Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@12:45:15 GMT

جراحي زيبايي بيني (رينوپلاستي)

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۸۰۷۶۵

خبرگزاري آريا -


بيني زيني شکل يکي از عوارض جراحي بيني است.

رينوپلاستي يا جراحي زيبايي بيني در لغت از دو کلمه رينو و پلاستي تشکيل شده است. رينو به معناي بيني و پلاستي به معناي اصلاح يا زيبا کردن است.
اگر تيغه ي بيني انحراف داشته باشد يا صرفاً از شکل بيني تان راضي نيستيد، مي توانيد با رينوپلاستي نسبت به تغيير شکل آن اقدام کنيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتماً مي پرسيد رينوپلاستي يعني چه؟ رينوپلاستي همان عمل جراحي زيبايي پلاستيک بيني است که به اصلاح شکل بيني هاي گوشتي و استخواني و… مي پردازد. اين اعمال جراحي که تحت بي حسي موضعي يا با بيهوشي عمومي انجام مي شوند، باعث رفع ناهنجاري ها و شکل بيني مي شوند.

فرق بيني زيبا و نا زيبا چيست؟
بيني هر فرد بايد با اصول و خصوصيات صورت هر فرد متناسب باشد . بنابراين شايد بيني روي صورت يک فرد زيبا باشد ولي همان بيني روي صورت فرد ديگر زشت و نازيبا باشد . جراح با مطالعه و محاسبات روي صورت بيمار و عکسها ، داده هايي بدست مي آورد و نماي خاص بدست آمده از آن داده ها را اجرا ميکند .


رينوپلاستي همان عمل جراحي زيبايي پلاستيک بيني است.

سن عمل جراحي بيني ، رينوپلاستي:
در بچه ها محدوديت هاي مشخصي وجود دارد كه مانع از جراحي بيني قبل از بلوغ كامل مي شود اغلب دختران در پايان 16سالگي و پسرها در پايان 18 سالگي به بلوغ كامل رسيده اند و ميتوانند تحت عمل رينوپلاستي قرار گيرند . اصلاح عيوب بيني در اين سن باعث ميشود اعتماد به نفس نوجوان در يك زمان طلايي از زندگي وي بيشتر شود و نبايدفراموش كنيم كه در اين زمان است كه نوجوان نه تنها خودش را مي شناسد بلكه احتمالاً آينده اش را پايه ريزي خواهد كرد. از طرف ديگر امروزه تعداد قابل توجهي از متقاضيان رينوپلاستي (جراحي بيني) افراد بالاي 40 سال هستند .

انواع عمل رينوپلاستي:
دو نوع عمل رينوپلاستي مي توان براي تغيير شکل بيني و بهبود ظاهر آن انجام داد که عبارت از عمل جراحي باز و عمل جراحي بسته است.

در عمل در جراحي باز يک شکاف (اسکار) در داخل بافت بين دو سوراخ بيني ايجاد مي شود و با استفاده از آن تغييرات مورد نياز بر روي بيني انجام مي شود.
در عمل جراحي بسته، شکاف هاي ايجاد شده کاملاً در داخل بيني هستند. عمل جراحي باز معمولاً از نظر زماني طولاني تر از عمل جراحي بسته است و بيشتر براي بيماراني مناسب است که نياز به تغيير سر بيني خود دارند. در عمل جراحي بسته از ايجاد يک بريدگي آشکار بر روي بيني اجتناب مي شود، اما از اين روش نمي توان در حالت هايي استفاده کرد که نياز به ايجاد تغييرات زياد بر روي بيني وجود دارد. با توجه به اين که در اين روش يک برش بسيار کوچک در بيني ايجاد مي شود، امکان برطرف و محو شدن آن با گذشت زمان وجود دارد. به همين خاطر اکثر جراحان از اين تکنيک براي انجام عمل جراحي بر روي بيني بيماران خود استفاده مي کنند.



عوارض جراحي زيبايي بيني:
بيني زيني شکل: بيني زيني شکل از نخستين عوارض جراحي نادرست بيني است. اين عارضه در اثر برداشتن بيش از اندازه قوز استخواني- يا غضروفي ( در نيمة پاييني بيني)- ايجاد مي‌شود.

بدشکلي هشت­‌مانند: بدشکلي هشت ­مانند در فاصله هرم استخواني و غضروفي را از عوارض ديگر عمل جراحي بيني است . شکاف عميق اسکلت استخواني و غضروفي بيني در اثر برداشتن بيش از اندازه بافت‌هاي حمايت کننده بيني حالتي ايجاد مي‌کند که در آن، بيني از روبه­ رو مانند عدد هشت به ­نظر مي­رسد.

فرورفتگي‌هاي پره‌هاي بيني: معمولاً اين عارضه به دنبال برداشتن غضروف‌هاي پره‌هاي بيني براي جمع کردن نوک بيني روي مي دهد.

پره وسطي تو کشيده شده بيني: در حالت طبيعي از نظر معيارهاي زيبايي بيني، در نماي نيمرخ، پره وسطي بيني بايد خود را در وراي پره‌هاي جانبي بيني نشان دهد. در صورت برداشتن غضروف‌هاي تيغه مياني، اين پره به داخل بيني کشيده مي شود. اين حالت، نمودي غيرطبيعي از نيمرخ بيني به دست مي دهد.

برداشته شدن پوست پره‌هاي بيني: در مواردي که قسمت زيادي از پره‌هاي بيني برداشته شود، به دليل صاف شدن چين بين بيني و صورت، امکان دارد اثر بخيه‌ها بر روي پوست صورت نمايان شود،تنگي بيش از اندازه سوراخ‌هاي بيني موجب مشکلات تنفسي از راه بيني نيز خواهد شد.

بالا رفتن بيش از اندازه نوک بيني و بيني خوکي: برداشتن بيش از اندازه بافت‌هاي غضروفي و پوست قسمت پاييني بيني، امکان دارد موجب بالا رفتن بيش از حد نوک بيني و در نتيجه، نماي بيني خوکي شکل ‌شود.

باريک شدن بيش از حد نوک بيني: نوک بيني از نظر اصول زيبايي، پهنايي متناسب با قسمت‌هاي بالايي دارد. در صورت باريک شدن بيش از حد نوک بيني، تناسب بين دو بخش بالايي و پاييني بيني و نيز پره ها به هم مي­خورد و بخش بالايي و پره ها پهن­تر به نظر مي‌رسند. معمولاً چنين حالتي مشکلات تنفسي را نيز به دنبال خواهد داشت.

گشاد شدن مويرگ‌هاي روي پوست بيني: ممکن است مويرگ­هاي روي پوست بيني، هم در بخش بالايي بيني و هم در قسمت نوک بيني گشاد شوند، در اين حالت مويرگ‌هاي زيادي بر روي پوست نوک بيني نمايان مي‌شوند.

از دست دادن پوست نوک بيني: از دست دادن پوست نوک بيني را از تأسف بارترين عارضه‌هاي جراحي پلاستيک بيني است.


بعد از عمل جراحي بيني از بلندکردن اجسام خودداري کنيد.

مراقبتهاي بعد از عمل:
• پس از عمل، فرد بايد در حالتي که سر بالاتر از بدن قرار گرفته، استراحت کند؛ اين امر جهت کاهش خونريزي و تورم ضروري است. داشتن خونريزي خفيف و ترشحات مخاطي از بيني تا چند روز پس از عمل طبيعي است.

• بيني شما ممکن است به علت تورم يا قرار گرفتن پنبه‌هايي که حين عمل درون آن گذاشته شده است، بزرگ به نظر برسد. در اغلب موارد، پانسمان روي بيني بايد به مدت يک تا هفت روز پس از عمل باقي بماند. همچنين ممکن است پزشک به منظور حفاظت از بيني از نوار آتل يا گچ (Splint or Plaster Cast) استفاده کرده باشد که معمولاً حدود يک هفته روي بيني مي‌ماند.

به منظور کاهش احتمال خونريزي و تورم ممکن است پزشک از شما بخواهد که تا چند هفته پس از عمل موارد زير را رعايت کنيد:
• از انجام فعاليت‌هاي شديد همچون ايروبيک و آهسته دويدن خودداري کنيد.

• شنا نکنيد.

• فين نکنيد.

• از خوردن غذاهايي که نياز به جويدن زياد دارند، اجتناب کنيد.

• از تغيير حالت شديد چهره همچون لبخند زدن يا خنديدن خودداري نماييد.

• به آرامي مسواک بزنيد طوري که لب بالايي زياد حرکت نکند.

• لباس‌هايي بپوشيد که از جلو باز مي‌شوند. لباس‌هاي بسته را نبايد از روي سر خود بکشيد.

• علاوه بر اين به مدت حداقل هشت هفته پس از جراحي، از قرار دادن عينک بر روي بيني اجتناب کنيد.

• همچنين براي مدتي از قرار گرفتن بيني خود در معرض آفتاب جلوگيري کنيد. اشعه خورشيد ممکن است منجر به تغيير رنگ دائمي پوست روي بيني شود.

• شما ممکن است نياز به شستشوي بيني با آب نمک در هر چند ساعت داشته باشيد تا به اين ترتيب مطمئن شويد عوارضي در بيني شما پس از عمل جراحي بيني باقي نمي ماند.

• تا دو يا سه هفته پس از عمل ممکن است تورم موقت، تغيير رنگ پلک‌ها و بي‌حسي رخ دهد. بسته‌هاي يخ يا کمپرس سرد مي‌تواند به کاهش تورم و کبودي اطراف چشم‌ها کمک کند.

• به دليل کُند بودن فرآيند بهبود‌ ممکن است نتيجۀ نهايي تا يک سال پس از عمل مشاهده نشود.

• بخيه هايي که اسپلينت بيني را نگه مي دارند مي توانند بين يک تا چند روز پس از عمل جراحي کشيده شوند. بخيه هاي ديگر بيني پس از مدت زمان مشخص بطور خود به خود حل (جذب) مي شوند.

• شما مي توانيد به صورت ايمن و بي خطر به سر کار خود در طول 1 تا 2 هفته پس از عمل جراحي باز گرديد. در طول دوره درمان از انجام فعاليت هاي شديد همچون ورزش و بلند کردن اجسام سنگين براي مدت حداقل 2 هفته پس از عمل جراحي اجتناب کنيد.
گردآوري:بخش سلامت بيتوته
منابع:doctorakbari.com
pezeshkonline.ir
bfarzam.com
khabaronline.ir



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۸۰۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب مطب غیر مجاز مداخله گر در زمینه پوست، مو و زیبایی در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، به دنبال ثبت شکایت مردمی در خصوص فعالیت افراد سودجو در زمینه لیزر پوست، تزریق ژل، بوتاکس‌ و ... با سوء استفاده از پروانه طبابت پزشک عمومی و در قالب مطب، از محل فوق بازدید به عمل آمد.

با توجه به ایجاد موسسه غیر مجاز و احراز تخلف شامل رویت تجهیزات، دارو و حضور بیمار، محل مطب پلمب شد.

همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و درمانی می‌توانند با شماره ۱۹۰ تماس گرفته و گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • حکیم یا بردپیت؟
  • تو زیبایی
  • زیر تیغ
  • شرم از بدن
  • پلمب مطب غیر مجاز مداخله گر در زمینه پوست، مو و زیبایی در قم
  • پلمب مرکز غیر مجاز زیبایی در قم
  • جراحی زیبایی کامران نجف‌زاده؛ از عمل بینی تا کاشت مو!
  • عجیب ترین سفارش ها برای عمل های زیبایی؛ از گوش برجسته تا بینی زین اسبی
  • تخصص زیبایی در پزشکی به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • تخصص زیبایی در پزشکی باید به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد