Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آرش رخزادی روز شنبه در نخستین جلسه کمیته تخصصی حقوق شهروندی در سال جاری با اشاره به اینکه معضل دست فروشی یکی از معضلات اجتماعی شهری است که در اکثر شهرهای کشور وجود دارد افزود: پدیده ناهمگون دست فروشی ریشه در عوامل مختلفی دارد.
وی حل معضل دست فروشی را دغدغه جدی شهرداری سنندج دانست و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج نقطه در شهر سنندج برای تعیین مکان دست فروشان و ساعت دست فروشی تعریف شده است و قرار است این طرح اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: هم اکنون شهرداری آماده اجرای این طرح است و در راستای اجرایی شدن این طرح نیازمند همکاری و مشارکت فرمانداری، اصناف و نیروی انتظامی و سایر ادارات ذیربط است.
وی با اشاره به اینکه طبق قانون (55) شهرداری ها رفع سد معبر خیابان ها یکی از وظایف شهرداری است افزود: شهرداری ها معتقد به حذف دست فروشان نیستند بلکه معتقد به ساماندهی آنها هستند در همین راستا ساماندهی معضل دست فروشی در دستور کار جدی شهرداری قرار گرفته است.
رخزادی با اشاره به اینکه حدود 30 سال است شهر سنندج با معضل اجتماعی دست فروشی دست به گریبان است و هم اکنون حدود 52 درصد سطح شهر سنندج را نیز سکونتگاه های غیر رسمی تشکیل داده است گفت: این آمار رقم بالایی است و بی ترید منجر به ایجاد مشاغل کاذب و گسترش معضل دست فروشی در شهر می شود.
وی بیشترین تجمع دست فروشان سنندج را مربوط به خیابان های انقلاب، طالقانی و فردوسی دانست و افزود: تعیین محلات و ساعت فعالیت دست فروشان در شهر سنندج می تواند برخی از معضلات دست فروشی در شهر را کاهش دهد.
سرپرست پلی کلینیک تامین اجتماعی استان کردستان نیز در این نشست ساماندهی دست فروشان شهر سنندج را نیازمند برنامه ریزی جامع و منسجم دانست و گفت: ساماندهی دست فروشان و تعریف مکان های امن و مناسب برای آنها تا حدودی می تواند این معضل اجتماعی را کاهش دهد.
صبا رامین فر با اشاره به اینکه معضل دست فروشی معلول است و دلایل متعددی در شهرها بروز می کند افزود: معضل دست فروشی پدیده ناهمگون و ناهنجاری است که سیمای شهر را زشت جلوه می دهد و می تواند منشاء جرایم اجتماعی نیز باشد.
وی با بیان اینکه معضل اجتماعی دست فروشی می تواند در اقتصاد جامعه تاثیرگذار یا بدون تاثیر باشد ادامه داد: کشورهای توسعه یافته این تهدید را به فرصت تبدیل کرده اند.
وی هویت بخشی به افراد و مشاغل، اعمال قوانین و مقرارات برای دست فروش ها و نیز نظارت بر آنها می تواند تا حدودی از بی نظمی شهر بکاهد و از بسیاری آسیب ها پیشگیری کند.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشار دهنده: امید بهمنی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۸۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی تیم فوتسال اتاق اصناف برکارگران شهرداری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، در دیدارفینال جام فوتسال کارگرکه به مناسبت هفته کار و کارگردر سنندج برگزار شد تیم اتاق اصناف استان در یک بازی مقتدرانه با نتیجه 3 بر صفر از سد کارگران شهرداری گذشتند.

رئیس هیئت ورزش کارگران کردستان با بیان اینکه 12 تیم از قشر کارگر و صنوف مختلف در این جام شرکت کرده بودند گفت : در نهایت تیم های اتاق اصناف ، کارگران شهرداری و تعاونی 298 تانکر داران به ترتیب به رتبه های اول تا سوم دست یافتند.

بدری افزود : در این مسابقات که 10 روز به طول انجامید 34 مسابقه برگزار شد.

وی عنوان کرد : تیم اتاق اصناف به عنوان نماینده سنندج در مسابقات فوتسال استان حضور خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • سگ‌های ولگرد معضل این روزهای سنندجی‌ها/زوزه‌هایی که دلهره آفرینند
  • پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پروژه بهسازی پسماند تموشل
  • رصد وانت‌بارهای میوه‌فروش در سنندج
  • پیروزی تیم فوتسال اتاق اصناف برکارگران شهرداری
  • آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سنندج/ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در ۱۱ نقطه سطح شهر
  • آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • آغاز ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • وانت‌های میوه‌فروش در ۱۱ نقطه شهر سنندج ساماندهی می‌شوند
  • طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج آغاز شد
  • اخطار جدی و دستور وزیر به تاج درباره زنان تماشاگر