Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخرین تحولات میدانی از شمال شرق سوریه حاکیست، پیشروی نیروهای دموکراتیک کرد در محورهای مختلف شهر رقه ادامه دارد.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از شمال شرق سوریه حاکیست، پیشروی نیروهای دموکراتیک کرد در محورهای مختلف شهر رقه ادامه دارد. ساعتی قبل نیروهای کرد توانستند در محور شرقی شهر ،بازار « الهال» را از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این عملیات تعدادی از مجتمع های مسکونی حومه بازار هم به کنترل نیروهای کرد درآمد.

در این درگیری ها 25 تن از تروریست ها کشته و زخمی شدند. درگیری ها در محله شهرک صنعتی همچنان ادامه دارد و طرفین تلاش می کنند کنترل این محله را در دست گیرند.

در محور غربی شهر هم عناصر تروریستی تلاش کردند با حملات انتحاری محله القادسیه را دوباره اشغال کنند که با مقاومت نیروهای کرد، ناکام ماندند.

نیروهای دموکراتیک کرد ساعتی قبل هم توانستند مواضع خود را در حومه جنوب شرقی و روستای « کسری» تثبیت و عناصر تروریستی داعش را در شهر رقه به طور کامل محاصره کنند.

در 5 روز گذشته این روستا شاهد شدیدترین درگیری ها بود و به طور متناوب میان طرفین دست به دست می شد.

به گزارش مشرق، در حال حاضر 40 درصد شهر رقه به تصرف نیروهای دموکراتیک کرد درآمده است. به نظر می رسد، تهدید ها و فشارهای دولت ترکیه در دو هفته گذشته باعث کند شدن روند پیشروهای نیروهای دموکراتیک کرد در شهر رقه شده است.

دولت ترکیه در سال های گذشته نسبت به گسترش مناطق تحت تصرف نیروهای کرد ابراز نگرانی کرده و به همین بهانه هم بخش هایی از شمال سوریه را به اشغال خود درآورده است.

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۹۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبرد مسلحانه نیروهای فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس گزارش شبکه المیادین، رسانه‌های عبری زبان به وقوع درگیری‌های مسلحانه در اردوگاه بلاطه واقع در کرانه باختری و زخمی شدن یک نظامی صهیونیست اذعان کردند.

منابع میدانی در کرانه باختری نیز از وقوع درگیری میان نیروهای مقاومت و اشغالگران صهیونیست در شهر طوباس خبر دادند.

رسانه‌های عبری زبان روز گذشته اذعان کردند که نگرانی‌هایی در رژیم صهیونیستی مبنی بر متشنج شدن اوضاع در کرانه باختری وجود دارد.

این رسانه‌ها اضافه کردند: شرایط مذکور بعد از عملیات اردوگاه نورشمس و اعلام افزایش درگیری‌ها با تل آویو توسط جنبش فتح تشدید شده است.

در پی جنایت صهیونیست‌ها در یورش به اردوگاه نور شمس در طولکرم و به شهادت رساندن ۱۴ فلسطینی روز گذشته در کرانه باختری اعتصاب عمومی اعلام شد.

روز شنبه نیز جنبش حماس خواستار اعتصاب عمومی در کرانه باختری شده بود.

کد خبر 6084998

دیگر خبرها

  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه
  • هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با ساکنان کرانه باختری
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش
  • عملیات موفقیت‌آمیز «قسام» علیه عناصر صهیونیست در غزه
  • غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش قرار گرفت
  • کمین نیروهای حشد شعبی برای به دام انداختن عناصر داعشی در «حمرین»
  • نبرد مسلحانه نیروهای فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری