Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایزدی از امحای یک میلیارد و ۵۶۹ میلیون تومان در پنج مرحله امحای کالای قاچاق در سه‌ماهه ابتدایی سال ۹۶ در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز، دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اصفهان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مدت چند سال اخیر بیش از 50 درصد رقم حجم کالای قاچاق در کشور نصف شده است یعنی از مبلغ 25 هزار میلیارد به 12 هزار میلیارد تبدیل‌شده و امیدوار هستیم با سامانه‌هایی که در دست پیگیری است این میزان بازهم کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید مجتبی ایزدی تأکید کرد: اگر در مبادی ورودی مراقبت‌های لازم صورت پذیرد در استان‌های عرضه و میانی کشور کمتر شاهد حضور کالاهای قاچاق هستیم.

وی بابیان اینکه استان اصفهان به جد در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز ورود داشته است، گفت: سال 95، 12 مرحله امحای کالای قاچاق با وزن 173 تن شامل کالاهای سریع الفساد، پوشاک، کالاهای مستعمل و دخانی، لوازم‌آرایشی باارزشی ریالی 80 میلیارد ریال انجام‌گرفته است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اصفهان از امحای یک میلیارد و 569 میلیون تومان در پنج مرحله امحای کالای قاچاق در سه‌ماهه ابتدایی سال 96 خبر داد و افزود: کالاهای قاچاق دخانی، مواد آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی و برنج ازجمله کالاهای امحا شده در این مدت بوده‌اند.

* اقدام‌های فرهنگ‌سازی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان اصفهان

ایزدی در پاسخ به سؤال خبرنگار صاحب‌نیوز، در رابطه با اقدام‌های انجام گرفته برای فرهنگ‌سازی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان اصفهان، گفت: کارگروه فرهنگی و تبلیغات کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بر عهده صداوسیمای مرکز استان اصفهان هست که برنامه‌های متعددی را در این زمینه تولید کرده است.

وی اظهار کرد: چهار هزار و 860 دقیقه در بخش صدا و چهار و 973 دقیقه در حوزه تصویر در صداوسیمای مرکز استان در رابطه با قاچاق در سال 95 تولید و عرضه‌شده است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اصفهان ادامه داد: 6 هزار و 225 دقیقه نیز به‌صورت غیرمستقیم در رابطه با تقبیح و مضرات قاچاق کالا و ارز تولیدشده است.

ایزدی با اشاره به پخش مستند 120 قسمتی شهر آفتاب که به بررسی آثار و پیامدهای قاچاق پرداخته می‌شود، گفت: پنج قسمت دیگر نیز در حال اماده‌سازی است؛ ضمن اینکه یک هزار مورد زیرنویس تلویزیونی در رابطه با قاچاق کالا و ارز تولیدشده است.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۹۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش‌از ۱۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، افزود: در بازرسی از این شناور‌ها انواع کالای قاچاق از جمله کولرگازی، لوازم خانگی، وسایل و غذای حیوانات، جاروبرقی، گرد و صد‌ها قلم کالای دیگر کشف شد.

وی از دستگیری ۵ نفر نفر در این ارتباط و معرفی آن‌ها به مراجع قضایی خبر داد و اضافه کرد: براساس نظر کارشناسان ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده ۱۱۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر ضمن تقدیر از همکاری مردم استان با مرزبانان، گفت: افتخار مرزبانان خدمت به مرزنشینان و استیفای حقوق آن‌هاست و در راستای مبارزه باقاچاق و حمایت از تولیدات داخلی باقاطعیت با قاچاقچیان برخورد خواهد شد.

دیگر خبرها

  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • کشف ۱۷ میلیاردی کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان غربی
  • کشف بیش‌از ۱۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر
  • کشف کالای خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا