Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اگر تا به حال فهرست کارها يا همان Task List کامپيوتر خانگي را بعد از اعمال دستور Ctrl-Alt-Del ديده باشيد، حتماً با ليست انبوهي از پردازش هاي پس زمينه (Background Process) که از کامپيوتر شما کار مي کشند آشنايي داريد. حتي نصب يک ويندوز تازه روي دستگاه موجب به روي کار آمدن تعداد زيادي اپليکيشن، سرويس، وظيفه و دستورهاي مختلف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به راستي چنين موضوعي روي کارايي کامپيوتر در پردازش بازي هاي ويديويي تاثير ندارد؟
از بين بردن يک سري پردازش هاي اضافي در کامپيوتر جهت بهره وري بالاتر موضوع تازه اي نيست. لوازم بسياري مدعي هستند که چنين کاري انجام مي دهند؛ تا جايي که خود مايکروسافت تصميم گرفت با جديدترين آپديت خود، کاربران ويندوز 10 را به قابليت Game Mode  تجهيز کند.

با اينکه نسخه بتاي سيستم Game Mode نتوانست در کامپيوترهاي خانگي در بهره وري کامپيوتر تاثير خاصي داشته باشد، تست اين برنامه روي سخت افزارهاي رده پايين (هم رده NetBook هاي موجود در بازار) نتايج بسيار قابل توجهي را در اختيار علاقه مندان قرار مي دهد.
لپ تاپ هاي ضعيف و تبلت ها، مرزهاي بسيار محدودي در قدرت و کارايي دارند؛ به همين دليل هرگونه کم يا زياد شدن در اين دو مسئله، به شدت در انجام يک کاري خودنمايي مي کند. در آن سوي قضيه افرادي که از سخت افزارهاي قوي تري، همچون سيستم هايي خانگي يا حتي گيمينگ، برخوردار هستند دست شان براي دست و پنجه نرم کردن با محدوديت ها بسيار بازتر است.
گيمرهايي که سيستم کامپيوترشان چندان قوي نيست، مجبورند به انجام بازي هاي نه چندان معروف بپردازند يا در بخش تنظيمات رفته و از گرافيک تکنيکي و بصري بازي بکاهند. اين حق انتخاب فرضاً براي کاربران تلفن هوشمند که ليست بازي هايي که ميتوانند انجام دهند بسيار کوتاه است، وجود ندارد و مجبورند با سخت افزار محدود دستگاه خود کنار بيايند.
ماشين ميکرونِت بوک جديد شرکت لنوو مدل 110S Ideapad با ابعاد 11.6 اينچي، يکي از دستگاه هايي بوده که در اين آزمايش موفق از آب بيرون آمد. اين نِت بوک که حوالي 200 دلار قيمت دارد و مخصوص دانش آموزان طراحي شده، از رم 2 گيگي و سي پي يو دو هسته اي Celeron مدل N3060 پشتيباني مي کند که حتي به يک فن خنک کننده نياز ندارد. اين سي پي يو که شباهت زيادي به سري اتم شرکت اينتل دارد، بر پايه معماري Airmount طراحي شده  و از برنامه بنچمارک Cinebench R15 نمره 37 تک هسته اي و 68 دو هسته اي گرفته است.

روي همان سي پي يو يک چيپ پردازنده گرافيکي مجتمع (IGP)  مدل HD 400 شرکت اينتل کار گذاشته شده که براساس معماري برادول مدل HD 5300 عمل مي کند. به علاوه سرعت کلاک 700 مگاهرتز، اين سي پي يو از ويژگي هاي مدرني همچون خروجي 4K و استاندارد جديد فشرده سازي ويديو H.265 پشتيباني مي کند.
با اينکه از اين لپ تاپ بيشتر براي کارهاي اداري استفاده مي شود اما در زمينه گيمينگ نيز حرف هايي براي گفتن دارد. تعداد بسياري عناوين معروف سه بعدي روي اين دستگاه پياده سازي شدند که با توجه به نرخ فريم بر ثانيه خروجي آن ها، تقريباً قابل بازي بودند. آيا دست کاري در تنظيمات و پردازش ها، مي تواند اين لپ تاپ اداري کوچک را به يک دستگاه گيمينگ تبديل کند يا خير؟
کدام مي رود و کدام مي ماند؟شايد به عنوان يک کاربر معمولي يک کامپيوتر، انتخاب اينکه کدام اپليکيشن يا سرويس بسته شود يا کدام هنوز کار کند، تشخيص آساني نباشد. به هر حال چند نکته در اين باره توضيح داده خواهد شد که مي تواند به شما در راستاي داشتن يک کامپيوتر گيمينگ بهتر کمک کند. اگر مطمئن نيستيد که يک Background task چه کاري انجام مي دهد، با رفتن به محل ذخيره برنامه اطلاعات زيادي دستگيرتان مي شود. براي پيدا کردن فولدر مربوط به برنامه کافي است که در Task Manager روي اسم آن راست کليک و گزينه Open File Location را از منو انتخاب کنيد.

سرويس ها از طرف بسياري از ابزارهاي موجود در ويندوز، قابل دسترسي هستند و مي توان با استفاده از اين ابزار، اطلاعات بسياري راجع به کاربرد سرويس ها و ميزان اهميت آن ها به دست آورد. اکثر برنامه ها و سرويس هايي که معمولاً براي کارايي کامپيوتر در گيمينگ دردسر ساز هستند، عبارتند از: سوپرفتچ (داده ها را سريعاً وارد کش مي کند)، تم ها، نرم افزارهاي شخص ثالث که به صورت پيشفرض در کامپيوتر نصب شده، درايوهاي کلاد، و نرم افزارهاي اشتراک تصوير همچون TeamViewer.
سرويس ها و استارتاپ هااگر کمي بيشتر از يک کاربر عادي با ويندوز سر و کار داشته باشيد، قطعاً مي دانيد که بهترين راه درباره سرويس هايي که در سيستم شما وجود دارد، Windows MMC Services Console است که با دستور "Services.exe" بالا مي آيد. يکي ديگر از راه هاي کاربردي براي پيدا کردن سرويس هاي اضافي، استفاده از System Configuration Utility است.
بعد از يک بررسي معمول، شما به راحتي مي توانيد سرويس هايي را که نياز نداريد يا نمي دانستيد وجود دارند، شناسايي کنيد، يادداشت برداري کنيد، اسکرين شات بگيريد و قبل از انجام هرگونه تغيير ويندوز خود را ريکاوري کنيد که اگر اين تغييرات در روند سيستم اختلال ايجاد کند، به حالت اول برگردانده شود.

عبارت "msconfig.exe" را در بخش خط فرمان کامپيوتر (Command Prompt) وارد کنيد تا وارد System Configuration Utility شويد. روي تب "Services" کليک کنيد و تيک عبارت "Hide all Microsoft Services" را بزنيد تا يک ليست کامل از برنامه ها و پردازش هاي مربوط به شرکت هاي شخص ثالث داشته باشيد. شايد تعدادي از اين پردازش ها همانند Steam Client مربوط به گيمينگ باشد، اما بقيه معمولاً اضافي هستند و مي توانيد آن ها را حذف کنيد.
اگر غيرفعال کردن يک سرويس در بخش Configuration Utility  براي سيستم تان مشکل ايجاد کرد، مي توانيد فعاليت آن ها را متوقف کنيد. با استفاده از متود خود مايکروسافت در بخش Service Console، بدون اينکه دخالت خاصي در روند غيرفعال کردن انجام دهيد، با ريبوت سيستم آن سرويس غيرفعال مي شود.
اگر دستور يا سرويسي روي ويندوز وجود دارد که مطمئنيد از آن استفاده نمي شود اما از کامپيوترتان کار مي کشد، به جاي غير فعال کردن، آن را حذف کنيد. در بخش Programs and Features با آپشن "Turn Windows feautres on or off" اينکار به راحتي ميسر است. درنظر بگيريد که اگر سرويسي تحت اين روال به راحتي حذف شود، هيچ وقت سيستم شما به آن نياز مبرم نخواهد داشت.

بخش Task Manager، که با زدن سه دکمه Ctril-Alt-Del و يا دستور "Taskmgr.exe" روي صفحه تان ظاهر مي شود، يکي از راه هاي کاربردي براي رسيدن به حذف خدمات اضافي است. بعد از بازشدن پنل، با رفتن روي تب Startup، ليستي از نرم افزارهايي که هنگام بوت شدن سيستم رو به کار مي آيند، ظاهر مي شود.
بخش Startup مي تواند ايده خوبي راجع به اينکه يک برنامه چه فايده اي براي سيستم دارد و يا چقدر از دستگاه شما کار مي کشد، به شما بدهد. با راست کليک روي هر کدام از آن ها، مي توانيد سرويس ها را فعال يا غير فعال کنيد. اگر از کاربرد يک برنامه يا سرويس اطلاع نداريد، مي توانيد قبل از انجام هر کاري در اينترنت راجع به آن تحقيق کنيد.
معمولاً در ليست Startup سرويس هاي غير ضروري زيادي وجود دارند؛ اما فراموش نکنيد که هر سرويس يا نرم افزار مربوط به گيمينگ را غيرفعال نکنيد تا در روند بازي کردن تان اختلال ايجاد نشود.
در بخش Task List نيز مي توانيد پردازش هايي را که توسط کامپيوتر انجام مي شود، کنترل و سرويس هاي دلخواه را حذف کنيد. بعد از تميز کاري و ريبوت، دوباره مروري روي پردازش ها داشته باشيد و هر برنامه اي را که به سيستم عامل و گيمينگ مربوط نيست، از حالت فعال خارج کنيد.

منابع بسياري براي تحقيق راجع به اعمال پس زمينه و سرويس هاي مختلف وجود دارند که براي نمونه مي توانيد به دو سايت Elder Geek و Black Viper رجوع کنيد. اين سايت ها مي توانند اطلاعات مربوط به هر چيزي را که توسط کامپيوتر پردازش مي شود، در اختيارتان بگذارد و به شما مي گويد که کدام سرويس ها براي غيرفعال شدن مناسب تر هستند.
 آزمايش - سيستم عامل و برنامه هايک سيستمي که جديدترين نسخه ويندوز 10 به همراه تعدادي برنامه همچون مايکروسافت آفيس، استيم، فوتوشاپ، آنتي ويروس آواست، دراپ باکس، کروم و جديدترين درايورهاي مربوط به برنامه ها روي آن نصب است، براي آزمايش اين فرايند به کار مي بريم. نِت بوک لنوويي که مشخصات آن در مطلب توضيح داده شد، به همراه 128 گيگ هارددرايو، قرار است براي آزمايش استفاده شود.
از آنجايي که خريداران نِت بوک در استفاده از منابع سيستم خود بسيار محتاط هستند، هر پردازش اضافي و آزاردهنده هنگام روشن شدن دستگاه ناديده گرفته مي شود. سرويس هايي مانند فلش، جاوا، helper apps, add-on toolbar و نرم افزار Adobe Acrobat Reader غيرفعال شده و نِت بوک لنوو در حالت مناسب قرار دارد. بدون شک استفاده از يک دستگاه قديمي با نرم افزارهاي اضافي و پردازش هاي سنگين براي چنين کاري تفاوت هاي فاحشي  در بالا آوردن يک بازي به وجود مي آورد.
سه گيم و بنچ مارک 3DMark روي سيستم پياده شدند و تمام برنامه هاي Startup، عمل هاي پس زمينه و سرويس ها يک بار فعال و يک بار غير فعال آزمايش مي شوند. نرخ فريم بر ثانيه، نکات گرافيکي و تمام جزئيات هر دو حالت، به طور کامل يادداشت برداري شده اند.
براي انجام اين آزمايش به بخش هاي مختلف ويندوز رفته و تمام پردازش هاي اضافي روي سيستم را در کمتر از دو دقيقه حذف کرده و دستگاه را ريبوت کرديم.
تمام برنامه هاي دسکتاپ سيستم هاي نرمال بسته شدند اما براي اينکه نتيجه آزمايش به واقعيت نزديک تر باشد، يک تب مرورگر و يک صفحه explorer window باز گذاشتيم. در سيستم هاي بهينه شده تمام برنامه هاي استارتاپ همچون System Tray Utilities، سرويس هاي اضافي و اکثر کارها و اعمالي را که در پس زمينه کامپيوتر انجام مي شود، حذف کردند.

Torchlightيکي از محبوب ترين نقش آفريني هاي کامپيوتر خانگي يعني تورچلايت، براي آزمايش استفاده شده است. بين اين سه بازي، تنها عنواني که توانست از تنظيمات پايين کمي بالاتر عمل کند، تورچلايت بود. تورچلايت روي تنظيمات متوسط با رزولوشن 1366x768 و فعال بودن سايه ها اجرا شد.
دو صحنه براي آزمايش انتخاب شدند؛ يکي در شهري شلوغ که مردم در حال رفت و آمد هستند و ديگري هنگام وارد شدن داخل يک دانجن. فريم ريت در اکثر مواقع نزديک 30 مي چرخد اما هنگامي که تعداد دشمنان زيادتر شده، دستگاه محدوديت هايش آشکار و کنترل کردن شخصيت اصلي به لطف مشکلات تکنيکي، دشوار مي شود.

با قيچي کردن پردازش ها و سرويس هاي اضافي از سيستم، در هر دو صحنه فريم ريت حدود 3 الي 6 عدد افزايش داشته است. به اين معنا که توانستيم 10 الي 20 درصد کيفيت بازي را در سيستم بهبود ببخشيم. با همين کار، تورچلايت روي سيستم سريع تر و نرم تر اجرا مي شود و بازيکن از روند بازي لذت بيشتري مي برد. هنگامي که تعداد دشمنان زياد مي شود، مشکلات کمتري به چشم مي آيند.
 Left 4 Dead 2هنوز هم کساني که هستند که به صورت آنلاين يا آفلاين، دور هم جمع مي شوند و شاهکار شوتر زامبي Left 4 Dead 2 را تجربه مي کنند. دومين عنواني که تصميم گرفته شد روي اين لنوو کوچک اجرا شود، يکي از عناوين شرکت والو است. جدا از اينکه نرم افزار استيم در پيش زمينه بايد فعال باشد، انجين بازي Left 4 Dead 2 يعني Source از دستگاه بيشتر کار مي کشد. اين را هم بايد درنظر گرفت که با يک بازي شوتر اول شخص طرف هستيم.
دو صحنه در مرحله Dead Center، يکي داخل پناهگاه و ديگري در خيابان، براي آزمايش انتخاب شده اند تا ميزان حداقل و حداکثر فريم ريت به درستي سنجيده شود.

در حالت معمولي و بدون دستکاري در سيستم، لنوو توانست Left 4 Dead 2 را در مناطق بسته حدود 30 و در مناطق باز حدود 25 فريم، با تنظيمات پايين، به اجرا در آورد. رزولوشن 1366x768 و شرايطي که در قبل به آن اشاره شد، pause هاي نا به هنگام و مشکلات گرافيکي ديگري به وجود آورد که نسبت به آزمايش تورچلايت، بيشتر جلب توجه مي کرد و مانع لذت بردن از بازي مي شد.

دستکاري در سيستم و حذف پردازش هاي اضافي، نتايج جالب تري به ارمغان آورد. فريم ريت حدود 4 الي 10 عدد افزايش يافت اما مشکلات گرافيکي همچون pause ها ديگر بازيکن را هنگام نشانه گيري اذيت نمي کرد. با از بين رفتن چنين مشکلاتي، جوهره سرعتي بازي روي خود را نشان داد و بازيکنان مي توانستند از Left 4 Dead لذت ببرند.
 DIRT 3انجين استفاده شده براي ساخت يکي معروف ترين ريسينگ هاي نسل هفتم، يعني DIRT، براي عملکرد بهتر روي سيستم به چيزي بيشتر از حذف پردازش هاي اضافي نياز دارد. با اين اوصاف، DIRT 3 روي سيستم حداکثر 28 و حداقل 21 فريم ريت مي دهد. نسبت به دو عنوان قبلي، DIRT 3 عنوان سنگين تري است  و در حالت معمولي بازي کردن آن روي رزولوشن 1366x768 تقريباً آزاردهنده است. فريم ريت پايين براي عناوين ريسينگ مشکل ساز نيست، اما هنگامي که از 30 پايين تر رود ديگر بازي کردن سخت خواهد شد.
با حذف پردازش ها و سرويس هاي اضافي، سرعت فريم در حالت ميانگين حدود 10 درصد افزايش پيدا کرد. مسئله مهم تر، ميزان حداقل نرخ فريم بود که 20 درصد باعث شد DIRT 3 تحت هر شرايطي قابل بازي باشد. به طور کلي فريم ريت بازي به عدد 30 نزديک شد و بدترين حالت با 26 فريم بر ثانيه مواجه شديم که قابل تحمل است.

اين پيشرفت در کيفيت باعث شد تا DIRT 3 روي اين دستگاه به عنواني قابل بازي تبديل شود. هر سه بازي، بعد از ترفندهاي مختلف توانستند نمايش بهتري از خود نشان دهند. بهبود درنرخ فريم بر ثانيه باعث شد تا هر سه بازي گيم پلي لذت بخش تري داشته باشند.
بعد از آزمايش هر سه بازي، انتظار داشتيم که در بنچمارک 3DMark نتايج به همان اندازه اميدوار کننده باشد اما همه چيز برخلاف انتظارات بود. معمولاً تست بنچ مارک Ice Storm Unlimited ( يکي از انواع برنامه هاي تست بنچمارک از برند 3DMark) نتايج را بالاتر از حد معمول اعلام مي کند، اما براي اين آزمايش تفاوت ها بسيار ناچيز بود. هر تنظيماتي که براي برنامه 3DMark درنظر گرفتيم، فرقي در نتيجه ما ايجاد نکرد.

نکته قابل توجه اين است که نتايج واقعي، با نتيجه اي که بنچ مارک در اختيارمان گذاشت تفاوت دارد؛ شما با کامپيوتر بازي هاي ويديويي انجام مي دهيد نه اينکه از بنچمارک استفاده کنيد. از طرف ديگر، نتايج بنچمارک منطقي است، زيرا شما هيچ تغييري در سخت افزار خود ايجاد نداده ايد و تنها سيستم خود را با يک سري ترفند ها بهينه کرديد.
شايد تغييراتي که حذف پردازش هاي غيرضروري ايجاد مي کند بسيار ناچيز باشد اما اگر  يک سيستم ضعيف داريد که از بازي ها کمتر از 30 فريم خروجي مي گيرد، شرايط فرق مي کند.
براي اين افراد چنين ترفندهايي مي تواند در لذت بردن از يک بازي ويديويي تاثير به شدت مثبتي بگذارد. اين را به ياد داشته باشيد که چنين کاري، فقط روي راه حل واقعي سرپوش مي گذارد. مهم ترين کاري که بايد انجام دهيد، اين است که سخت افزار تاريخ گذشته خود را ارتقا داده و با حذف پردازش هاي اضافي براي خود زمان بخريد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۹۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی غزه از آوار و بمب‌، ۱۴ سال طول می‌کشد

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما روزنامه گاردین در پایگاه اینترنتی خود در تحلیلی به قلم، اما گراهام هریسون نوشت: یک مقام ارشد امور مین زدایی سازمان ملل گفت: جنگ اسرائیل در غزه ۳۷ میلیون تن آوار ایجاد کرده که بخش زیادی از آن با بمب‌های منفجر نشده همراه است که پاکسازی آنها ممکن است بیش از یک دهه طول بکشد.

پهر لودمار، رئیس سابق سرویس مبارزه با مین گذاری سازمان ملل در عراق در یک کنفرانس خبری گفت: تقریباً هفت ماه از این جنگ می‌گذرد و به طور متوسط ۳۰۰ کیلوگرم آوار در هر متر مربع زمین در غزه ایجاد شده است.

وی گفت: بر اساس [مقدار] فعلی آوار در غزه، برای پاکسازی آنها، با ۱۰۰ کامیون ۱۴ سال کار لازم است. 

او افزود: با ادامه این جنگ، تخمین زدن مدت زمان پاکسازی غیرممکن است.

لودمار گفت: اسرائیل به دلیل شدت بمباران غزه که بخش‌های وسیعی از نوار غزه را به ویرانه تبدیل کرده است، متهم به «غیرقابل سکونت کردن یک منطقه» شده است.

۶۵ درصد از ساختمان‌های ویران شده در غزه مسکونی بودند.

به دلیل خطر وجود خمپاره، موشک یا سایر سلاح‌های مدفون شده در ساختمان‌های فروریخته یا آسیب دیده، روند پاکسازی و بازسازی آهسته و خطرناک خواهد بود. به طور متوسط حدود ۱۰ درصد از سلاح‌ها در زمان شلیک منفجر نشدند و باید توسط تیم‌های مین زدایی از میان برداشته شوند.

دیگر خبرها

  • سید حسن خمینی: موظفیم زندگی را بر اساس روش‌های «عقلانی» پیش ببریم
  • کدام تیم قهرمان یورو 2024 می شود؟ نتیجه 10 هزار شبیه سازی با کامپیوتر!
  • جانشین بیرانوند بالا و پایین فوتبال را دید/ ۴ بازی گل نخورد، یک بازی ۴ تا خورد!
  • پاکسازی غزه از آوار و بمب‌، ۱۴ سال طول می‌کشد
  • برنامه‌نویسی، زندگی را هدایت می‌کند | گفت‌وگوی همشهری با مخترع زبان برنامه‌نویسی روبی
  • نانوحباب‌های مغناطیسی در کامپیوتر‌ها قابل استفاده می‌شوند
  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم
  • پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم
  • آزمایش چشم آلزایمر را ۱۲ سال قبل از بروز علائم پیش بینی می کند
  • اقدام جهادی اصلاح و سرویس فیدر ۲۰ کیلو ولت دو مداره آوج و شهیدآباد