Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج - رئیس بخش واکسن‌های بی‌هوازی موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: تا پایان سال جاری حدود ۶ میلیون دز از واکسن انتروتوکسمی توکسوئیدی در این موسسه تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر رضا پیله چیان ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ظرفیت تولید واکسن‌های بی‌هوازی در این موسسه ۲۱۰ میلیون دز در سال است، اظهار کرد: این در حالی است که نیاز کشور به این نوع واکسن‌ها بر اساس اعلام سازمان دامپزشکی کشور، سالانه ۱۰۵ تا ۱۱۰ میلیون دز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تفکیک واکسن‌های بی‌هوازی تولیدشده در موسسه رازی، افزود: سالانه ۷۵ میلیون دز واکسن انتروتوکسمی چهار ظرفیتی، ۱۸ تا ۲۰ میلیون دز واکسن قانقاریا عفونی کبد و ۲ تا ۳ میلیون دز شاربن علامتی در این بخش تولید می‌شود که البته بر اساس نیاز، تولید این واکسن‌ها افزایش خواهد یافت.

رئیس بخش واکسن‌های بی‌هوازی موسسه رازی بابیان اینکه سال گذشته نیز همین مقدار واکسن تولید شد، خاطرنشان کرد: تولید این واکسن‌ها توسط موسسه رازی مرکز و شعب آن در سطح کشور است اما بخش عمده واکسن قانقاریای عفونی کبد گوسفند در شعبه مشهد این موسسه با روش ابداعی جدید تولید می‌شود.

وی ادامه داد: در این شعبه روش تولید واکسن در فرمانتور از سال ۱۳۷۲ پایه‌ریزی شد و در همین راستا حدود ۸۰ درصد واکسن قانقاریای عفونی کبد گوسفند با همین روش در موسسه رازی شعبه مشهد به تولید می‌رسد.

دکتر پیله چیان با اشاره به اینکه از سال ۱۳۷۴ طرح تولید واکسن انتروتوکسمی توکسوئیدی در موسسه رازی آغاز شد، گفت: مجوز تولید و کنترل واکسن انتروتوکسمی توکسوئیدی توسط موسسه رازی دریافت شده و با کنترل سازمان دامپزشکی کشور در سال جاری تولید می‌شود.

رئیس بخش واکسن‌های بی‌هوازی موسسه رازی تأکید کرد: تا پایان سال جاری حدود ۶ میلیون دز از این واکسن تولید می‌شود و از سال آینده نیز به‌طور رسمی میزان تولید این واکسن در موسسه رازی اعلام خواهد شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۷۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرزی‌ترین نقطه خراسان شمالی سینما خواهد داشت

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از صاحب سینما شدن شهرستان راز و جرگلان با همکاری موسسه سینما شهر خبر داد.

تقی صادقی امروز (۱۱ اردیبهشت ماه) گفت: تجهیزات سینمای راز و جرگلان با همکاری و مساعدت موسسه سینما شهر با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار خریده و این ماه در کانون فرهنگی و هنری شهید رجایی راز و جرگلان نصب خواهد شد.

وی به همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان برای در اختیار قرار دادن فضای مورد نیاز اشاره و بیان کرد: با نصب این تجهیزات مردم راز و جرگلان ۲۰ سال بعد از شهرستان شدن، سینما خواهند داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل، وی افزود: ظرفیت سالن برای تماشای فیلم ۱۲۰ نفر است و با راه‌اندازی این سینما، خراسان شمالی دارای هفت سینما در بخش دولتی خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمک میلیاردی یک موسسه خیریه به نیازمندان قزوینی
  • کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند
  • تاثیر ورزش شدید بر سرطان
  • مرزی‌ترین نقطه خراسان شمالی سینما خواهد داشت
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • عرضه ۳ اثر از سوره مهر یزد در نمایشگاه کتاب