Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح الگوی توسعه مشاغل خانگی در استان اصفهان با هدف کارآفرینی و اشتغال عملیاتی شد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: با همکاری کارگروه اشتغال در شهرستان ها، طرح های دارای مزیت و پشتیبان های توانمند مشاغل خانگی شناسایی و با تصویب در کارگروه اشتغال شهرستان، برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سید کمال الدین میرهادی افزود: در حال حاضر سقف این تسهیلات برای متقاضیان پشتیبان مشاغل خانگی 750 میلیون ریال و با اشتغالزایی 15 نفر است.
وی توجه و شناسایی ظرفیت ها و مزیت های نسبی و رقابتی مناطق، هدفمندی حمایت ها، توسعه رشته های نوین وفعالیت های شبکه ای و توانایی اتصال به بازار را از اهداف و موضوعات در نظرگرفته شده درمدل بازنگری شده مشاغل خانگی برشمرد.
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تاکید کرد: از نکات کلیدی این طرح جلب مشارکت فعالان و اشخاص حقیقی و حقوقی توانمند بخش خصوصی و غیردولتی و نیز مداخله توسعه ای دستگاه های اجرایی است.
به گفته میرهادی، فعالان اقتصادی و متقاضیان واجد شرایط برای کسب اطلاعات بیشتر از این طرح می توانند به اداره های تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان ها و یا دستگاه های اجرایی مجری طرح شامل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت مراجعه کنند.
وی با اشاره به گذشت پنج 5 سال از اجرای طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی گفت: به منظور رفع مشکلات طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی فرآیند قبلی مورد بازنگری قرار گرفت و الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی طراحی و آذر پارسال به استان ها ابلاغ شد.
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: با ایجاد زیر ساخت های این طرح و شناسایی طرح های اولویت دار ،معرفی این طرح ها به بانک ها آغاز شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۷۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به مشارکت مردم استان در اجرای برنامه‌های توسعه ای بخش کشاورزی و در راستای ارتقای تولید، احداث و توسعه گلخانه های خانگی در دستور کار سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته است.

سعید نارویی در گفت وگو با ایسنا، افزود: از سال ۱۴۰۲ تا به امروز بالغ بر ۵ هزار و ۳۲۹ پرونده گلخانه خانگی یا کوچک مقیاس از طریق سامانه سماک در سطح استان مورد بررسی قرار گرفت که منجر به صدور ۳ هزار و ۳۵۴ مورد پروانه تاسیس گلخانه خانگی درسطح ۹۸ هکتار شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از این تعداد ۱۹۷۵ گلخانه‌ خانگی در سطح ۵۷ هکتار موفق به کسب پروانه بهره برداری شده و به چرخه تولید پیوسته‌اند.

وی بیان کرد: کشت در محیط‌های بسته یا گلخانه، بدلیل مصرف آب کم و تولید بالا در واحد سطح امروزه مورد توجه بوده و نقش بسزایی در اشتغال روستائیان دارد.

وی خاطرنشان کرد: گلخانه های خانگی یا کوچک مقیاس در سطح ۹۰ تا ۲۹۹ مترمربع احداث می شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است