Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از یزد، غلامرضا مشعلچی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه این نهاد به عنوان دبیرخانه شورای زکات استان وظیفه جمع آوری و هزینه کرد زکات را برعهده دارد اظهار کرد: طبق آمار اولیه، مردم نیکوکار استان یزد هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال زکات فطریه و کفاره عمد و غیر عمد در ماه مبارک رمضان امسال به نیازمندان اهداء کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه در روز عید سعید فطر پایگاه های این نهاد در مکان های مختلف از جمله معابر اصلی، ورودی و خروجی شهرها، پلیس راه، نزدیکی مساجد و مصلاهای برگزاری نماز عید مستقر بود، افزود: یک هزار و ۱۰۰ پایگاه کمیته امداد در روز عید فطر در سطح استان نسبت به جمع آوری فطریه و کفاره مردم نیکوکار مبادرت کردند که از این میزان پایگاه ۵۳۰ مرکز مربوط به کمیته امداد، ۳۰ مورد در مراکز نیکوکاری، ۵۰۰ پایگاه در مساجد و ۴۰ پایگاه نیز به صورت سیار فعال بودند.
وی با اشاره به اینکه کانون فرهنگی مساجد، مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه دارای مجوز این نهاد را در امر جمع آوری زکات فطریه و کفاره یاری کردند، تصریح کرد: چهار میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال از کمک های جمع آوری شده مربوط به زکات فطره عام و سادات و بیش از سه میلیارد ریال نیز کفاره عمد و غیر عمد بود.
مشعلچی یادآور شد: مردم نیکوکار استان یزد سال گذشته شش میلیارد و ۸۷۸ میلیون ریال زکات فطریه و کفاره عمد و غیر عمد به نیازمندان اهداء کردند، سه میلیارد و ۴۹۳ میلیون ریال از مجموع کمک های اهدائی مربوط به زکات فطریه عام و سادات و سه میلیارد و ۳۸۵ میلیون ریال نیز مربوط به کفاره عمد و غیر عمد بوده است.
منبع: کمیته امداد یزد

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۵۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید

به گزارش خبرنگار مهر، ظاهر وطنخواه عصر دوشنبه در نشست شورای زکات که در مدرسه علمیه خواهران ثامن‌الحجج (ع) پارس‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: بانوان طلبه باید مروج پرداخت زکات در میان مردم باشند و ترویج و تبلیغ عمل حسنه پرداخت زکات در میان مردم از مسئولیت‌های طلاب خواهر است.

وی خاطرنشان کرد: جامع‌ترین برنامه اجتماعی خداوند عدل و احسان است چرا که همه هستی بر پایه عدالت استوار بوده و این عدالت با تمام قدرتش در مواقع بحرانی به تنهایی کارساز نیست بنابراین خداوند بلافاصله بعد از عدل دستور به احسان داده است.

رییس کمیته امداد شهرستان پارس آباد افزود: یکی از سفارش‌های مهم اخلاقی قرآن، همدردی و همدلی با دیگران و به فریاد آنان رسیدن است.

وطنخواه با بیان اینکه امروزه متاسفانه در جامعه شاهد کم رنگی موضوع کمک به هم نوعان و به ویژه محرومان هستیم، تصریح کرد: مردم باید بدانند که دست احسان کننده بعد از دست خدا قرار دارد، بنابراین افراد نباید تنها به فکر آسایش خود باشند و از کمک به افراد جامعه، خویشان، بستگان و نزدیکان خود غافل نباشند. وی گفت: امروزه پرداخت زکات مستحب در کنار زکات واجب کمک شایانی به افراد نیازمند کرده است و این امر علاوه بر بهبود شرایط مالی و اقتصادی مستمندان، به طور حتم رضایت الهی را به همراه خواهد داشت.

رئیس کمیته امداد امام (ره) پارس‌آباد با اشاره به مسئولیت خطیر طلاب و خواهر در اطلاع‌رسانی امر پرداخت زکات، افزود: خواهران طلبه باید با ترویج و تبلیغ پرداخت زکات در محافل عمومی و مراسمات مذهبی، این عمل خیر را گسترش داده و زمینه رفاه حال نیازمندان را فراهم کنند.

کد خبر 6091786

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۵۶۰ میلیارد ریال زکات در خوزستان
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • خمس و زکات در عین وجوب یک امر داوطلبانه است
  • فتوای رهبر انقلاب درباره مصرف داروی سقط جنین با احتمال بارداری و استشمام بوی خوش در اعتکاف
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود