Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها>چهارمحال و بختیاری - ایرنا نوشت : مشاور و مسئول امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری گفت: بیش از 40 هزار میلیارد ریال در فروردین ماه سال جاری بابت معوقات ایثارگران در دولت یازدهم پرداخت شده است.

حجت الاسلام پرویز ولی‌زاده روز یکشنبه در نشست مشاوران و ایثارگران منطقه 2 کشور با استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: این مبلغ بابت مطالبات و معوقات ایثارگران از سال 89 تاکنون بوده است که در سال 94 نیز با توجه به وضعیت اعتباری و مشکلات اقتصادی کشور درصدی از این میزان پرداخت و مابقی تا پایان سال 94 فروردین ماه امسال پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه هنوز معوقات و مطالبات سال گذشته جامعه ایثارگری به طور کامل پرداخت نشده است، پیش بینی کرد: معوقات ایثارگران تا پایان امسال پرداخت می شود.
وی به جایگاه ایثارگران در دولت تدبیر و امید اشاره و اظهار کرد: پس از 2 ماه از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران سال 90 تصویب و در سال 91 ابلاغ و اجرایی شد.
مسئول امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری افزود: اجرای این قانون تحول بزرگی در خدمات رسانی به جامعه ایثارگری از جمله پرداخت کامل هزینه درمان ایثارگران و اشتغال جامعه ایثارگری داشته است.
وی با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به خانه ها افزود: شهدا متعلق به هیچ حزب و گروهی نیستند.
وی با اشاره به معضل اشتغال جامعه ایثارگری افزود: این معضل نشات گرفته از کم کاری و بی توجهی دولت گذشته است که قانون مربوط به اشتغال جامعه ایثارگری را در استخدامی ها و جذب نیروی کار در دستگاه ها، اجرایی نکرده است.
حجت الاسلام ولی زاده افزود: 2 ماه مانده به پایان دولت دهم 500 هزار نفر در کشور استخدام شدند که طبق قانون خدمات جامع ایثارگران 25 درصد سهمیه این استخدامی ها مربوط به خانواده شهدا، 5 درصد مربوط به جانبازان و رزمندگان بالای 6 ماه بوده که اگر این تعداد استخدامی در دولت وقت عمل می شد نزدیک به 150 هزار نفر سهمیه خانواده ایثارگران جذب بازار کار می شدند که تنها 50 هزار نفر محقق شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به توجه دولت یازدهم به فرهنگ ایثار وشهادت و توجه به جامعه ایثارگری افزود: هم اکنون 40 درصد مدیران و مسئولان استان از جامعه و قشر ایثارگری هستند.
قاسم سلیمانی دشتکی افزود: با برنامه ریزی و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، توجه خاصی به اشتغال ایثارگران، ساماندهی گلزار شهدا و همچنین سرکشی و دیدار با خانواده شهدا شده است.
وی گفت: برگزاری یادواره شهدا در مناطق مختلف و همچنین برگزاری کنگره ملی شهدا از دیگر برنامه های اجرایی در دولت تدبیر و امید در راستای فرهنگ ایثار و شهادت است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اجرایی شدن مواد زیادی از قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در استان افزود: هم اینک یکهزار و 400 نفر از فرزندان جامعه ایثارگری استان بیکار هستند که دستگاه های اجرایی، موسسات و شرکت‌های خصوصی موظف به اختصاص 25 درصد از سهمیه استخدامی خود به اعضای خانواده ایثارگران هستند.
فریبرز نجفی افزود: سال گذشته 388 نفر از فرزندان جامعه ایثارگری استان مشغول به کار شدند.
وی از واگذاری زمین به جامعه ایثارگری استان در مرکز استان اشاره کرد و گفت: آمادگی لازم برای واگذاری زمین به جامعه ایثارگری واجد شرایط در استان وجود دارد.
وی با اشاره به طرح ساماندهی گلزار شهدای استان نیز افزود: در دولت تدبیر و امید اعتبارات ساماندهی گلزار شهدای استان 86 درصد افزایش داشته است.
نجفی افزود: هم اکنون 134 گلزار شهدای ساماندهی نشده داریم که بیشتر آنها تک مزاری و یا کمتر از 5 مزار شهید است.
گفتنی است ، نشست مشاوران و ایثارگران منطقه 2 کشور با حضور مشاوران استان های چهارمحال و بختیاری، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر در شهرکرد برگزار شد.

46

کلید واژه‌ها : استان چهارمحال و بختیاری -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۶۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدا در قائم شهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران کشور با حضور در منزل سه خانواده شهید در قائم شهر ازفداکاری‌ها و استقامت و بردباری خاندان شهدا تجلیل کردند.

قاضی زاده هاشمی در این دیدار‌ها ضمن ابلاغ پیام رئیس جمهور به خانواده شهدا از نزدیک با مسائل و مشکلات و متقابلا از نظرات و دیدگاه‌ها و توصیه‌های خانواده‌های معظم شهدا به مسئولان و خادمان ملت آشنا شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، حضور و دیدار مدیران ستادی بنیاد شهید به استان‌ها برای رسیدگی و نظارت بر عملکرد این نهاد در استان‌ها و برنامه ریزی و ارائه خدمات بهتر به جامعه ایثارگران را از اهداف سفر ادواری خود و هئیت همراه به استان‌ها و شهرستان‌های کشور عنوان کرد.

قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با خانواده سه شهید بزرگوار، برادران سعید، سعادت و سیامک طبری و شهیدان غلامرضا وغلامعلی معلمی و شهیدعلیرضا بزرگی دیدار کردند.

در این دیدار‌ها خانواده معظم شهدا نیز با آرزوی صحت و سلامتی و طول عمر با عزت برای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر لزوم توجه مسئولان به آرمان‌ها و تداوم راه شهدا در حفظ ارزش‌ها و دستاورد‌های نظام و ارائه خدمات بی منت بیشتر به مردم تاکید کرد.

آیت الله معلمی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائم شهر پدر شهیدان معلمی نیز در این دیدار از رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور خواست علاوه برضرورت توجه وخدمت رسانی به جامعه ایثارگران، اهتمام جدی به مسائل فرهنگی و ترویجی فرهنگ ایثار و شهادت در سطوح مختلف جامعه داشته باشند.

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار سهمیه استخدامی آموزش و پرورش سهم ایثارگران است
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • اعتبارات درمان ایثارگران ۱۰۰ درصد افزایش یافت
  • پرداخت معوقات کارگران در سیستان و بلوچستان به سه ماه کاهش پیدا کرده است
  • دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدا در قائم شهر
  • کاهش ۹ درصدی نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور
  • نرخ بیکاری جامعه ایثارگری به زیر ۹ درصد رسید
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت + جزییات
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت
  • واریز «هدیه روز معلم» به حساب فرهنگیان؛ امشب/ پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر