ۱۸۵ میلیارد ریال، ۱۲۵ استخر ذخیره آب بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال، ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار باغات و مزارع به مبلغ ۴۵۸ میلیارد ریال، ۱۲۶ کیلومتر جاده‌های بین مزارع به مبلغ ۴۸۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

وی با اشاره به اینکه سیل به ۱۰۱ رشته قنات به طول ۳۴ کیلومتر به مبلغ ۹۴۰ میلیارد ریال خسارت زد، عنوان کرد: ۸۴۹ رأس دام سبک (۹۵ میلیارد ریال) نیز در اثر جاری شدن سیل تلف شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به خسارت سیل اخیر به پنج واحد مرغداری و تأسیسات آبیاری و دامی روستایی به مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال گفت: بارندگی اخیر و جاری شدن سیل ۱۳۰ میلیارد ریال به تأسیسات برق استان خسارت زد.

وی خسارت وارده به ۱۰ بند خاکی و آبخیزداری را بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال و به پنج مورد سیل‌بند روستایی را بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: در جریان این حوادث پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر از راه های اصلی، فرعی و روستایی بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت دیده است.

آخوندی با بیان اینکه میزان خسارات به هزار و ۶۳۵ ابنیه فنی نظیر پل و آبنما بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است، ادامه داد: این سیل به چهار هزار و ۸۰۰ کیلومتر ایل راه عشایری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال و شش طرح هادی روستایی بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال و ۴۸ واحد مسکونی حدود ۱۰۰ میلیارد ریال خسارت زد.

وی بیان کرد: خسارت وارده به ۳۰ کیلومتر خطوط انتقال آب به مبلغ ۵۹۰ میلیارد ریال و چهار حلقه چاه آب بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: براساس برآوردها سیلاب‌های شدید و بارندگی هم‌زمان با آن، به دیواره‌های حفاظتی و لایروبی فوری رودخانه‌ ها یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال و سیل‌بند حفاظتی فرودگاه بیرجند ۱۰۰ میلیارد ریال و عمران شهری(معابر، آسفالت، کانال‌ ها، پل‌ها و فضای سبز) یک‌هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

کد خبر 749381

دیگر خبرها

  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • آبرسانی بسیج سازندگی به ۵۰۸ روستای استان اردبیل + فیلم
  • دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • ۴۸۰ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی به چرخه آموزش برگشتند
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان