Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام با بیان اینکه ذات آمریکا زیر پا گذاشتن حقوق بشر است چون حاکمیت این کشور مبتنی بر اومانیسم است، گفت: جنگ‌افروزی که در درون حقوق بشر آمریکایی نهفته شده دموکرات و جمهوری‌خواه نمی‌شناسد.

به گزارش گروه رسانه های بی‌باک، عبدخدایی در این مصاحبه با اشاره به سابقه تاریخی بحث حقوق بشر آن را دستخوش نگاه منفعت‌طلبانه قدرت‌مندان و سرمایه‌داران می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی معتقد است: ذات آمریکا زیر پا گذاشتن حقوق بشر است چون حاکمیت این کشور مبتنی بر اومانیسم است و اومانیسم و انسان‌ محوری تجاوز به حقوق انسان‌ها را مشروع می‌داند.

عبدخدایی همچنین با اشاره به نگاه اشتباه برخی نخبگان به آمریکا می‌افزاید:برخی از نخبگانی که اشتباه می‌کنند و راه را اشتباه می‌روند ممکن است که به طور موقت چوب لای چرخ این حرکت بگذارند ولی این چرخ حرکت خواهد کرد و جهان به سمت یک مقصد توحیدی می‌رود.

مشروح گفت و گوی فارس با محمدمهدی عبدخدایی دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام در ادامه می‌آید:

عبدخدایی با بیان اینکه ابتدا باید سابقه حقوق بشر را بررسی کنیم، اظهار داشت: اولین اعلامیه حقوق بشر را بعد از انقلاب کبیر فرانسه مجلس ملی این کشور صادر کرده است.

وی با بیان اینکه باید سابقه قوانین را هم بررسی کنیم، افزود: عده‌ای می‌گویند قوانین به طور کلی از سنای روم آمده است ولی مذهبیون معتقدند که پیامبران حامل قانون بوده‌اند.

عبدخدایی با بیان اینکه در دوره قاجار اروپایی‌ها قانون داشتند ولی قوانین‌شان تبعیض‌آمیز بود، خاطرنشان کرد: با این حال در ایران قانونی وجود نداشت و شاهنشاهی مذهب بی‌قانونی در تمام دنیاست که در آن دوران در کشور حاکم بود.

*سرمایه‌دارها همواره تفاسیری از حقوق بشر ارائه کرده‌اند

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام با تاکید بر اینکه سرمایه‌دارها به علت خوی سرمایه‌داری خود همواره تفاسیری از این حقوق بشر ارائه کرده‌اند، گفت: عده‌‌ای از حقوق‌دان‌ها معتقد بودند قانون به معنای «قدرت» است ولی امثال روسو و برخی افراد قانون را به معنای «قرارداد» تعبیر می‌کردند و از اینجا حقوق بشر مطرح شد.

*آمریکا حقوق بشر را تفسیر به رای می‌کند

وی افزود: وقتی قدرتمندان به قدرت رسیدند حقوق انسان‌ها را پایمال کردند.

عبدخدایی با بیان اینکه انقلاب‌ها در دنیا بوجود آمد و برای انسان‌ها حقوقی‌ قائل شد،‌تصریح کرد: متاسفانه سیستم سرمایه‌داری قانون را حق خود می‌‌داند و هرجایی که بتواند قوانین را نقض می‌کند. در دنیای ما که حاکمیت سرمایه متداول است و آمریکا سرمایه‌داری بزرگی را در دنیا تعبیه کرده است، حقوق بشر را به دلیل خاصیت سرمایه‌داری تفسیر به رای می‌کند.

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام با اشاره به اینکه همانطور که ذات آتش سوختن است ذات سرمایه‌داری زیر پا گذاشتن حقوق سایر انسان‌ها و همه آنهایی است که می‌خواهند استثمارشان کنند، تصریح کرد: ذات آمریکا زیر پا گذاشتن حقوق بشر است چون حاکمیت این کشور مبتنی بر اومانیسم است و اومانیسم و انسان‌ محوری تجاوز به حقوق انسان‌ها را مشروع می‌داند.

*ذات سرمایه‌داری ایجاب می‌کند که ترامپ با عربستان رقص شمشیر کند

وی ادامه داد: عربستان یک حکومت فامیلی است و از نظر همه فلاسفه و حقوق‌دانان مردود است ولی حقوق بشری آمریکایی ایجاب می‌کند برای اینکه این کشور را غارت کنند ترامپ با او رقص شمشیر کند و در ‌هما‌ن جا ایران را تهدید کند چون ذات سرمایه‌داری این است. نمی‌توان به سرمایه‌داری که در شرایط بحران اجناس را احتکار می‌کند گفت حقوق انسان‌ها را رعایت کن.

عبدخدایی با بیان اینکه حاکمیت آمریکایی ذاتا حقوق بشر را زیر پا می‌گذارد، اظهار داشت: در حالی که حضرت مسیح به انسان حقوقی قائل است و اکثر آمریکایی‌ها نیز مسیحی پروتستان هستند ولی می‌بینیم که تجاوزشان در گستره زمین روی تاریخ را سیاه کرده است.

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام با اشاره به سه نوع استعار سنتی، نو و فرانو خاطرنشان کرد: آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم نوعی استعمار فرانو را در دست گرفته و به خود اجازه می‌دهد که برای مثال کشوری را که به دارو نیاز دارد با این بهانه که حقوق بشر را رعایت می‌کند تحریم کند.

وی افزود: هرکس که برخلاف مصالح آمریکا عمل کند به بدترین شکل به او تجاوز می‌شود و آمریکا هرجا که منافع‌اش به خطر بیفتد به آنجا نیرو می‌فرستد. اولین بمب اتم را حقوق بشر آ‌مریکایی مصرف کرد و اولین جنگ‌های بعد از جنگ جهانی دوم را در اقصی‌ نقاط جهان آمریکا آغاز نمود.

*جنگ‌افروزی حقوق بشر آمریکایی دموکرات و جمهوری‌خواه نمی‌شناسد

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام با تاکید بر اینکه جنگ‌افروزی که در درون حقوق بشر آمریکایی نهفته شده دموکرات و جمهوری‌خواه نمی‌شناسد،‌ تصریح کرد: حقوق بشر آمریکایی برخلاف تمام نظریاتی است که متفکران و دانشمندان در مورد حقوق بشر مطرح کرده‌اند.

وی افزود: خوشبختانه خداوند می‌خواست که دست پیامبرگونه امام خمینی (ره) از آستین انقلاب بیرون بیاید و انقلاب اسلامی به عنوان تنها کشوری که در برابر قدرت جهنمی آمریکا مردانه ایستاده در دنیا شناخته شود. اگر رژیم شاهنشاهی هنوز پابرجا و شاه ژاندارم منطقه بود اکنون همان وضعی که حکومت قومی و قبیله‌ای عربستان به آن دچار است ایران نیز دچارش بود.

عبدخدایی در عین حال تاکید کرد: حقوق بشر امریکایی غارت، چپاول و آدم‌کشی است و این حقوق بشر قابل توسعه نیست چون حقوق ظالمان بر بشریت است. آمریکا جاهلیت قرن یک را امروز اجرا می‌کند و این جاهلیت پوسته‌ای از انسان به رویش کشیده شده و در درونش به طور مرتب جنایت می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون ضرورت شناخت نخبگان جامعه و آحاد مردم نسبت به حقوق بشر اعمالی توسط رژیم ‌آمریکا، تصریح کرد: اگر قائل به این باشیم که انسان در حال تکامل است و خود به خود رشد می‌کند اگر هم امروز در برابر این حقوق بشر نایستد فردا حتما خواهد ایستاد.

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام ادامه داد: همانطور که در دنیا کمونیسم محکوم شد در آینده‌ای نه چندان دور حقوق بشر آمریکایی را هم محکوم خواهند کرد و آمریکا با این قدرتش در حال زوال است.

عبدخدایی با بیان اینکه نخبگان ما و آنها که اسلام به خوبی در درونشان جا گرفته این مطلب را خوب درک می‌کنند و عکس‌العمل نشان می‌دهند، گفت: فلذا می‌بینیم که رهبر انقلاب می‌فرمایند ترامپ برجام را پاره کند ما آن را آتش می‌زنیم و ا ین نشان آ‌گاهی جامعه‌ای است که تبلورش در رهبری آن ظاهر می‌شود.

وی تاکید کرد: مردم در راهپیمایی‌هایی چون روز قدس برای اجرای حقوق بشری خداگونه آمادگی خود را نشان می‌دهند و این مردم جریان پیدا خواهد کرد و دنیا به طرف توحید مسیر تکاملی خود را خواهد پیمود و نخبگان ما نیز پرچمدار این حرکت خواهد بود.

*اشتباه برخی نخبگان در شناخت آمریکا توقف موقت در حرکت توحیدی جهان ایجاد می‌کند

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام در بخش پایانی مصاحبه در پاسخ به این سوال که چرا برخی نخبگان در محاسبات خود نسبت به حقوق بشر اعمالی توسط آمریکا دچار اشتباه می‌شوند اظهار داشت: برخی از نخبگانی که اشتباه می‌کنند و راه را اشتباه می‌روند ممکن است که به طور موقت چوب لای چرخ این حرکت بگذارند ولی این چرخ حرکت خواهد کرد و جهان به سمت یک مقصد توحیدی می‌رود.

وی در پایان تاکید کرد: جهت اعتقاد مردم به سمت توحید حرکت می‌کند و امیدواریم جهانی به وجود بیاید که تکامل‌ یافته باشد و بر این اعتقادیم که مترقی‌ترین نسخه‌ای که بر حقوق بشر تاکید دارد و آن را به طور کامل ارائه می‌کند نسخه اسلام است.

بی‌باک: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۹۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد

نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت با حضور معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، مدیران عامل و مدیریت‌های امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شانا، نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت با حضور مهدی علی‌مددی، معاون وزیر نفت در امور توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، مدیران عامل شرکت‌های نفت و گاز پارس، ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ملی حفاری ایران، نفت و گاز اروندان، مدیریت‌های امور حقوقی و منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت تشکیل شد.

در این نشست مشکلات ناشی از اعمال سقف خالص حقوق، عدم معافیت فوق‌العاده‌های مربوط به مشاغل و مزایای رفاهی از شمول مالیات و اعمال سقف پاداش سنوات خدمت کارکنان صنعت نفت مطرح شد.

در این باره ضمن بررسی احکام تکلیفی در قوانین بودجه سالانه کشور درباره اعمال محدودیت‌های مورد اشاره در صنعت نفت، مقرر شد با توجه به وجود ظرفیت قانونی افزایش سقف حقوق کارمندان صنعت نفت طبق بند «پ» تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در شورای حقوق و دستمزد کشور و هیئت وزیران، پیشنهادهای شرکت‌های اصلی اخذ، جمع‌بندی و به شورای حقوق و دستمزد ارائه شود، همچنین به‌منظور ارائه دستاوردهای حوزه صنعت نفت در سال‌های اخیر و اهداف و برنامه‌های مصوب‌شده برای افزایش تولید و نقش سرمایه انسانی در پیشبرد اهداف یادشده از حضور مدیران عامل شرکت‌ها نیز در نشست‌های تصمیم‌گیری شورای حقوق و دستمزد کشور استفاده تا به تصمیم مطلوب‌تر منجر شود.

دیگر خبرها

  • پس‌لرزه‌های جنبش دانشگاه کلمبیا و بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • افتضاح مجموعه شهرداری؛ مالک جدید سرخ‌ها نماد ایرانی را هم نمی‌شناسد؟ | تصویر
  • فیلم| تجمع دانشگاهیان بجنورد در حمایت از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا
  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • تجمع دانشگاهیان در حمایت از خیزش دانشجویان دانشگاه های آمریکا و اروپا
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • ادعای جالب دختر ابراهیم رئیسی درباره حقوق ماهانه پدرش