Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@19:47:06 GMT

پایه حقوق دولتی معادن در سال ۹۶ ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۷۹۵۱۴

پایه حقوق دولتی معادن در سال ۹۶ ابلاغ شد

شاتا ، سید پرهام موسوی با اعلام این خبر،افزود : از نکات حایز توجه در ابلاغیه یاد شده عدم افزایش قیمت پایه هیچ یک از مواد معدنی می باشد.
وی گفت: برمبنای این مصوبه قیمت پایه مواد معدنی سنگ گرانیت و سنگ چینی 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال 95 کاهش یافته و قیمت پایه ماده معدنی « بیتومین » نیز با 50 درصد کاهش ابلاغ گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته موسوی ، از دیگر موارد مهم مصوبه مذکور برخورداری بهره برداران دارنده پروانه بهره برداری واحد سنگبری از 20 درصد کاهش حقوق دولتی بوده که اجرای این امر در راستای ایجاد ارزش افزوده صورت پذیرفته است.

معاون اداره کل بهره برداری معادن و دبیر کمیته حقوق دولتی معادن وزارت صنعت، معدن وتجارت تصریح کرد : در خصوص مواد معدنی فلزی طی مصوبه یاد شده حقوق دولتی ماده معدنی کرومیت با 3 درصد کاهش معادل 5 درصد قیمت فروش سرمعدن تعیین شده که البته درصد یاد شده برای استانهای محروم مانند: سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی معاون 2.5درصد بهای آن سرمعدن تعیین شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از سوی دیگر حقوق دولتی سنگ آهن برمبنای کلوخه معادل قیمت سال 95 برابر 5 درصد بهای ماده معدنی سرمعدن تعیین و قیمت پایه کنسانتره با 2 درصد کاهش معادل 3 درصد بهای محصول سر معدن معدن تعیین گردیده است که در این مورد نیز محرومیت استانهای کمتر برخوردار ماننند: سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی به گونه ای در نظر گرفته شده که برای کلوخه سنگ آهن 2.5 درصد بهای آن سرمعدن و برای کنسانتره معدنی معادل 2 درصد بهای آن سرمعدن ابلاغ گردیده است.

موسوی تصریح کرد : از نکات مهم مصوبه یادشده معافیت پرداخت حقوق دولتی مواد معدنی همراه تا ارزش 20درصد مواد معدنی اصلی برای بهره بردارانی است که نسبت به فرآوری ماده معدنی اقدام می نمایند و تفویض اختیار کاهش 10 درصد حقوق دولتی به روسای سازمان صنعت، معدن وتجارت استانها برای معادنی است که از کیفیت پایین تری برخوردارند.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۹۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق کارکنان دولت در سال جاری چند درصد زیاد شد ؟

به گزارش پارس نیوز ، داوود منظور ظهر پنجشنبه در شورای اداری دامغان به میزبانی فرماندار در قالب سفر استانی دوم هیأت دولت سیزدهم به استان سمنان از پیگیری بهتر شدن وضعیت معیشت کارکنان دولت خبر داد و ابراز کرد: افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری رقم خورده است.

وی با بیان اینکه در کنار رشد میزان دریافتی حقوق‌ها، مضافاتی مانند عائله، رفاهی و … کارمندان نیز رشد خوبی کرده است، افزود: در ارتباط با حقوق و دستمزد کارمندان اتفاقات خوبی در کشورمان رخ داده است.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه تلاش شده تا تورم کاهش یابد، گفت: برنامه دولت در سال جاری تلاش مضاعف برای پایین آوردن تورم و رفاه مردم است.

منظور با بیان اینکه دولت تلاش دارد با کاهش بیشتر نرخ تورم رضایت مندی مردم کشورمان را فراهم آورد، بیان کرد: تلاش ما این است که امسال بتوانیم با پایین نگه داشتن تورم و کاهش تورم به روند بلندمدت، این امکان را فراهم کنیم که افزایش‌ها در حقوق و دستمزد به رفاه بیشتر برای مردم منجر شود.

وی درباره بودجه نیز گفت: جداول و توزیع اعتبارات بین دستگاه‌ها مشتمل بر بخش دوم قانون بودجه ۱۴۰۳ تا آخر اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود.پ

منبع:  مهر

دیگر خبرها

  • بهای نفت در پی «اقدام اسرائیل علیه ایران» در بازارهای جهانی افزایش یافت
  • گزارش‌ها از افزایش بهای نفت در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران
  • حقوق کارکنان دولت در سال جاری چند درصد زیاد شد ؟
  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • شرایط ثبت نام در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • شرایط ثبت در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • بهادری جهرمی: مالیات بر ارزش افزوده به یک درصد کاهش یافت
  • مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های اساسی به یک درصد کاهش یافت
  • فراخوان انتخاب برترین‌های صنعتی و معدنی ۱۴۰۳ در چهارمحال و بختیاری
  • ۶۰ درصد صنعت طیور مشمول ارز دولتی است