Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: دولت باید ادبیات دیپلماسی خارجی خود را به‌ویژه در مقابله با اروپا و آمریکا تغییر دهد و لحن آشتی‌جویانه به‌هیچ‌وجه متناسب با نوع دشمنی آمریکا نیست.

به گزارش تسنیم، محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران حزب با اشاره به گزارش سازمان ملل و اظهارات اخیر دبیرکل این سازمان گفت: سازمان ملل در همراهی با آمریکا در نقض برجام تردید ندارد، بنابراین دولت باید مراقبت کرده و به این امر اعتراض کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حبیبی اظهار داشت: گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نیز سازمان ملل در مورد برجام هیچ اشاره‌ای به بدعهدی و نقض عهد آمریکایی‌ها ندارد و یک‌سویه در مورد اقدامات ایران اظهار نظر می‌کند. گویی هیچ تعهدی در برجام از سوی آمریکا و پنج کشور دیگر نبوده است.

وی در مورد ادعای نقض قطعنامه 2231 از سوی ایران و موضع‌گیری مشترک نماینده آمریکا در سازمان ملل و گوترش دبیرکل سازمان ملل گفت: در بسیاری از مواقع سازمان ملل تحت نفوذ آمریکا تصمیم‌گیری کرده است.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به سفر وزیر امور خارجه کشورمان به اروپا تأکید کرد: شایسته است که وزیر امور خارجه گزارش سفر را به ملت ارائه دهد زیرا روابط اروپا و ایران نیاز به یک بازنگری جدی دارد. اتحادیه اروپا در وضع تحریم‌های جدید به آمریکا پیوسته است و فهرستی جدید را به تصویب رسانده است.

حبیبی افزود: اینکه خیال کنیم اروپایی‌ها مسیری به‌جز آمریکا در برجام طی می‌کنند، تصور نادرستی است. آمریکایی‌ها سر خصومت با ایرانی‌ها را دارند و جز به شکست و عقب‌نشینی جمهوری اسلامی به چیز دیگر فکر نمی‌کنند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در مورد حاشیه‌سازی‌های رئیس‌جمهور در مورد منشأ مشروعیت ولایت، حمله به سپاه و… گفت: حاشیه‌سازی در هر صورت به‌ضرر دولت است. آقای رئیس‌جمهور نباید خود به حاشیه‌سازی بپردازند اما متأسفانه در مواقعی پرداخته‌اند.

حبیبی در ادامه با اشاره به رفتار‌های اخیر آمریکا در وضع تحریم‌های جدید و ضرورت واکنش متقابل مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس باید طرح خود را در مورد مقابله با نقض مکرر برجام ارائه دهد و به اجرای آن مصر باشد.

وی به تحولات منطقه اشاره و تصریح کرد: داعش آخرین نفس‌ها را در سوریه و عراق می‌کشد. تروریستها در این دو کشور در حال نابودی هستند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌خواستند بغداد را با البغدادی فتح کنند و پروژه تجزیه عراق را کلید بزنند. آنها به مسئولان عراقی گفته بودند "20 سال طول می‌کشد تا شما بتوانید بر داعش پیروز شوید" اما مقاومت با تکیه بر نیروهای مردمی، شر تروریسم را از عراق کندند.

حبیبی با بیان اینکه در سوریه نیز تروریستها نفس‌های آخر خود را می‌کشند، گفت: آمریکایی‌ها فوق‌العاده از این مسئله عصبانی هستند چراکه نقشه‌های شوم آنها برباد رفته است.

وی با اشاره به مصادره برج بنیاد علوی در نیویورک اظهار کرد: آمریکایی‌ها دائماً بر اوراق سیاه پرونده ارتباط با ایران می‌افزایند و همان‌طوری که بارها گفته‌ایم داشتن حسن نیت به آنها یک اشتباه استراتژیک است.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: دولت باید ادبیات دیپلماسی خارجی خود را به‌ویژه در مقابله با اروپا و آمریکا تغییر دهد. لحن آشتی‌جویانه و سازش به هیچ وجه متناسب با نوع دشمنی و خصومت‌ورزی آمریکا نیست.

حبیبی با اشاره به اظهارات سخنگوی قوه قضائیه در نماز جمعه تهران که گفت «شواهد نشان می‌دهد فتنه جدیدی در راه است»، تأکید کرد: مناسبت سالگرد 18 تیر 78 در راه است. البته ملت ایران پاسخ توطئه 18 تیر را با قدرت در 23 تیر همان سال دادند و توطئه فتنه 88 را نیز در 9 دی ماه همان سال با اقتدار کامل خنثی کردند اما باید توجه داشت که دشمن دست از دشمنی برنداشته است.

وی افزود: البته اظهارات اخیر آمریکایی‌ها و اتحادیه اروپا علیه سپاه و نهادهای امنیتی مطلب جدیدی نیست ولی هشداری بر ضرورت هوشیاری بیشتر ملت ما و نهادهای ذی‌ربط در نظام است.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به لغو 584 قانون در جلسه علنی روز 16 فروردین 96 مجلس شورای اسلامی گفت: میان قوانین لغوشده قانون تابعیت مصوب سال 1308 و متمم مصوب 1309 آن است. اگر این قانون هنوز به‌قوت خود باقی است چرا وفق این قانون با دوتابعیتی‌ها برخورد نشده است. اگر به‌قوت خود باقی نیست پس چرا آن را لغو کردند؟!

حبیبی افزود: مطابق این قانون دوتابعیتی‌ها حق تصدی مقامات دولتی از قبیل وزیر، وکیل، معاونت وزیر و عضویت در شورای شهر را ندارند و از هرگونه شغل دولتی محروم هستند. همین دوتابعیتی‌ها حق مالکیت اموال غیرمنقول را هم ندارند. دستگاه‌های نظارتی و امنیتی در اجرای این قانون چه کردند که امروز دچار مدیران دوتابعیتی هستیم و کسی هم پاسخگو نیست؟

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۶۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون دبیرکل حزب‌الله: مقاومت لبنان آماده جنگ است اما آن را نمی‌خواهد/ بر اساس داده‌ها، صهیونیست‌ها ناتوان هستند و علاقه‌ای به جنگ ندارند/ مقاومت نیز منفعتی در جنگ گسترده نمی‌بیند

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در گفت وگو با شبکه المنار گفت که حمله ایران به اسرائیل نشان داد که این کشور در مقابل هرگونه اقدام خصمانه‌ای ساکت نمی‌ماند.

ایرنا به نقل از المنار نوشت: شیخ نعیم قاسم افزود: حمله ایران یک اعلام عملی بود مبنی بر اینکه نمی‌تواند در صورت حمله به آن، ساکت بماند.

وی همچنین خطاب به رژیم صهیونیستی، گفت: مقاومت لبنان آماده جنگ است اما آن را نمی‌خواهد و بر اساس داده‌ها، صهیونیست‌ها ناتوان هستند و علاقه‌ای به جنگ ندارند و مقاومت نیز منفعتی در جنگ گسترده نمی‌بیند.

معاون دبیرکل حزب الله افزود: آنچه در جنوب انجام دادیم دفاع پیشگیرانه با هدف حمایت از غزه، حفاظت از لبنان و بازدارندگی (رژیم) اسرائیل نام دارد.

وی اضافه کرد: توانایی حزب‌الله در آسیب رساندن به رژیم صهیونیستی را نباید دست کم گرفت؛ آنچه در جبهه جنوب انجام شد تنها بخشی از توانایی‌ها بود و آنچه پنهان است، بیشتر است.

نعیم قاسم در ادامه با تاکید براینکه مقاومت در جنگ غزه پیروز است، گفت: آنچه که مقاومت لبنان از قدرت و تسلیحات خود به نمایش گذاشت، تنها بخش کوچکی از قابلیت‌های آن است.

معاون دبیرکل حزب الله افزود: پس از هفت ماه جنگ در غزه، رژیم صهیونیستی نتوانست به استحکامات مقاومت نفوذ کند و آنها را از بین ببرد و گروه‌های مقاومت فلسطین اطمینان دادند که می‌توانند ماه‌ها در مقابل دشمن به جنگ ادامه دهند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه مقاومت در غزه محاصره شده و توانایی‌های آن محدود است؛ گفت: اما دشمن از سوی بسیاری از کشورها حمایت می‌شود که برای دستیابی به ۲ هدف خود یعنی نابودی حماس و بازگرداندن اسرا، توانایی‌های خود را در خدمت این رژیم قرار داده‌اند.

نعیم قاسم افزود: با این حال محور مقاومت پیروز شد زیرا دشمن صهیونیستی را از دستیابی به اهداف خود یعنی سرکوب مقاومت و آزادی گروگان‌ها بازداشت.

معاون دبیرکل حزب الله همچنین درباره آتش‌بس در غزه نیز گفت که پذیرش هرگونه پیشنهاد یا توافقی که شامل آتش‌بس کامل در غزه نباشد، برای مقاومت دشوار است.

وی در ادامه به تحت فشار بودن جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا اشاره کرد و افزود: بایدن در حال حاضر در داخل و خارج از کشورش تحت فشار است و در آستانه شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری قرار دارد و به همین دلیل است که با اعمال فشار برای برقراری آتش‌بس حتی به صورت موقت تلاش می‌کند خود را سفید کند.

نعیم قاسم با بیان اینکه فشار آمریکا بر (رژیم) اسرائیل همچنان ملایم است وگرنه از کمک نظامی به تل‌آویو خودداری می‌کرد، گفت: اظهارات واشنگتن ریاکارانه است و در مورد قصدش برای پایان دادن به تجاوز به غزه جدی نیست.

این مقام حزب الله لبنان در ادامه افزود: صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها متوجه خواهند شد که با این نوع تجاوز، مقاومت پایداری را ایجاد کرده‌اند.

وی همچنین از خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی در آمریکا قدردانی کرد و این اقدام مردمی را در تغییر دولت، مهم دانست.

دانشجویان آمریکایی دانشگاه‌های مختلف آمریکا طی چند هفته اخیر با برگزاری تظاهرات دانشجویی خواستار برقراری آتش‌بس کامل در غزه و پایان دادن به سرمایه‌گذاری دانشگاه‌های خود در شرکت‌های حامی اسرائیل شده‌اند.

اگرچه رژیم اسرائیل این جنبش دانشجویی را «یهودستیزانه» می‌خواند، اما برگزارکنندگان این جنبش که در میان آنها افراد یهودی حضور دارند، این اتهام را رد و تصریح می‌کنند که حرکت آنها درخواستی صلح‌آمیز برای حمایت از فلسطین است.

دیگر خبرها

  • تجمعات در آمریکا از روی انسانیت و عدالت خواهی است
  • آشتی صلاح و کلوپ با گلی دراماتیک؛ ستاره مصری درخشید و لیورپول را نجات داد
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • پیشنهادات امیرعبداللهیان به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی
  • جان جیمز یوبل، فعال ضدصهیونیسم در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی جنایات اسرائیل را مستندسازی کند
  • جان جیمز یوبل فعال ضدصهیونیسم آمریکایی در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • پیشنهادهای ایران به سازمان همکاری اسلامی درباره غزه
  • امیرعبداللهیان با دبیزکل سازمان همکاری‌های اسلامی دیدار کرد
  • معاون دبیرکل حزب‌الله: مقاومت لبنان آماده جنگ است اما آن را نمی‌خواهد/ بر اساس داده‌ها، صهیونیست‌ها ناتوان هستند و علاقه‌ای به جنگ ندارند/ مقاومت نیز منفعتی در جنگ گسترده نمی‌بیند