Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک- مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: موزه مردم شناسی روستای انجدان در شهرستان اراک باهدف شناخت پیشینه فرهنگی وتاریخی این منطقه و فراهم کردن محیطی مطلوب برای گردشگران راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از میراث فرهنگی استان مرکزی، سید محمد حسینی اظهار داشت: با هدف شناخت پیشینه فرهنگی و تاریخی روستای انجدان در ابعاد مختلف و فراهم کردن محیطی برای گردشگران، میراث فرهنگی استان مرکزی ساخت موزه مردم شناسی انجدان را در دستور کار دارد تا محیطی برای برپایی نمایشگاه های مختلف، ایجاد ارتباط با سازمان های آموزشی و مدارس ایجاد شود و داشته های این روستای کهن را به گردشگران و علاقمندان ارائه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روستای انجدان به علت وجود آب و هوای مناسب و چشمه های سرشار و موقعیت جغرافیایی خود از گذشته مورد توجه گردشگران بوده است. از آثار قدیمی این روستا می توان به نقوش چوپانی در دل صخره ها، همچنین کتیبه ها و سنگ نوشته های بسیار از قرن های ابتدایی دوران اسلامی اشاره کرد که یکی از مهمترین آثار کتیبه ای مربوط به سال ۸۳ هجری در محله دیلم آباد این روستا است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی بیان کرد: اشیاء گردآوری شده برای نمایش در این موزه شامل ادوات کشاورزی، اسباب منزل و مطبخ و اسناد نفیس کاغذی و کتابی است که قدمت آنها از دوران صفویه آغاز و تا دوران انقلاب ادامه پیدا می کند.

حسینی توضیح داد: این بنا که در حقیقت حمام قدیمی انجدان بوده، حفظ و احیا و با تغییر کاربری به موزه مردم شناسی تبدیل شده است. در مراحل مرمت این بنا به کوچکترین شاخصه های روکار و زیر کار بنا دقت شده و حتی سیستم گرمایشی کف نیز بدون دستکاری برای مشاهده عمومی در معرض دید قرار گرفته است.

گفتنی است روستای انجدان با جاذبه های فراوان گردشگری همچون آبشار و چشمه ها، غارهای کوچک و بزرگ، بافت معماری و طبیعت سرسبز و همچنین باغات زیبا یکی از روستاهای نمونه گردشگری استان مرکزی است که در ۳۷ کیلومتری شرق اراک و ۶۴ کیلومتری شمال خمین واقع شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۸۴۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف۳۳ قلم شی تاریخی در گیلان

به گزارش قدس آنلاین، ولی جهانی افزود: این اقدام با همت کلانتری ۱۱ شهر رودبار از قاچاقچیان اشیاء عتیقه انجام شد.

جهانی با قدردانی از کوشش های بی دریغ مجموعه فراجا به منظور صیانت و حراست از مواریث ارزشمند فرهنگی گفت: انواع مهره، سنگ، ظرفی سفالی با قدمت هزاره ی اول ، مهر و جامهری ، سکه مفرغی فلوس ضرب شهر رشت از جمله اشیاء مکشوفه توقیفی بوده است .

مدیر کل میراث فرهنگی با بیان اینکه حراست و مراقبت از آثار تاریخی وظیفه فرد فرد آحاد جامعه است از تمام مردم و علاقمندان درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه قاچاق اشیاء مراتب را به نزدیکترین واحدهای میراث فرهنگی در سطح استان اطلاع رسانی نمایند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در اردبیل
  • بازدید افزون بر ۳۰ هزار گردشگر از موزه‌های خراسان شمالی
  • تقدیر از استادکاران و مرمتگران/آسیب شناسی نشانه ضعف نیست
  • بررسی روند راه‌اندازی موزه ورزش در ارومیه
  • موزه‌های قلعه چالشتر پررونق‌ترین موزه در چهارمحال و بختیاری
  • ثبت ملی ۲۵ اثر تاریخی استان اردبیل
  • خبر خوش برای علاقمندان به تهرانگردی |‌ سردر باغ ملی بازگشایی می‌ شود
  • ثبت ۲۵ اثر استان اردبیل در فهرست آثار ملی کشور و یک اثر در فهرست آثار جهانی
  • کشف۳۳ قلم شی تاریخی در گیلان
  • رابطه مردم با حفاظت آثار تاریخی قطع شده است