Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس برنامه سمت خدا با تاکید بر اینکه انقلابی بودن مهم نیست بلکه انقلابی ماندن مهم است گفت: برخی انقلابی های دیروز وقتی می بینند منافعشان اقتضا نمی کند در میانه راه شعار را عوض کرده و به انقلاب هجمه می برند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار نسل شاهوار شاهرود حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری کارشناس برنامه سمت خدا و استاد حوزه علمیه در یادواره 29 شهید والامقام روستای گرمن با بیان اینکه مجالس شهدا سه پذیرایی دارد با اشاره به آیه 26 و 27 سوره یس گفت: پذیرایی اول مجلس شهدا حسرت است، ثروت، مقام، ریاست، شهرت، جمال و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. که در این دنیاست هیچ کدام قابلیت برده شدن به آن دنیا را ندارد پس قابل حسرت هم نیست اما شهید همه مقامات خود را به دنیای دیگر نیز می برد.

وی اظهار کرد: در آیه 26 و 27 سوره یس آمده است که شهدا می گویند ای کاش قوم و خوییش من جایگاه من را می دانستند و می دانستند که خدا چگونه از من پذیرایی می کند و از کرامت کنندگانم قرار داده است، و یا در آیه 69 سوره نساء آمده است که انبیا، اوصیا، اولیا و شهدا در بهشت جایگاه ویژه دارند و این حسرت خوردن دارد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پذیرایی دوم مجلس شهدا اتمام حجت کردن با من، شما و تمام حاضران در این جلسه است افزود: شهدا امروز ما را دعوت کرده اند تا با ما اتمام حجت کنند که جاده شهادت و شقاوت دو جاده متفاوت از یکدیگر است و نمی شود که انسان در جاده شقاوت حرکت کند اما به شهادت برسد.

صداقت اولین شرط جاده شهادت است

ماندگاری با تاکید بر اینکه اولین شرط جاده شهادت صداقت است تصریح کرد: در آیه 23 سوره احزاب آمده است که از میان مؤمنان مردانى‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند یعنی تنها کسانی پای خط شهادت می مانند که صداقت داشته باشند و دروغ نگویند در غیر این صورت تسویه می شوند و به مقام شهادت نمی رسند.

وی اضافه کرد: شهدا یاران استاندارد مهدی فاطمه عجل الله هستند و در روایات داریم خیلی از شهدا هنگام ظهور امام زمان برای یاری آن حضرت سر از خاک بر می دارند به یاری امام زمان می شتابند اما ما که به ظاهر زنده ایم شاید به گرد آنها هم نرسیم.

دومین شرط جاده شهادت ولایت است

کارشناس برنامه سمت خدا با بیان اینکه ولایت شرط دوم جاده شهادت است گفت: در روایتی از امام صادق علیه السلام آمده است که روز قیامت از تمام نعمت هایی که به ما داده شده است سوال می شود و پرسیده می شود که آیا برای استفاده از هر نعمتی مثل آب از هدایت ولایت استفاده شده است یا خیر؟

ماندگاری با تاکید بر اینکه شهدا بهترین استفاده و بهره را از ولایت بردند و مصداق عینی شعار رهسپاریم با ولایت تا شهادت بودند عنوان کرد: اما برخی که منافعشان اقتضا نمی کرد در میانه راه شعار را عوض کردند و به تیپ انقلاب زدند و نمونه آن وقع حوادث و فتنه سال 88 بود.

وی ادامه داد: اگر دست امیرالمومنین علی علیه السلام بسته و دست فاطمه زهرا شکسته شد تنها به خاطر این بود که مردم مدینه حرف پیغمبر خدا را بر روی زمین گذاشتند، اگر سر امام حسین علیه السلام بالای نیزه رفت هم بخاطر این بود که مردم کوفه حرف امام حسین را بر زمین نهادند اما اگر انقلاب اسلامی ایران تا الان محکم و استوار ایستاده است تنها بخاطر این است که امت اسلامی تا جایی که توانستند نگذاشتند که حرف ولی فقیه بر زمین بماند.

سومین ویژگی جاده شهادت مجاهدت و استقامت است

استاد حوزه علمیه سومین ویژگی جاده شهادت را مجاهدت و استقامت عنوان و اظهار کرد: عده ای دیروز انقلابی بودند اما انقلابی بودن مهم نیست انقلابی ماندن مهم است، باید استقامت و مجاهدت کرد و ممکن است شرایط امروز بسیار سخت تر و دشوارتر از گذشته باشد و هر چه جلوتر برویم هجمه ها سنگین تر و شدیدتر هم می شود، در این میان عده ای ممکن است در این مسیر کم آورده و از ادامه مسیر منصرف شوند که اگر تعداد این افراد زیاد شود خدای نکرده «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا بانفسهم»

عده ای از شهدا استفاده ابزاری می کنند

ماندگاری با بیان اینکه پذیرایی سوم مجلس شهدا غربت است گفت: غربت شهدا یعنی اینکه عده ای از شهدا استفاده ابزاری می کنند، در سخنان خود از شهدا صحبت می کنند، دیدار خانواده شهدا می روند و عکس شهدا را قاب می کنند اما راه شهدا را نمی روند و به دنبال شهدا حرکت نمی کنند، این غربت شهداست، مانند غربت امام حسین علیه السلام که روز عاشورا میلیون ها نفر برای آن حضرت سینه می زنند اما روز برداشت کسی در راه امام حسین علیه السلام حرکت نمی کند این غربت امام حسین است.

انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۸۵۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)

در مراسم وداع با پیکر ۲ شهید گمنام که امشب با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و قشر‌های مختلف مردم در شبستان امام خمینی حرم مطهر کریمه اهل بیت برگزار شد، شرکت کنندگان ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا، بر ادامه راه این اسوه‌های ایثار و شجاعت تأکید کردند.

پیکر این دو شهید گمنام عصر فردا چهاردهم اردیبهشت، در آستانه شب شهادت امام جعفر صادق علیه السلام از میدان آل یاسین قم تا مسجد مقدس جمکران تشییع و در این مکان مقدس به خاک سپرده خواهد شد.

این شهدای والامقام در عملیات‌های کربلای ۵ و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ملت ایران با تبعیت پذیری از رهبری راه شهدا را ادامه می‌دهند
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • استان گلستان در سوگ شهادت امام صادق (ع) + فیلم
  • آیین سوگواری شهادت ششمین ستاره تابناک آسمان امامت و ولایت امام جعفر صادق (ع) در خراسان رضوی
  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه
  • ارزش‌های دین اسلام و انقلاب را باید تبلیغ و تبیین کنیم
  • حادثه یسنا مصداق بارز همدلی، نوعدوستی و همبستگی است
  • امام جمعه اهل سنت کلاله: حادثه یسنا مصداق بارز همدلی، نوعدوستی و همبستگی است
  • سیزدهمین کاروان فرهنگی ورزشی جاده ولایت میهمان خوزستانی‌ها
  • وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)