Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز،

سرمایه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری اعتماد مردم است

استقبال اقشار مختلف جامعه از کودکان تا بزرگسالان وحضورو مشارکت خانواده ها در برنامه های در نظر گرفته شده گواهی بر مدیریت جهادی و توجه به نیازهای فرهنگی وآموزشی شهروندان است.مهدی وکیل پور، مدیر فرهنگی منطقه 13 و رئیس فرهنگسرای امید در این گفتگو به تبیین فعالیت های جهادی سازمان فرهنگی هنری شهرداری و تاثیرات مطلوب آن بر شهر تهران پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از کلاس های قرآنی رایگان تا مسابقات سراج

مدیر فرهنگی هنری منطقه 13 با اشاره به فعالیتهای قرآنی و برنامه تبیین آموزه های وحیانی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری و گسترش آن در سطح محلات شهر تهران گفت:فعالیت ها واقداماتی که طی سالهای گذشته بخصوص در فرهنگسراها وخانه های فرهنگ زیر نظر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران صورت می گیرد اقدامات شاخصی است که ایجادکننده یک جریان فرهنگی وهنری در سطح شهربوده است. یکی ازاین اقدامات که در راستای فرهنگسازی قرآنی وتبیین آموزه های وحیانی مورد توجه سازمان است دنبال کردن موضوعات قرآنی است. طی چند سال گذشته اولین بار سازمان توانست با برگزاری کلاسهای رایگان قرآن خدمتی در راستای تبیین فرهنگ قرانی به شهروندان ارائه دهد. این موضوع خوشبختانه در سطح محلات تهران فراگیر شد بنحوی که از دل این اتفاق قرآنی خوب مسابقات بسیاری برگزارشد که افراد علاقمند در رشته های حفظ ،قرائت و تفسیردراین کلاسها و مسابقات شرکت کردند. خوشبختانه مسابقات قرانی سراج هرساله با استقبال گسترده ای از سوی شهروندان تهرانی برگزار می شود. می توان گفت این اقدام دینی و فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران جزء اولین و اساسی ترین اقداماتی است که سازمان در حوزه تبیین آموزه های قرآنی و بسط وگسترش آن در جامعه انجام داده است.

ترویج فرهنگ کتابخوانی با الحاق 453 کتابخانه محلی به سازمان فرهنگی هنری

رئیس فرهنگسرای امیدبا اشاره به اقدامات جهادی دکتر قالیباف در خصوص تبیین فرهنگ متعالی در سطح شهر تهران افزود: یکی دیگر از اقدامات شایان توجه سازمان اهتمام وتوجه به تبیین فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه است.ایجاد وحدت رویه در امر کتابخوانی منجر به ایجاد تصمیمی مبنی بر ملحق شدن 354 کتابخانه در محلات شهر تهران به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بود.وحدت رویه بسیار خوب انجام شده منجر به فعالیتهای قابل توجهی در حوزه کتاب وکتابخوانی شده است که از آن جمله می توان به رونمایی بسیاری از کتابها دراین مراکز و افزایش سرانه مطالعه اشاره کرد. آمار افرادی که در محلات مختلف عضو کتابخانه ها می شوند وکتاب به امانت می گیرند شاهد این ادعا وبیانگر موفقیت سازمان فرهنگی هنری شهر داری در موضوع کتاب وکتابخوانی است. خوشبختانه در دوره مدیریت جهادی دکتر قالیباف اتفاقات مثبتی در حوزه فرهنگ وهنر شهر تهران رقم خورده که تا پیش از این بی نظیربوده است.

وکیل پور در ادامه گفت: استقبال بسیار خوب مردم از کانونهای فرهنگی طی چند سال گذشته موجب شده که موضوعات هنری با جدیت بیشتری دنبال شود. در این سالها سازمان توانسته فضا و بستر مطلوبی برای فعالیت کانونها در رشته های مختلف هنری ایجاد کند وامروزه بسیاری از نمایشگاه ها وگالری هایی که در سطح شهر برگزار می شود برگرفته از آثار هنرمندانی است که در کانونها وفرهنگسراهای شهرداری تهران شناسایی ومورد حمایت قرار گرفته اند.

شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل/ استفاده از ظرفیت خیرین

وکیل پور با اشاره به یک فعالیت انسان دوستانه که زیر نظر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سطح شهر اتفاق افتاده تصریح کرد: موضوع مهم ومفیدی که در راستای ترویج فرهنگ نوع دوستی ومهربانی در سطح شهر مورد توجه مدیران سازمان قرار گرفت در قالب یک برنامه ویژه با عنوان طرح جهاد مهربانی در فرهنگسراها دنبال شد. درفاز اول این طرح خانه های فرهنگ وفرهنگسراها اقدام به شناسایی افراد بازمانده از تحصیل کردند.این موضوع با جدیت مورد توجه قرار گرفت و به صورت دقیق و کارشناسی شده با آموزش وپرورش هماهنگی هایی صورت داده شد تا افراد بتوانند به ادامه تحصیل بپردازند. در این رابطه از ظرفیت خیرینی که به فرهنگسراها وخانه های فرهنگ برای اعلام حمایت های مادی ومعنوی خود مراجعه کرده بودند استفاده شد. این موضوع تمرین مهربانی در شهر بود که بسیار خوب بود و منجر به ایجاد یک جریان رسانه ای مطلوبی در سطح شهر شد و شبکه ای از خیرین محلات شناسایی شدند.

آدینه ها عیدند/ سازمان فرهنگی هنری یک جریان فرهنگی میان مردم ایجاد کرد

مهدی وکیل پور اضافه کرد: در تمامی مناسبت ها سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به فراخور مناطق و استعدادهای موجود کلاسها و دوره های آموزشی را برگزار کرده که مناسب با برنامه های فرهنگی ومناسبتی بوده است.یکی از موضوعاتی که در روزهای جمعه با حضور اکثر افراد خانواده ها در فرهنگسراهایی که عمدتا در بوستان ها قرار دارند دنبال می‌شود برگزاری برنامه ای به نام «آدینه ها عیدند» است.این برنامه باحضور پدر ومادر در کنار فرزندان انجام می شود که ناظر بر تبیین مباحث مهدویت وفرهنگ متعالی اسلامی است.

وی درپایان با اشاره به مزیت سازمان فرهنگی هنری تهران در سالهای اخیر در برقراری یک جریان فرهنگی در سطح شهر تهران گفت: مزیت عمده ای که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دارد برخورداری از کارکنانی است که اکثرا تحصیلات آنها مرتبط با موضوعات فرهنگی وهنری است. این افراد طی سالها به دلیل فعالیتها و تجربیات کسب شده دانش خوبی در زمینه های فرهنگی وهنری کسب کرده اند. خوشبختانه به دلیل حضور نیروهای متخصص و متعهد در سازمان شاهد هستیم در هر حوزه ای که از فرهنگ ورود شده نتایج و دستاوردهای مطلوبی به جای مانده است چراکه در سازمان در حوزه فرهنگ کار پیمانکاری انجام نمی شود بلکه همه دست اندرکاران حاضر در سازمان خود مجریان فرهنگی به شمار می روند و به شدت به موضوعات فرهنگی علاقمند هستند وافراد متخصص ومتعهدی به فرهنگ سازی در شهر تهران هستند. مدیریت جهادی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری را از دیگر نهادها وسازمانهایی که در حوزه فرهنگ کار می کنند متمایز کرده است.با نگاهی به مجموعه فعالیتهای فرهنگی انجام شده می توان به این حقیقت رسید که اقدامات فرهنگی انجام شده توانسته موج اعتماد مردم به فرهنگسراها وخانه های فرهنگ را افزایش دهد و در حوزه فرهنگ سازی نیز دستاوردهای بزرگی برای شهر به ارمغان آورده است.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۷۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی استاندار گیلان از نقاشی اسلم دیلمی اثر استاد محمد زحمتکش

سید رسول منفرد در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به حضور استاندار گیلان در حوزه هنری اظهار کرد: حوزه هنری با مسئله محوری به دنبال پوشش خلاءهای فرهنگی گیلان است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری تولیدات و برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری در این مجموعه اضافه کرد: پرداختن به مسائل فرهنگی و هنری گیلان در دستور کار حوزه هنری است.

منفرد با اشاره به اینکه گزارش اقدامات فرهنگی صورت گرفته مجموعه، مورد اقبال و توجه استاندار گیلان قرار گرفت، گفت: نگاه فرهنگی استاندار محترم در بازدید از حوزه هنری ملموس بود و نشان‌دهنده توجه دولت به مقوله فرهنگ و هنر است.

وی با اشاره به تولیدات ارزشمند هنری در گیلان افزود: استاندار گیلان تولیدات و محصولات حوزه هنری را دارای قابلیت به‌کارگیری به عنوان هدیه و پیوست فرهنگی برای مهمانان ویژه استان ارزیابی کردند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان به تأکید استاندار گیلان برای راهیابی تولیدات گیلان‌شناسی مجموعه به مراکز آموزشی اشاره کرد و گفت: حوزه هنری گیلان در تلاش است توان خود را برای اخذ خروجی‌های متنوع هنری و فرهنگ عمومی از تولیداتش ارتقا دهد و حضور این آثار در مراکز آموزشی و مدارس افزون شود.

منفرد با بیان اینکه مساله فرهنگ مورد توجه حاکمیت و نظام است، اضافه کرد: حضور استاندار گیلان در حوزه هنری حامل این پیام است که مساله فرهنگ و هنر دغدغه دولت و مسؤولان است و مدیران فرهنگی استان باید برای افزایش بهره‌برداری از ظرفیت‌های فرهنگی دولت اهتمام بیشتری به خرج دهند.

وی از رونمایی تابلوی نقاشی اسلم دیلمی اثر استاد محمد زحمتکش با حضور استاندار خبر داد و افزود: این اثر به سرگذشت اسلم دیلمی به عنوان شهید ایرانی واقعه عاشورا می‌پردازد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان از رونمایی کتاب فرهنگ گیلکی تمیجانی خبر داد و اضافه کرد: در حاشیه بازدید استاندار گیلان از حوزه هنری از کتاب فرهنگ گیلکی تمیجانی اثر ارزشمند حسن کریمی رونمایی شد.

کد خبر 6099572

دیگر خبرها

  • رونمایی استاندار گیلان از نقاشی اسلم دیلمی اثر استاد محمد زحمتکش
  • هنری که لاکچری شده!
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • بازدید وزیر فرهنگ از مراحل آماده سازی نمایشگاه کتاب تهران
  • نمایشگاه کتاب تهران متعلق به جریان فرهنگ و ادب کشور است
  • باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی کتاب باشد
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • انتقاد از ساخت مجموعه فرهنگی در پارک لاله/ شهرداری تهران حصار‌های پارک لاله را بردارد
  • انتقاد از ساخت مجموعه فرهنگی در پارک لاله/ شهرداری تهران حصارهای پارک لاله را بردارد