Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرامند هاشمی زاده یکشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به لزوم ساخت تصفیه خانه فاضلاب جدید در غرب اهواز افزود: تصفیه خانه فعلی در غرب این شهر، ظرفیت کافی ندارد و حجم زیادی از فاضلاب هم اکنون به رودخانه کارون تخلیه می شود، که نیاز است در کنار این تصفیه خانه واحد جدیدی احداث شود.
وی اضافه کرد: هزینه ساخت تصفیه خانه جدید در غرب اهواز 50 میلیون یورو برآورد شده که این اعتبار در شورای عالی اقتصاد مصوب شده و در ستاد جذب سرمایه خارجی وابسته به وزارت اقتصاد و دارایی نیز تایید و ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هاشمی زاده ادامه داد: هم اکنون در حال تکمیل مدارک برای بانک عامل (بانک کشاورزی) هستیم تا بتوانیم از خط اعتباری چین استفاده کنیم.
وی همچنین گفت: تصفیه خانه شرق اهواز 85 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
هاشمی زاده افزود: تصفیه خانه شرق اهواز با اختصاص 400 میلیارد ریال اوراق قرضه در حال اجراست و حساب مشترکی برای کارفرما و پیمانکار گشایش یافته که بنا به پیشرفت اختصاص داده می شود.
وی با بیان اینکه تصفیه خانه شرق اهواز قرار است تا پایان مرداد امسال راه اندازی شود اظهار کرد: مشکلاتی بر سر راه این طرح وجود دارد که امیدواریم این مشکلات برطرف و در موعد مقرر به بهره برداری برسد.
بر اساس این گزارش، تخلیه فاضلاب شهری به صورت خام مهمترین عامل آلودگی رودخانه کارون است. فاضلاب شهرهای بالادست کارون (دزفول، شوشتر، گتوند، ملاثانی، ویس، شیبان و اهواز) به این رودخانه وارد می شود. تنها در مقطع اهواز بیش از 30 نقطه فاضلاب با حجم بیش از سه هزار لیتر در ثانیه به صورت مستقیم به این رودخانه تخلیه می شود.
طرح جامع فاضلاب اهواز برای بیش از 2 میلیون نفر در 2 تصفیه خانه در شرق و غرب رودخانه کارون پیش بینی شده است.
این طرح با همکاری بانک جهانی از سال 84 آغاز شد. قرار شد 150 میلیون دلار وام بانک جهانی و 100 میلیون آورده جمهوری اسلامی ایران در این طرح هزینه شود. 83 میلیون دلار از وام بانک جهانی و 27 میلیون دلار نیز از طرف دولت ایران جذب شد اما این طرح با توقف وام بانک جهانی نیمه تمام ماند.
هم اکنون از تصفیه خانه غرب اهواز بهره برداری در حال انجام است ولی تصفیه خانه شرق هنوز تکمیل نشده است. پیش از این قرار بود این طرح در پایان سال 95 و پس از آن اردیبهشت به بهره برداری برسد.
هیات دولت در جلسه فروردین سال 96 اجرای پنج ابرپروژه (مگا پروژه) برای حل مشکلات اساسی خوزستان را به تصویب رساند که ساماندهی آب و فاضلاب خوزستان یکی از آنهاست.
استاندار خوزستان گفته است که تصفیه خانه شرق اهواز نیز باید در شهریور یا هفته دولت امسال به بهره برداری برسد.
7151 / 6037
خبرنگار: نادره وائلی زاده ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۵۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل سرایت بنزین به آب‌های سطحی اهواز در حال رفع است

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی انتشار خبری مبنی بر اعلام ساکنان محله سلطان‌منش به ویژه خیابان‌های پشت انبار هلالی منطقه هفت شهرداری اهواز در خصوص نشتی و سرایت بنزین به آب‌های جاری خیابان، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز جمعه شب بیانیه‌ای را صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: در بارندگی شدید اخیر به علت ارتباط کانال‌های فاضلاب ایستگاه آتش‌نشانی پشت جایگاه با زمین نسبتاً آلوده باند مخازن جایگاه، آلودگی‌هایی در فاضلاب ایستگاه و خیابان مجاور جایگاه ایجاد شد.

در این بیانیه بیان شده است: طرح کهاب (جمع‌آوری بخارات فرآورده نفتی) و تغییر سیستم لوله‌کشی تخلیه قدیمی در این جایگاه به منظور جلوگیری از این مشکل در حال اجرا است.

در این بیانیه تصریح شده است: مشکل در حال رفع است و ضمن رعایت اصول ایمنی از آلودگی زیست محیطی کاسته خواهد شد.

کد خبر 6096326

دیگر خبرها

  • ظرفیت تصفیه خانه‌های آب کرج ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت
  • مشکل سرایت بنزین به آب‌های سطحی اهواز در حال رفع است
  • دریچه‌های فاضلاب خیابان ادهم اهواز و دردسر‌های آن برای رانندگان به روایت فیلم
  • طرح جلوگیری از ورود مستقیم فاضلاب برخی محله‌ها به خورها آغاز می‌شود
  • نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس
  • نیاز بندرعباس به ۷۰۰ میلیارد اعتبار جهت توسعه خطوط فاضلاب
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاظلاب بندرعباس
  • اتصال فاضلاب در بندرعباس به تصفیه خانه افزایش می‌یابد
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب