Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@13:25:07 GMT

استفاده از گوش‌پاک‌کن برای کودکان ممنوع

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۷۵۴۶۷

استفاده از گوش‌پاک‌کن برای کودکان ممنوع

دو تا از بزرگترین باورهای اشتباه رایج که به عنوان متخصص گوش و حلق و بینی می‌شنوم یکی ‏اینست که کانال گوش را باید تمیز کرد و دومی اینکه باید از گوش‌پاک‌کن‌های پنبه‌ای برای این کار ‏استفاده کرد. هر دوی این‌ها غلط است.

سرویس سبک زندگی فردا: مطالعه جدیدی نشان می‌دهد که هزاران کودک هر ساله به خاطر آسیب‌های گوش ناشی از استفاده ‏از گوش‌پاک‌کن، به اورژانس‌های امریکا مراجعه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
‏ در ادامه این مطلب را به نقل از سایت سلامانهمی‌خوانیم.
آنالیز اطلاعات نشان داد که حدود ۲۶۳ ‏هزار کودک در بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۰ به خاطر آسیب گوش ناشی از استفاده از گوش‌پاک‌کن ‏در بخش اورژانس بیمارستان‌های امریکا مورد مداوا قرار گرفته‌اند.‏
این میزان عبارت است از حدود ۱۲۵۰۰ جراحت در سال یا حدود ۳۴ جراحت در روز.‏
دکتر کریس جاتانا از بخش گوش و حلق و بینی بیمارستان اطفال نیشن‌واید در ایالت اوهایو، گفت: ‏‏«دو تا از بزرگترین باورهای اشتباه رایج که به عنوان متخصص گوش و حلق و بینی می‌شنوم یکی ‏اینست که کانال گوش را باید تمیز کرد و دومی اینکه باید از گوش‌پاک‌کن‌های پنبه‌ای برای این کار ‏استفاده کرد. هر دوی این‌ها غلط است.»‏
جاتانا گفت: «کانال گوش معمولاً به صورت خودکار پاک می‌شوند. استفاده از گوش‌پاک‌کن‌های ‏پنبه‌ای برای پاک کردن کانال گوش، نه تنها موم موجود در کانال را به سمت پرده می‌راند، بلکه ‏خطر ایجاد آسیب جزئی تا شدید به گوش نیز وجود دارد.»‏
یافته‌ها هم نشان دادند که اکثر جراحات در هنگام استفاده از گوش‌پاک‌کن‌های پنبه‌ای برای پاک ‏کردن گوش‌ها رخ داده بودند (۷۳ درصد).‏

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۵۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع

 یوسف شعبانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان بیان اینکه به کارگیری اتباع خارجی در همدان ممنوع است، افزود: سال گذشته ۵۰۰ اشتغال غیرقانونی با ۹۰ میلیارد ریال جریمه کشف و به مراجع قضائی معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه همدان استان ممنوعه در بکارگیری کارگران اتباع خارجی است، گفت: در حال حاضر حدوداً ۷۰ شاغل اتباع خارجی به منظور انتقال تکنولوژی و دانش در استان به طور قانونی مشغول هستند.

گفتنی است استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد، گیلان، مازندران، سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان و همدان به طور کامل اقامت اتباع در آنها ممنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پخش سریال خبرساز و جنجالی ممنوع شد
  • درخواست تلخ کودکان سیل زده برای داشتن دمپایی (فیلم)
  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود
  • نودل برای کودکان؛ ممنوع!
  • ممنوع شدن صید ماهی مرکب
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد
  • عرضه کیسه پلاستیکی ممنوع شد + فیلم
  • همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع