Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@13:21:00 GMT

پیله‌وران ۸۰۰تن پیله تر ابریشم فروختند

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۷۶۵۲۰

پیله‌وران ۸۰۰تن پیله تر ابریشم فروختند

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت : پرورش دهندگان کرم ابریشم در کشور از اردیبهشت ماه تاکنون حدود 800 تن پیله تر تولیدی خود را در بازار فروخته اند.

علی اصغر داداش پور، افزود : نوغانداران کشور از محل فروش این میزان پیله تر ابریشم بیش از 200 میلیارد ریال درآمد کسب کرده اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی افزود : دولت امسال برای خرید تضمینی هر کیلو پیله تر ابریشم قیمت 18 هزار و 104 تومان را تعیین کرده است در حالیکه این فرآورده در بازار توسط بخش خصوصی با میانگین قیمت هر کیلو پیله تر 25 هزار تومان خریداری می شود که نشان از رونق روز افزون این صنعت در کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داداش پور خاطرنشان کرد : با این روند هم سود بیشتری نصیب نوغانداران کشور می شود و هم بار مالی برای دولت ندارد .

این مسئول یادآور شد: از سال 93 با تاسیس مرکز توسعه نوغانداری کشور، به صورت تجمعی ، قیمت خرید تضمینی پیله تر ابریشم در راستای منطقی تر شدن قیمت و تشویق نوغانداران به این صنعت ، 53 درصد افزایش یافت و 11 هزار تومان سال 92 به 18 هزار و 104 تومان فعلی رسیده است.

وی گفت : امسال 28 هزار جعبه تخم نوغان با قیمت ثابت 14 سال اخیر یعنی هر جعبه هفت هزار و 500 تومان بین نوغانداران 20 استان کشور توزیع شد که از این میزان 13 هزار جعبه آن در استان گیلان توزیع شده است .

داداش پور تصریح کرد : با احتساب متوسط تولید هر جعبه بیش از 30 کیلوگرم پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت بیش از 900 تن پیله تر ابریشم ، تولید و به بازار عرضه شود .

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور خاطرنشان کرد : اکنون 14 هزار هکتار توتستان در کشور برای پرورش کرم ابریشم وجود دارد که از این میزان 6 هزار هکتار آن در استان گیلان است .

میزان تولید پیله تر امسال استان گیلان 400 تن پیش بینی شده است . سال گذشته نیز 900 تن پیله تر در کشور تولید شد ، 95 درصد از نخ حاصل از ابریشم کشی پیله تر به مصرف بافت فرش های ابریشمی می رسد.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۶۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنزین در امارات گران می‌شود

کمیته قیمت سوخت امارات متحده عربی اعلام کرد که قیمت بنزین در این کشور از ماه آینده افزایش می‌یابد، در حالی که گازوئیل ارزان تر خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، کمیته قیمت سوخت امارات متحده عربی روز سه شنبه اعلام کرد که قیمت بنزین در این کشور از ماه آینده افزایش می‌یابد در حالی که گازوئیل ارزان تر خواهد شد.

قیمت‌ها در ماه‌های فوریه، مارس و آوریل پس از کاهش در ماه‌های نوامبر، دسامبر و ژانویه افزایش یافت که منعکس کننده روند بازار جهانی نفت بود.

بر اساس این گزارش، امارات در سال 2015 قیمت سوخت را آزاد کرد تا به آن اجازه دهد مطابق با بازار حرکت کند. در سال 2020، پس از شروع همه‌گیری کووید-19، مقامات این کشور قیمت‌ها را ثابت کردند و سپس در مارس 2021 این محدودیت برداشته شد.

قیمت نفت در هفته‌های اخیر بی‌ثبات بوده است چرا که نگرانی‌ها در مورد تنش‌های نظامی در خارومیانه نسبت به ترس از کند شدن تقاضا در شرایط افزایش تورم، بیشتر بوده است.

شاخص برنت، معیار دو سوم نفت جهان، در ساعت 11:09 صبح روز سه شنبه به وقت امارات با 0.06 درصد کاهش به 88.35 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت هفته گذشته به دلیل کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا و تداوم نگرانی‌ها درباره عرضه خاورمیانه افزایش هفتگی را ثبت کرد.

قیمت نفت خام در سال جاری حدود 15 درصد افزایش یافته است که بخشی از آن به دلیل کاهش تولید توسط گروه تولیدکنندگان اوپک پلاس بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه بی فایده است
  • توسعه مناسبات تبریز با شهرهای استراتژیک مسیر جاده ابریشم
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • تولید ۲۹ درصد از پیله ابریشم کشور در گیلان
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود
  • وعده‌های پوچ نمکی بر زخم اهالی شهرک ابریشم چهارباغ
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان