Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان در شهر اصفهان تا 16 تیرماه برگزار می شود. این جشنواره در دوره های مختلف در شهرهای متنوعی برپا شده است.

جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان، یکی از جشنواره های سینمایی کشور است که از سال ۱۳۶۱ آغاز به کار کرده است و در طول سی دوره برگزاری این جشنواره تا کنون 6 دوره در تهران، 18 دوره در اصفهان، یک دوره در کرمان و 5 دوره در همدان برگزار شده، اگر چه از سال ۱۳۹۰ به موجب امضای تفاهم نامه ای برای برگزاری دورۀ ۵ سالۀ آن در اصفهان، برنامه ریزی شده بود اما از سال ۹۴ و همزمان با آغاز برگزاری دور بیست و نهم جشنواره، تغییراتی به وجود آمد که عده ای علت اصلی آن را تغییر شهردار اصفهان اعلام کردند و با ملغی اعلام کردن تفاهم نامۀ پنج ساله، میزبانی بیست و نهمین دورۀ جشنواره را به همدان سپردند اگر چه جشنواره ای که در همدان برگزار شد فقط مخصوص فیلم ها ی کودکان بود و قرار شد تا این جشنواره به صورت تفکیک شده و به صورت دو سالانه در استان های همدان و اصفهان برگزار شود به این شکل که جشنواره فیلم کودکان در استان همدان و این رویداد در استان اصفهان تنها برای نوجوانان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با اعتراض های صورت گرفته در اصفهان تفاهمنامه برگزاری جشنواره در استان اصفهان به مدت 5 سال پیاپی امضا شد.

از جمله بی سامانی های تنها فستیوال سینمایی برای کودکان و نوجوانان در کشور می توان به زمان برگزاری هم اشاره کرد؛ جشنواره کودکان و نوجوانان؛ ۱۳ دوره در مهر ماه، ۶ دوره در بهمن ماه، ۳ دوره در آبان ماه، یک دوره در اردیبهشت ماه، سه دوره در تیر ماه، یک دوره در مرداد ماه و یک دوره در شهریور ماه برگزار شده است.
جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان بین سال های 1364 تا 1368 برگزار نشده است. سال 76 هم این رویداد سینمایی برپا نشده است.
حال امسال این جشنواره سی امین دوره خود را در استان اصفهان و با دبیری علیرضا رضاداد آغاز کرده است.

در ادامه با نگاهی به تاریخچه مختصر برگزاری این جشنواره می توان به عدم سیاست مناسب برای تقویت این نوع سینما پی برد.

اولین دوره در استان تهران و همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر به مدت ده روز برپا شد.

دومین تا پنجمین دوره جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان هم مانند دوره اول در استان تهران و همزمان با جشنواره فیلم فجر در بهمن ماه برگزار شد. در ادامه پوسترهای دوره های سوم، چهارم و پنجم را ببینید.

ششمین دوره این رویداد سینمایی اما برای اولین بار در استان اصفهان برگزار شد. زمان برگزاری این جشنواره هم از بهمن ماه به آبان تغییر کرد ومدت برگزاری از 10 روز به 8 روز کاهش پیدا کرد.




دوره هفتم و هشتم جشنواره زمان برگزاری از آبان ماه به مهر تغییر کرد و مدت زمان جشنواره هم از 8 روز به 7 روز کاهش پیدا کرد.



نهمین دوره جشنواره اینبار در شهریور ماه برگزار شد.

دهمین و یازدهمین دوره تنها رویداد سینمایی کشور برای کودکان و نوجوانان هم در استان اصفهان برگزار شد.

دوره دوازدهم اما جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان باز هم با جا به جایی روبرو شد و از استان اصفهان به کرمان نقل مکان کرد.

اما ماندن جشنواره کودکان و نوجوانان در کرمان طولانی نبود و این رویداد سینمایی دوباره به مبدا خود این تهران بازگشت و این بار بازهم زمان برگزاری به بهمن ماه تغییر یافت.

چهادهمین دوره دوباره اصفهان صاحب جشنواره فیلم های کودک و نوجوان شد و این فستیوال تا دوره بیستم خود در اصفهان به شکل مداوم برگزار شد.


دوره های بیست و یکم تا بیست و چهارم این جشنواره به استان همدان رفت و مدت زمان برگزاری آن هم به 5 روز کاهش یافت.

دوره بیست و پنجم جشنواره دوباره به اصفهان رفت. این جشنواره تا دوره بیست و هشتم در اصفهان ماند.



جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان در بیست و نهمین دوره دچار تغییرات اساسی شد که البته بیش از یک سال این تغییرات پا برجا نماند و پس از یک سال دوباره به روال سابق بازگشت. در دوره بیست و نهم، جشنواره فیلم های کودکان از نوجوانان جدا شد که بر اساس این تغییرات جشنواره کودک در استان همدان برگزار شد و بنا بر تصمیم شورای سیاستگذاری سینمای کودک و نوجوان قرار بود امسال جشنواره نوجوانان هم در استان اصفهان برپا شود که بر این اساس این رویداد سینمایی در هر استان به شکل دو سالانه برگزار می شد، اما با اعتراض های شکل گرفته در استان اصفهان و با امضا تفاهمنامه ای در این خصوص، جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان دوباره تلفیق شده و تا 5 سال آینده در استان اصفهان برگزار می شود.
با نگاهی به نوع برگزارای جشنواره و نداشتن برنامه ای مشخص در برنامه ریزی این رویداد سینمایی و با توجه به فیلم های اندکی که در سال با موضوع کودکان و نوجوانان ساخته می شود و همچنین عدم اکران مناسب این نوع فیلم سینمایی در کشور، به نظر می رسد لزوم داشتن برنامه ای مناسب برای برگزاری این جشنواره و داشتن راهکاری به منظور تقویت فیلمسازان حوزه کودک و نوجوان از موارد ضروری این نوع سینما است.
501

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۸۲۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان

ایسنا/خوزستان مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان خوزستان در اهواز برگزار می‌شود.

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان خوزستان روز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور هشت گروه نمایشی شرکت کننده در سالن نمایش مرکز فرهنگی هنری کانون شماره یک اهواز به اجرا درمی‌آید.

به گزارش ایسنا، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در حالی به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک اهواز روز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد که در آن پنج گروه نمایشی کانونی و سه گروه نمایشی آزاد با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

این نمایش‌های شرکت کننده در ۲ بخش عروسکی، صحنه‌ای و زنده عروسکی در نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در استان خوزستان با شعار «این صحنه خانه‌ ماست» به رقابت می‌پردازند.

محورهای موضوعی این جشنواره شامل توجه به نامداران، امیدآفرینی، آیین‌های بومی، سنتی، مذهبی، طنز، محیط زیست و موضوعات آزاد هستند.

این جشنواره روز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۹ صبح کار خود را در سالن نمایش مرکز شماره یک کانون پرورش فکری اهواز به نشانی امانیه، پیچ استادیوم، پارک حجاب آغاز می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • والدین با استقلال‌طلبی نوجوانان مواجهه منفی نداشته باشند
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود