Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سید مجید حسینی، معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، در خصوص سرگذشت پژوهشی شهدا، اظهار کرد: کار در حوزه شهید افتخاری بزرگ است و این خود باعث آشنایی بیشتر عموم مردم با راه و روش شهیدان خواهد شد.وی با اشاره به اینکه طرح شهید پژوهشی از سال 1394 آغاز شد، افزود: این طرح با پیشنهاد بنیاد شهید برای اولین بار در کشور انجام می‌شود و با همکاری ستاد شاهد آموزش و پرورش و اداره امور اجرایی ستاد شاهد استان توسط دانش‌آموزان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی ادامه داد: در خصوص طرح شهید پژوهی در مرحله اول، حدود 60 هزار پژوهش انجام شد که شامل «وصیتنامه»، «مصاحبه با خانواده شهدا»، «هم‌رزم‌ها»، «همسایگان شهدا» و ... است.معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی از طرح شهید پژوهی را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطوح مختلف جامعه اسلامی دانست و عنوان کرد: مدارس شاهد یکی از بهترین مکان‌ها در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.وی با اشاره به اینکه مدارس شاهد از سال 1394-1395 طرح شهید پژوهی را آغاز کردند، عنوان کرد: از لحاظ کیفی تغییراتی در این طرح ایجاد شد، تا کنون بیش از 28 هزار اثر جمع‌آوری شده و در مرحله داوری قرار دارند.حسینی عنوان کرد: این آثار شامل «مصاحبه»، «وصیت‌نامه»، «تحقیق و‌ خاطرات» و... از شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم، ترور و... استان خراسان رضوی هستند.
معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در خصوص جمع‌آوری اسناد شهدا توسط دانش‌آموزان، بیان کرد: دانش‌آموزان به صورت گروهی به سراغ شهدای مدرسه و محلات می‌روند، در زمینه شهید پژوهی جمع‌آوری اطلاعات شهدای محلات و مدارس توسط دانش‌آموزان صورت گرفت، قرار است بعد از ممیزی، تعدادی کتاب از این آثار چاپ شود.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته دو نسخه کتاب در خصوص سرگذشت پژوهی شهدا چاپ شده است، اظهار کرد: 70 کتاب در این خصوص در حال تدوین است و اختتامیه این طرح تیرماه برگزار می‌شود.معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی افزود: امیدواریم این کار در سطح کشور آثار خوبی زیادی داشته باشد؛ چراکه دانش‌آموزان با خلق و خو و منش شهیدان آشنا می‌شوند.
حسینی در خصوص تولیدات جدید نشر و نماهنگ جدید توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، اظهار کرد: چند مستند برای سال 96 در حال ساخت است. در سال 95 خروجی خوبی در این بخش داشته‌ایم.
تولید مجموعه صداهای ماندگار حسینی از تولید مجموعه صداهای ماندگار خبر داد و بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در هفته دفاع مقدس از آن رونمایی کنیم. این مجموعه حدود 140 ساعت، صداهای ماندگار است که تمامی اسناد آن موجود در مراکز اسناد است که از این 2700 فایل صوتی 140 فایل با صدای خود شهید را استخراج کرده‌ایم که به صورت موضوعی در نرم‌افزاری تولید شده است.معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی اظهار کرد: تولید کلیپ جدید در مراسمات، تیزرهای تلویزیون شهری با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، از جمله برنامه‌های بنیاد است.
تدوین 32 جلد وصیت‌نامه شهدا
حسینی از 32 جلد وصیت‌نامه شهدا استان خبر داد و بیان کرد: یک نسخه از این وصیت‌نامه در کنگره بین‌المللی شهدای جهان اسلام رونمایی شد، قرار است 32 جلد آن تدوین شود.وی ادامه داد: تولید مستند «شهید علیمردانی»، چاپ کتاب «آزادگان سیاسی و الفبای حماسه»، اجرای تئاتر «آهن‌ها و احساسات» از دیگر برنامه‌های بنیاد است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۸۱۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده ۹۶ شهید و ۱۲۰ جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان در این همایش آقای توسلی مدیر کل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از تجمیع قوانین ایثارگری در برنامه هفتم توسعه ، بازنگری ایین نامه کمک معیشتی ، بازنگری تسهیلات مسکن ایثارگری و افزایش سقف آن خبر داد.
آقای ایرانمنش مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هم گفت تاکنون پرونده ۹۶ شهید و ۱۲۰ جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان نهایی شده است .

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
  • شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند
  • برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان
  • تشکیل پرونده ۹۶ شهید و ۱۲۰ جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • تولیدات فرهنگی مرتبط با شهدا و ایثارگران حمایت می‌شود
  • تجلیل رئیس بنیاد شهید از ۳ خانواده شهید ارتش در بوشهر
  • تا نیمه سال تمامی تعهد واگذاری زمین ایثارگران انجام می‌شود
  • همه خانواده جامعه ایثارگری صاحب مسکن می‌شوند
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید با مراجعه به سامانه سوت‌زنی