Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@17:45:30 GMT

شاگرد اول‌های بهاری بورس معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۷۶۹۷۶

شاگرد اول‌های بهاری بورس معرفی شدند

فهرست ۵۰ شرکت فعال‌تر بورس تهران برای سه ماهه نخست امسال اعلام شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ فهرست 50 شرکت فعال‌تر بورس تهران برای سه ماهه نخست امسال به‌روز شد و از این لیست 20 شرکت خارج و 20 شرکت جدید اضافه شدند.

بر این اساس، در دوره جاری نمادهای وغدیر، کگل، حکشتی، چادرملو، رانفور، فخوز، شپدیس، وصندوق، بفجر، ونوین، وکار، وانصار، شبریز، شفن، شبهرن، تیپیکو، شیران، برکت، شیراز، وبشهر از 50 شرکت فعال تر بورس تهران خارج و نمادهای دعبید، شپلی، ولساپا، پکرمان، وبیمه، خزامیا، ثاژن، فباهنر، خبهمن، دجابر، فنوال، کماسه، خاور، شپاکسا، رتاپ، خکاوه، واتی، وخارزم، البرز و کسرا به این فهرست اضافه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که پالایش نفت بندرعباس، گروه مپنا، گسترش نفت و گاز پارسیان، توسعه معادن و فلزات و مدیریت سرمایه گذاری امید ایران نیز پنج شرکت فعال‌تر بورس اوراق بهادار در بهار سال 96 بودند.

همچنین شرکتهای سایپا، پتروشیمی مبین، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، مخابرات ایران، آسان پرداخت پرشین، ایران خودرو، صنایع آذرآب، ایران ترانسفو، پارس خودرو، لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی در رتبه‌های ششم تا پانزدهم جدول فعال‌ترین شرکتهای بورسی در این مدت قرار دارند.

از سویی دیگر رتبه‌های 16 تا 30 این فهرست نیز برای شرکتهای بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی خارک، پالایش نفت اصفهان، پلی اکریل، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، لیزینگ رایان سایپا، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، گروه صنعتی بارز، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت تهران، سرمایه‌گذاری صنعت بیمه، فولاد خراسان، سرمایه گذاری سایپا و ملی صنایع مس ایران به ثبت رسیده است.

بر اساس این گزارش شرکتهای پتروشیمی جم، زامیاد، سخت آژند، بانک تجارت، شرکت ارتباطات سیار ایران، ماشین‌سازی اراک، مس شهید باهنر، گروه بهمن، داروسازی جابر ابن حیان، نورد آلومینیوم، تامین ماسه ریخته گری، ایران خودرودیزل، پاکسان، تجارت الکترونیک پارسیان، پتروشیمی شازند، سایپا دیزل، سرمایه‌گذاری آتیه دماوند، سرمایه‌گذاری خوارزمی، بیمه البری و سرامیک‌های صنعتی اردکان در رتبه‌های 31 تا 50 را به خود اختصاص داده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: با توجه به تجربیات بورس‌های اوراق بهادار در سطح بین‌الملل، شناسایی شرکتهای ممتاز یا دارای موقعیت برتر اغلب بر پایه معیارهای نقدشوندگی سهام، میزان تاثیرگذاری شرکت بر بازار و برتری نسبتهای مالی انجام می‌شود.

بر این اساس شناسایی شرکتهای فعال‌تر در بورس اوراق بهادار تهران بر پایه ترکیبی از قدرت نقدشوندگی سهام و میزان دادوستد سهام در تالار معاملات (تعداد و ارزش سهام دادوستد شده)، تناوب دادوستد سهام در تالار معاملات (تعداد روزهای دادوستد شده و دفعات دادوستد شده) و معیار تاثیرگذاری شرکت بر بازار (میانگین تعداد سهام منتشر شده و میانگین ارزش جاری سهام شرکت در دوره بررسی) می‌باشد.

لازم به ذکر است 50 نماد فعال‌تر بورس برای یک دوره یک ساله محاسبه شده و هر سه ماه به روز می‌شود.

انتهای پیام/

R32365/P1012122/S7,84/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۶۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فعال بانک شهر در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک شهر، مدیران و کارشناسان بانک شهر با حضور در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ضمن تشریح دستاوردهای خود در شبکه بانکی و حمایت های صورت گرفته از فعالان صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به تبیین اهداف و برنامه های این بانک در حوزه انرژی می پردازند.

بانک شهر با حضور در این نمایشگاه علاوه بر تلاش مبنی بر همکاری بیشتر با مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید و برگزاری جلسات بازاریابی با فعالان صنعت نفت به انعقاد تفاهم نامه با تعدادی از شرکت های مهم و فعال این صنعت خواهد پرداخت.

نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از 19 تا 22 اردیبهشت ماه 1403 در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد و شرکت های فعال در این صنعت درکنار بانک ها، دستاوردها و محصولات خود را در معرض بازدید دست اندرکاران و متخصصان این صنعت قرار خواهند داد.

بانک شهر نیز با دعوت از تمامی فعالان صنعت نفت برای بازدید از این نمایشگاه؛ در غرفه این بانک واقع در سالن 44-2 به معرفی توانمندی‌های خود در نظام بانکی می‌پردازد.

دیگر خبرها

  • ده فراخوان جذب سرمایه‌گذاری در جشنواره شیخ بهایی اعلام می‌شود
  • حضور فعال بانک شهر در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی
  • شرکت مشاور سرمایه گذاری ترنج چقدر زیان ساخت؟
  • جزییات و زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌ عدالت
  • خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟
  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • آینده بورس در چند پرده
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته