Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجوی کرمانشاهی موفق به دریافت مدال طلای نمایشگاه اختراعات جهانی آمریکا شد.

مهتاب رهبر مادر این دانشجو در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اختراعی که فرزندش "سورنا مردان‌پور"، انجام داده گفت: این اختراع نوعی اسپیلینت کمک حرکتی هوشمند برای بیمارانی است که به دلیل عارضه اندام تحتانی تحت عمل جراحی قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: این افراد گاهی هنگام راه رفتن بعد از عمل جراحی دوباره به دلیل فشاری که به ناحیه جراحی شده وارد می‌شود دچار مشکل می‌شوند که این دستگاه مانع بروز مشکلات دوباره می‌شود.

به گفته رهبر این دستگاه هوشمند میزان فشاری که بر عضو عارضه دیده وارد می‌شود را کنترل کرده تا هنگام راه رفتن فشار شدیدی به این عضو وارد نشود.

مادر این دانشجو ادامه داد: فرزندم به واسطه تخصص پدرش در رشته ارتوپدی، با مشکلات بیماران آشنا بود و و موفق به ساخت این دستگاه شد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در فدراسیون بین‌المللی مخترعین IFIA، دانشگاه مخترعین جورج فورمن که هر ساله بیش از 20 کشور دنیا در آن شرکت دارند پذیرفته شد و در نهایت دعوتنامه برای فرزندم ارسال شد و وی با همراه داشتن ماکت طرح به آمریکا اعزام و موفق به کسب مدال طلا شد.

رهبر یادآوری کرد: سورنا مردان‌پور دانشجوی سال دوم رشته دکترای دانشگاه آزاد است و یکسال با انجمن مخترعین و انجمن استعدادهای برتر همکاری داشت.

وی گفت: فرزندم بطور همزمان نیز جایزه ویژه افتخار از کشور تایوان را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۶۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محبوبیت زیاد: دو ستاره بایرن دنبال پیراهن وینی

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید شب گذشته در چهارچوب دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه خانگی بایرن مونیخ و در حضور هواداران این تیم روبروی آنها قرار گرفت و با تساوی 2-2 متوقف شد.

با این نتیجه تکلیف تیم صعود کننده به دیدار فینال رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان مشخص نشده و همه چیز به نتیجه بازی برگشت که قرار است هفته آینده در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار شود بستگی دارد و هر دو تیم امید زیادی برای صعود دارند.

وینیسیوس جونیور ستاره بی‌چون و چرای تیمش در این بازی بود و موفق شد هر دو گل رئال مادرید را وارد دروازه مانوئل نویر کند. او یک گل را در نیمه اول روی پاس گل زیبای تونی کروس به ثمر رساند و گل دوم را هم در فاصله هفت دقیقه تا پایان بازی از روی نقطه پنالتی وارد دروازه حریف کرد.

بازی خوب و درخشان او در این دیدار باعث شد که به عنوان بهترین بازیکن زمین هم انتخاب شود و به نظر می‌رسد که او در بین بازیکنان بایرن از محبوبیت بسیاری برخوردار است. موسیالا و کین هر دو پس از پایان این بازی به دنبال این بودند که پیراهنشان را با او عوض کنند و موفق به انجام این کار هم شدند.

دیگر خبرها

  • اسلامی: ایران در المپیاد مخترعین مقام اول را کسب کرد
  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد
  • محبوبیت زیاد: دو ستاره بایرن دنبال پیراهن وینی
  • با 11 مدال طلای کشتی، توقع یک طلا از تیم ملی، واقعا بی‌انصافی است
  • خوزستان برای اولین بار به طلای المپیک فکر می‌کند
  • برای رسیدن به طلای آسیا برنامه داشتم/ اسپانسر دارم اما کافی نیست
  • گسترش خیزش جهانی دانشجویان حامی فلسطین / پلیس آمریکا دانشگاه کلمبیا را محاصره کرده است + فیلم
  • انتقال نافرجام «شروین بزرگ» به پرسپولیس، سرخ ها را نقره داغ کرد!
  • ۲ مدال برنز؛ دستاورد ساواته ایران در بلغارستان
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است