Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم نامه همکاری استراتژیک حمل و نقل دریایی بین اتاق بازرگانی چین و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به امضاء رسید. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این تفاهم نامه همکاری استراتژیک حمل و نقل دریایی بین اتاق بازرگانی و صنایع چین و ایران و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (IRISL) با حضور مدیران و در کشتیرانی به امضاء طرفین رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حضور هیئت چینی و تشکیل این اتاق در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درحالی از افزایش تجارت بین دو کشور از طریق جاده ابریشم و طرح"یک کمربند، یک جاده" در آینده‌ای نزدیک خبر می‌دهد که برآورده کردن نیاز تجار و ارائه خدمات در عرصه حمل و نقل از اهداف اصلی این تفاهم نامه است.
این گزارش ضمن اشاره به روابط خوب بین دو کشور و بهره‌مند شدن مزایای خدمات در عرصه حمل و نقل دریایی حاکی است: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پذیرای درخواست اتاق بازرگانی و صنایع چین و ایران مبنی بر به عضویت درآمدن در این اتاق است.
از سوی دیگر و با توجه به برخورداری کشتیرانی از زنجیره تامین و فعالیت‌های گسترده آن، دو کشور می‌توانند در زمینه‌های آموزش، تدارکات سوخت، بانکرینگ، تعمیرات و لجستیکی نیز همکاری قابل توجهی داشته باشند.
با توجه به حمایت‌های دولت از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و وضعیت بسیار مناسب آن در بازار سرمایه، گروه کشتیرانی به موجب برنامه‌های توسعه‌ای اتخاذ شده از تسهیلات مالی بهره مندی لازم را خواهد برد. افزون بر آن، در حال حاضر حجم بالایی از تراکنش‌های مالی IRISL در دفتر مرکزی آن در شانگهای چین در جریان است و چین به موجب گردش‌های بالای مالی IRISL تصمیم دارد ضمن ارتباط با بانک‌های دیگر از IRISL اعتبار کسب کند و زمینه تامین تسهیلات لازم را برای گروه کشتیرانی فراهم آورد.
در جریان این نشست مشاور ارشد امور بین الملل مدیر عامل IRISL از بهره برداری خط آهن قزوین به رشت و خط اتصال آستارا به رشت با مشارکت روسیه و آذربایجان در سال جاری خبر داد.
در این نشست، رئیس بخش بین الملل اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین، برترین تولیدکننده صنایع و ماشین آلات چین، عضو اصلی اتاق در زمینه سرمایه گذاری خارجی، برترین تولید کننده در زمینه محیط زیست، مدیرعامل شرکت خصوصی تولید سیستم آب شیرین کن، دبیر بین الملل اتاق بازرگانی، مدیر اتاق مشترک، معاونت سرمایه گذاری و مشارکت‌های بخش بین الملل و مشاور حقوقی اتاق بازرگانی حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۸۴۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

رئیس دانشگاه بین المللی چابهار  اظهارکرد: این تفاهم‌نامه در زمینه‌های تبادل استاد و دانشجو، برگزاری همایش و کارگاه آموزشی، اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک، انتشار مقالات علمی و استفاده از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی همکاری خواهد کرد.

عبدالغفور بادپا افزود: امضای این تفاهم‌نامه، فرصت‌های جدیدی برای تبادل دانش و تجارب بین ۲ دانشگاه فراهم می‌کند و به ارتقای سطح کیفی آموزش و پژوهش در حوزه جغرافیا در منطقه کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: توسعه دانش جغرافیا در جنوب شرق ایران‌، تمرکز بر حوزه‌های توسعه پایدار، مدیریت منابع آب و مخاطرات محیط زیستی، تبادل دانشجو و استاد، برگزاری همایش و کارگاه آموزشی، اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک‌، انتشار مقالات علمی، استفاده از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی از اهداف عقد این تفاهم‌نامه است.

رئیس دانشگاه بین المللی چابهار اظهار امیدواری کرد این همکاری مشترک، به حل چالش‌های منطقه جنوب شرق کشور و ارتقای سطح رفاه مردم این منطقه کمک کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بیش از ۸۰ درصد نیاز ناوگان دریایی در داخل تأمین می‌شود/تمام دریانوردان ایرانی هستند
  • کشتیرانی: تحقق توسعه دریامحور فرمانده واحد می‌خواهد
  • بیش از ۸۰ درصد نیاز ناوگان دریایی در داخل تأمین می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز