Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فرهنگ نیوز؛ معاون اداره کل بهره برداری معادن و دبیر کمیته حقوق دولتی معادن وزارت صنعت گفت: با مصوبه شورای عالی معادن و ابلاغ آن توسط معاون امور معادن وصنایع معدنی وزارت صنعت قیمت های پایه سال ۹۶ مواد معدنی معادن کشور ابلاغ شد.

سید پرهام موسوی با اعلام این خبر،افزود : از نکات حایز توجه در ابلاغیه یاد شده عدم افزایش قیمت پایه هیچ یک از مواد معدنی می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برمبنای این مصوبه قیمت پایه مواد معدنی سنگ گرانیت و سنگ چینی 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال 95 کاهش یافته و قیمت پایه ماده معدنی « بیتومین » نیز با 50 درصد کاهش ابلاغ گردیده است.

به گفته موسوی ، از دیگر موارد مهم مصوبه مذکور برخورداری بهره برداران دارنده پروانه بهره برداری واحد سنگبری از 20 درصد کاهش حقوق دولتی بوده که اجرای این امر در راستای ایجاد ارزش افزوده صورت پذیرفته است.

معاون اداره کل بهره برداری معادن و دبیر کمیته حقوق دولتی معادن وزارت صنعت، معدن وتجارت تصریح کرد : در خصوص مواد معدنی فلزی طی مصوبه یاد شده حقوق دولتی ماده معدنی کرومیت با 3 درصد کاهش معادل 5 درصد قیمت فروش سرمعدن تعیین شده که البته درصد یاد شده برای استانهای محروم مانند: سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی معاون 2.5درصد بهای آن سرمعدن تعیین شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از سوی دیگر حقوق دولتی سنگ آهن برمبنای کلوخه معادل قیمت سال 95 برابر 5 درصد بهای ماده معدنی سرمعدن تعیین و قیمت پایه کنسانتره با 2 درصد کاهش معادل 3 درصد بهای محصول سر معدن معدن تعیین گردیده است که در این مورد نیز محرومیت استانهای کمتر برخوردار ماننند: سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی به گونه ای در نظر گرفته شده که برای کلوخه سنگ آهن 2.5 درصد بهای آن سرمعدن و برای کنسانتره معدنی معادل 2 درصد بهای آن سرمعدن ابلاغ گردیده است.

موسوی تصریح کرد : از نکات مهم مصوبه یادشده معافیت پرداخت حقوق دولتی مواد معدنی همراه تا ارزش 20درصد مواد معدنی اصلی برای بهره بردارانی است که نسبت به فرآوری ماده معدنی اقدام می نمایند و تفویض اختیار کاهش 10 درصد حقوق دولتی به روسای سازمان صنعت، معدن وتجارت استانها برای معادنی است که از کیفیت پایین تری برخوردارند.

منبع: فرهنگ نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farhangnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرهنگ نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۹۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلا باز هم قیمت خودروهایش را کاهش داد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، شرکت خودروسازی تسلای آمریکا قیمت خودروهای برقی تولیدی خود شامل مدل‌های S، X، Y را ۲۰۰۰ دلار کاهش داده است.

البته چند روز پیش مشخص شد که این شرکت خودروسازی نتوانسته انتظارات فروش برای سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ را برآورده کند.

بر همین اساس قیمت پایه خودروی تسلای مدل Y به ۴۲۹۹۰ دلار رسیده و قیمت پایه مدل S نیز در تارنمای تسلا ۷۲۹۹۰ دلار اعلام شده است. قیمت خودروهای تسلای مدل X در نوع پایه هم ۷۷۹۹۰ دلار تعیین شده است.

البته تسلا اعلام کرده که طرح فروش با تخفیف خود در تمام بازارها را در روز ۳۰ آوریل به پایان خواهد رساند. این اقدام معمولاً با هدف افزایش فروش در یک بازه زمانی خاص در دستور کار شرکت‌های خودروسازی قرار می‌گیرد.

گزارشات حاکی از آن است در حالی که ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت تسلا، قرار بود به هند رفته و در دیدار با نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور، رسماً ورود تسلا به بازار هند را اعلام کند، این سفر به دلایل نامعلوم به تعویق افتاده است.

پیشترهم رویترز گزارش داده بود که تسلا به دنبال اخراج ۱۰ درصد از نیروی کار خود در سراسر جهان است.

کد خبر 6086096 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • رئیس فراکسیون کارگری: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • تسلا باز هم قیمت خودروهایش را کاهش داد
  • ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده
  • رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی پیگیری تخصیص حقوق دولتی استان از محل درآمدی و عایدی‌های استان
  • تعرفه‌های خدمات دارویی ابلاغ شد + میزان افزایش قیمت نسخه‌ها
  • استقلال و پرسپولیس رسما فروخته شدند