Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تحريف سخنان رييس‌جمهور با برداشت نادرست، تاکيد مطهري بر رسيدگي قوه قضاييه به پرونده توهين‌کنندگان به رئيس‌جمهور، گلايه سخنگوي وزارت امور خارجه از نامهرباني‌ها به ظريف، برگزاري همايش سراسري قوه قضاييه، معرفي 3 نفر را در ارتباط با پرونده توهين به رييس‌جمهور از سوي وزارت اطلاعات،تعدادي از نمايندگان سوال از رئيس‌جمهور را پس گرفتند، آغاز رزمايش امنيت و اقتدار پايدار 96 در پهنه درياي خزر، آغاز زنجيره مقاومت از تهران، اعتراض به پاريس در مورد نشست منافقين، آزادي موصل با بهره گيري مردم عراق با بهره‌ گيري از تجربيات « بسيج» و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله گزيده اخبار سياسي ايسنا در روز يکشنبه، يازدهم تير ماه 1396 است.


رييس‌جمهور در حاشيه اجلاس سران سه قوه در جمع خبرنگاران با بيان اينکه اعضاي کابينه دوازدهم در مسير جوانگرايي انتخاب خواهند شد، گفت که دولت دوازدهم بايد داراي کابينه‌اي باشد که بتواند کارآمدي بيشتري براي تحقق اهداف دولت دوازدهم داشته باشد. همچنين حسن روحاني در نامه‌اي خطاب به رئيس مجلس شوراي اسلامي خواستار استرداد لايحه «اصلاح قانون کار» و «عضويت دولت جمهوري اسلامي ايران در صندوق همبستگي اسلامي براي توسعه وابسته به بانک توسعه اسلامي» شد.

زير نويس اشتباه صداوسيما در گزارش همايش سراسري قوه قضاييه باعث تحريف سخنان رييس‌جمهور شد.در جريان پخش مستقيم مراسم همايش سراسري قوه قضاييه با حضور روساي قواي سه گانه و مسئولان عالي قضايي کشور در سالن اجلاس سران رييس‌جمهور با اشاره به حساسيت‌هاي کار قضا با بيان اين‌که «ورود به دستگاه قضا نيازمند فداکاري بسياري است»، خاطرنشان کرد: من چند بار براي مسئوليت‌هايي به قوه قضاييه دعوت شدم اما ترسيدم که در اين قوه حضور يابم و هيچگاه جرات ورود به اين دستگاه را نکردم چرا که کاري بسيار سخت بر دوش قضات قرار دارد.
حجت الاسلام و المسلمين مجيد انصاري، معاون حقوقي رييس‌جمهور در مراسم سي و ششمين سالگرد شهيد محراب آيت الله صدوقي و ششمين بزرگداشت فرزند برومندش حجت السلام و المسلمين حاج شيخ محمدعلي صدوقي که در مجاورت آرامگاه اين دو يادگار انقلاب در پايگاه مردمي انقلاب در يزد(مسجد حظيره) برگزار شد، با بيان اينکه امام(ره) و يارانش همانند بسيج و سپاه متعلق به همه مردم ايران هستند، تصريح کرد:امام(ره) و يارانش اسوه‌هايي حسنه هستند که همانند بسيج و سپاه متعلق به همه مردم ايران هستند و به هيچ حزب و گروه خاصي تعلق ندارند.

نماينده تهران از پس گرفتن امضاي 22 نماينده درباره سوال از رئيس‌جمهور خبر داد و تاکيد کرد که طرح سوال از رئيس جمهور با توجه به باقي ماندن يک ماه تا پايان عمر دولت يازدهم صرفا شائبه سياسي کاري دارد. عليرضا رحيمي افزود: امروز در جلسه علني مجلس تعدادي از نمايندگان نامه‌اي با محتواي پس گرفتن امضايشان از طرح سوال از رئيس‌جمهور را امضا کردند که تعداد امضا کنندگان به 22 نفر رسيد.
معاون عمليات نيروي دريايي راهبردي ارتش ازآزمايش تجهيزات و سلاح هاي جديد در رزمايش دريايي امنيت و اقتدار پايدار 96 در پهنه درياي خزر خبر داد. دريادار دوم محمود موسوي صبح يکشنبه در نشست خبري رزمايش دريايي امنيت و اقتدار پايدار 96 در ستاد ناوگان شمال اظهار کرد: رزمايش امنيت و اقتدار پايدار 96 از سلسله تمرينات و رزمايشهاي ساليانه نيروي دريايي ارتش در پهنه درياي خزر است. همچنين فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دريايي امام رضا(ع) نيروي دريايي ارتش از آغاز رزمايش امنيت و اقتدار پايدار 96 در پهنه درياي خزر خبر داد.
رييس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينکه مردم عراق با بهره‌ گيري از تجربيات «بسيج» توانستند موصل را آزاد کنندگفت: مردم عراق با بسيج مردمي توانستند موصل را از اشغال گروه هاي تروريستي – تکفيري آزاد کنند. سردار غلامحسين غيب پرور با اشاره به حضور نيروهاي مردمي در کنار قواي مسلح عراقي براي آزاد سازي مناطق اشغال شده توسط داعش گفت: پس از خيانت برخي مسئولان محلي موصل و اشغال اين مناطق توسط داعش، آمريکايي ها عنوان مي‌کردند که آزادي اين مناطق از دست تروريست‌ها بيش از 10 سال طول مي‌کشد اما همگان شاهد بودند که ملت مسلمان عراق با حضور نيروهاي مردمي و داوطلب توانست در مدت نسبتا کوتاهي با برنامه ريزي مرحله به مرحله اين مناطق را آزاد نمايد.

علي مطهري، نايب رييس مجلس که اداره جلسه علني صبح امروز(يکشنبه) مجلس را بر عهده داشت، در نطق پيش از دستور خود با بيان اينکه حادثه توهين به رئيس جمهور محترم در روز قدس شيريني حماسه حضور مردم در اين روز را کمي تلخ کرد، گفت: ناخودآگاه به نفع صهيونيست ها رفتار شد، از قوه قضائيه مي خواهيم به اقدام خود در رسيدگي به پرونده متهمان اين حادثه تا حصول به نتيجه نهايي و اعلام آن به مردم قاطعانه ادامه دهد.
طرح مقابله با تحريم هاي آمريکا

بررسي فوريت طرح "مقابله با تحريم‌هاي آمريکا" به تعويق افتاد. نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت که به دليل موارد کاري متعدد مجلس، طرح مقابله با اقدامات ماجراجويانه و تروريستي آمريکا امروز در صحن علني مطرح نخواهد شد. کمال دهقاني اظهار کرد: طرح مقابله با اقدامات ماجراجويانه و تروريستي آمريکا که قرار بود فوريت آن امروز (يکشنبه) در صحن علني به بحث و بررسي گذاشته شود به دليل موارد کاري متعدد مجلس به روزهاي آينده موکول شد که احتمالاً تا آخر هفته فوريت اين طرح مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
در همين ارتباط رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در حاشيه جلسه علني امروز (يکشنبه) مجلس در جمع خبرنگاران با بيان اينکه «احتمالاً يکشنبه آينده طرح مقابله با اقدامات ماجراجويانه و تروريستي آمريکا در صحن علني مجلس مطرح مي‌شود» گفت که براي اين منظور جلسه هماهنگي بين فراکسيون‌هاي مجلس برگزار خواهد شد. علاءالدين بروجردي با تاکيد بر اينکه فراکسيون‌هاي مجلس براي بررسي طرح مقابله با تحريم‌هاي آمريکا هماهنگي مي‌کنند، گفت که تا آخر اين هفته جلسه هماهنگي بين فراکسيون‌هاي مجلس برگزار خواهد شد تا همه فراکسيون‌ها براي بررسي طرح اقدامات ماجراجويانه و تروريستي آمريکا همداستان شوند. وي با اشاره به طرح مقابله با اقدامات خصمانه سناي آمريکا گفت: با وجودي که مجلس در طول 10 روز گذشته تعطيل بود جلسات متعددي با همکاري مرکز پژوهش‌ها و کارشناسان مربوطه برگزار شد که خروجي آن تهيه طرحي متقابل با طراحي آمريکايي‌ها است. يکي از مهمترين محورهاي اين طرح حمايت جدي مجلس از برنامه‌هاي موشکي است چون براي بازدارندگي در برابر تهاجمات احتمالي دشمن و تهديدات مستمر آنان سلاح ديگري جز توانمندي موشکي نداريم.
***
رئيس مجلس شوراي اسلامي در پيامي آزادي شهر موصل از عناصر تروريست تکفيري را به رئيس مجلس نمايندگان جمهوري عراق تبريک گفت و افزود: آزادي موصل گام مهمي در مسير تثبيت امنيت و آرامش پايدار منطقه است.
عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي که براي پاسخ به سوال کريمي قدوسي نماينده مشهد در مورد خريد هواپيما براي صنعت هوايي در مجلس حضور داشت، اظهار کرد: براي همه کاملا روشن است. يکي از صنايعي که در جريان تحريم ظالمانه بيشترين آسيب را ديد صنعت هوانوردي هم در زيرساخت ها و هم در ناوبري بود. وي باشاره به اينکه خريد هواپيما هيچ تعهدي براي دولت نداشته است گفت: خريد هواپيما بدون تعهد دولت صورت گرفته و با ضمانت شرکت هما اين خريدها انجام شده است.

علي‌اکبر ولايتي در مراسم افتتاحيه هفتمين بازار فيلم اسلامي که در سالن همايش‌هاي آستان قدس رضوي برگزار شد، اظهار کرد: زنجيره مقاومت از تهران آغاز شده استو به ديرالزور، رقه، دمشق، بيروت و مديترانه رسيده و اين بسيار حساس است، نقشه آمريکايي‌ها نيز به نتيجه نرسيد. رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت افزود:آمريکا سر و صدا زياد دارد اما آقاي ترامپ يک هوچي و تبليغاتچي است، مراکز فساد و قمارخانه را اداره کرده، از راه نامشروع به ثروت رسيده و پول سعودي‌ها را تلکه کرده است و همين گونه مي‌خواهد دنيا را اداره کند.
سخنگوي وزارت امور خارجه ايران با اشاره به سفر هفته گذشته محمدجواد ظريف به سه کشور آلمان، فرانسه و ايتاليا و ديدارهايي که وي در طول اين سفر انجام داد، تصريح کرد: در جريان اين سفر استقبال خوب و عزت‌مندانه‌اي از سوي مقامات عالي‌رتبه اين سه کشور از آقاي ظريف و هيات همراه صورت گرفت. قاسمي با اشاره به برخي از نامهرباني‌هايي که نسبت به مسائل کلان کشور و افرادي که در راستاي منافع ملي کشور تلاش مي‌کنند از جمله وزير امور خارجه و به کف خيابان آوردن مسائل سياست خارجي توسط برخي افراد گفت: اينگونه رفتارها با اخلاق انساني و فرهنگ ايراني اسلامي سازگار نيست.
اين ديپلمات ارشد ايرانبا اشاره به اينکه نسبت به اقدام پاريس در دادن مجوز به تجمع منافقبن در فرانسه اعتراص لازم صورت گرفته است تاکيد کرد: بي‌شک در اين خصوص طرف فرانسوي دچار يک خطاي جدي در مورد اين گروه تروريستي است. تروريست‌ها همه جا تروريست هستند و پاريس بايد در اين مورد از داشتن استانداردهاي دوگانه پرهيز کند.

مرکز کنترل تسليحات و منع اشاعه هسته‌اي نسبت به لفاظي‌هاي آمريکا در قبال ايران و تاثير آن در به خطر افتادن برجام هشدار داد. مرکز کنترل تسليحات و منع اشاعه هسته‌اي که يک سازمان مستقر در واشنگتن براي ارتقاء صلح و امنيت از طريق پژوهش و تحليل‌هاي کارشناسي به شمار مي‌آيد، با انتشار پيامي در صفحه توييتر خود به لفاظي‌هاي اخير مقامات آمريکايي در قبال ايران، ازجمله نيکي هيلي، نماينده آمريکا در سازمان ملل واکنش نشان داد. اين سازمان غير دولتي در پيام خود آورده است: لفاظي‌هاي آمريکا در قبال ايران مي‌تواند برجام را به خطر بيندازد. توافقي که سازمان ملل و اتحاديه اروپا از آن تمجيد مي‌کنند.


وزير خارجه قطر گفت: ايران همسايه ماست و ما شروط کشورهاي تحريم کننده را رد مي کنيم. محمد بن عبدالرحمن آل ثاني با بيان اينکه قطر خواستار ايجاد روابطي مثبت و سازنده با ايران هستيم گفت: دوحه شروط کشورهاي تحريم‌کننده را رد مي کند و اين شروط مخالف قوانين بين‌المللي هستند و علي رغم اينکه کشورهاي تحريم کننده مذاکرات را رد مي کنند اما کشور قطر خواستار تعاملي سازنده است.
علي شمخاني صبح امروز در مراسم افتتاحيه نهمين اجلاس اتحاديه راديو و تلويزيون هاي اسلامي در مشهد با اشاره به اينکه حضورمستشاري ايران در عراق و سوريه به دليل دفاع از محور مقاومت است گفت:حضورمستشاري ايران در عراق و سوريه در واقع به دليل دفاع از محور مقاومت و مقابله با عناصر تروريستي و تکفيري است که در جنگ نيابتي دشمنان، تبديل به سياهي لشکر آنان شده و خون مردم بيگناه را به زمين مي ريزند. وي همچنين در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي درباره آزاد سازي موصل عراق گفت: مردم عراق ثابت کردند امنيت خريدني نيست و به جاي اعتماد به قدرت‌هاي خارجي با اتکا به خود و بسيج مردمي شکل گرفته بر اساس فتواي مرجعيت به اين پيروزي دست يافتند. نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي در مصاحبه با خبرنگاران افزود: امروز عراق به برکت بسيج مردمي داراي سازمان دفاعي ثابت و مستحکم در برابر تهديدات حال و آينده است.
يک وکيل دادگستري ضمن اينکه عملکرد قوه قضاييه در تهيه لوايح قضايي را مثبت ارزيابي کرد و آن را منجر به تصويب قانون مجازات اسلامي و قانون آيين دادرسي کيفري در سال هاي اخير دانست، افزود: مرجع اجراي اين قوانين در حال حاضر قوه قضائيه است و اقل انتظار از دستگاه قضايي آن است که تمامي مفاد اين قوانين بدون هيچ کم و کاستي عملي و اجرايي شود.

دادستان تهران با اشاره به اينکه وزارت اطلاعات 3 نفر را در ارتباط با پرونده توهين به رييس‌جمهور به دادستاني معرفي کرده است گفت: در گزارشي که وزارت اطلاعات براي ما ارسال کرده سه نفر از متهمان معرفي شدند و قول داده شد که بقيه را نيز معرفي کنند.عباس جعفري دولت آبادي در حاشيه همايش سراسري قوه قضاييه در جمع خبرنگاران، در ارتباط با احضار برخي افرادا به دليل جرائم انتخاباتي اظهار کرد: استانداران احضار شده در دادسرا حضور يافتند و از آن ها تحقيقات به عمل آمد، پرونده آن‌ها در حال تحميل شدن است، ولي هنوز به نتيجه نهايي نرسيده است.
همايش سراسري قوه قضاييه به‌مناسبت هفته قوه قضاييه صبح امروز (يکشنبه) با حضور سران قوا و مسئولان عالي رتبه قضايي در سالن اجلاس سران برگزار شد که اخبار مربوط به اين همايش را ميتوانيد اينجا دنبال کنيد.

انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۶۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای هوادار خاطی سپاهان اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، درباره گزارش ابرازی علیه هوادار منتسب به باشگاه سپاهان اصفهان مبنی بر ارتکاب رفتار توهین آمیز در ورزشگاه آزادی در جریان مسابقه دو تیم پرسپولیس و سپاهان در مورخ ۱۴۰۳/۲/۱۲ از سری رقابت‌های لیگ برتر کشور، با توجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده و با عنایت به مفاد مطالب عنوان شده از سوی هوادار موضوع گزارش که در جریان تحقیقات هویت نامبرده نصرا…گرگزن مشخص شده است و اظهارات وی از مصادیق هتک حرمت و توهین محسوب می‌شود، بنابراین مستند به مواد ۶۰ و ۷۱ مقررات انضباطی نامبرده به مدت ۱۰ سال از ورود به کلیه ورزشگاه‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی کشور محروم خواهد بود.

رأی صادره با لحاظ ماده ۸۹ مقررات موصوف قابل اجرا بوده و ظرف مدت ۷ روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی در کمیته استیناف فدراسیون خواهد بود.

ضمناً پرونده جهت رسیدگی به تخلفات سایر اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی مفتوح خواهد بود.

کد خبر 6096384

دیگر خبرها

  • ۴ نفر در ارتباط با پرونده گم‌شدن دختر کلاله‌ای دستگیر شدند
  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • رای هوادار خاطی سپاهان اعلام شد
  • رئیس جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور
  • جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور با حضور معاون رييس جمهور/همت ۱۰۰ میلیارد تومانی خیرین
  • رئیس‌جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • رییس‌جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • رییس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد