Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید ابوالفضل نصرالهی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در گفت وگو با ایرنا افزود: باریجه از مهمترین گیاهان دارویی و صنعتی است که بخش عمده آن صادر می شود و امسال پیش بینی برداشت و صادرات حدود سه تن از آن از مراتع دلیجان شده است.
وی اظهارکرد: صمغ گیاه باریجه به صورت اشکی و توده ای برداشت می شود و از هرگیاه قوی در حدود60 گرم شیره و صمغ برداشت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دلیجان گفت: گیاه باریجه در زمره گونه‌های مجاز مشروط محسوب می شود که بهره‌برداری و حمل آن فقط در قالب طرح بهره‌برداری مصوب و با مجوز اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مقدور است.
وی افزود: در سال جاری با توجه به بارندگی های مناسب، بهره برداری از گیاه دارویی باریجه از طریق آگهی مزایده به متقاضیان واگذار شده است.
وی ادامه داد: برداشت باریجه از لحاظ اشتغال زایی نیز اهمیت دارد و در مدت 2 ماه برداشت آن، اشتغال 30 نفر به صورت مستقیم در این شهرستان فراهم شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دلیجان بیان کرد: آموزش لازم به بهره‌برداران و مرتع‌داران برای برداشت صحیح داده شده تا بتوانند با روش‌های صحیح آن را استحصال و برای صادرات آماده کنند.
نصرالهی افزود: با این آموزش ها میزان صمغ مناسبی برداشت می‌ شود و آسیب‌های غیرقابل جبرانی به گیاه وارد نمی شود تا گیاه قدرت باز زایی و ترمیم زخم خود را داشته باشد.
شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی 50 هزار نفر جمعت و دارای 220 هزار هکتار عرصه های طبیعی است.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۸۴۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلچینی از گل و گیاه ۵ استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، نمایشگاه گل و گیاه ۵ استان کشور در بیرجند خراسان جنوبی، گشایش یافت.

در این نمایشگاه، شرکت کنندگان از استان‌های خراسان جنوبی، شمالی؛ رضوی، مازندران و اراک، گل، گیاهان دارویی، محصولات گلخانه‌ای و ارگانیک را به نمایش گذاشتند.

نمایشگاهی از رنگ ها و عطرهای بی نظیر گل های طبیعی که توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند و توان استانهای کشور در تولیدات گل طبیعی را به نمایش می گذارد.

                                                                            کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • گلچینی از گل و گیاه ۵ استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • خواص دارویی گیاه "چوچاق" و عوارض آن
  • برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان از باغ های آبیز
  • خطر انقراض بیخ گوش گیاهان کوهی ایلام
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!
  • احیای رویشگاه‌های گیاهان دارویی در هرمزگان
  • احیای هفت هزار هکتار گیاهان دارویی در هرمزگان
  • برخورد قضایی با هرگونه برداشت گیاهان دارویی در استان کرمان